Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


Hallo Iedereen ik heb een vraag , na hoeveel dagen ben je in ketose? 

Heel veel succes dames, zet’m op! Ik weet zeker dat het jullie gaat lukken. Die (wat eten betreft) ellendige feestdagen zijn voorbij dus die verleiding is weg. In 2021 begon ik zelf eind januari en dat bleek perfecte timing met het oog op de zomer 

Ketose is in mijn ervaring ongeveer na 3-4 dagen. 

helaas niks eraf bij consulente 
Wel minder vet
Zij zegt dat het even kan duren voordat het weer op gang komt
Hoe is jullie consulent?
Van mij is super aardig en vriendelijk maar ze doet niet echt iets qua coaching 
We nemen de week door en geeft enkele adviezen
Natuurlijk zij kan de knop ook niet om zetten bij me maar ik mis een beetje het echt motiverende stuk
Maar goed het is natuurlijk ook geen coach of psycholoog

hè wat balen Honing! Meet je zelf ook? Soms is er qua gewicht niks af maar wel in centimeters. En denk aan het Woosh effect!

Misschien dat je via je huisarts ook hulp kunt krijgen bij het psychologische stukje? Ik kan me goed voorstellen dat je dag nodig hebt. Afvallen is niet simpelweg minder eten meer bewegen. Er zit vaak zoveel emotie onder. 

Ik ben gewoon benieuwd wat jullie consulent doet 
Is hij/zij wel coachend ?

Ik heb ervaring met 2 consulentes van Cambridge/1op1. Beiden gaven tips en complimenten maar veel verder dan dat ging het ook niet echt. Het gaat toch vooral om het wegen en producten verkopen. Of overleggen over opbouw etc. De ‘echte’ diëtisten die ik heb gezien in het verleden coachten ook niet. 
Afvallen blijft iets wat tussen je oren zit in mijn ervaring. Als die knop niet om gaat lukt het niet. In theorie kun je zo goed weten wat je zou moeten doen maar in de praktijk maak je toch steeds andere keuzes. 
Mij hielp het heel erg om doelen te stellen voor mezelf naast de producten. 10.000 stappen per dag zetten, uitrekenen hoeveel weken ik nog te gaan had op basis van het gemiddeld verloren gewicht per week, voorbeeldmenuutjes maken voor de komende stappen. Zodat ik iets om naar uit te kijken had: “nog 7 weken en dan neem ik lekker aardbeien/zalm” bijvoorbeeld. 
Verder lijstjes maken van kleding die ik wilde kopen als ik mijn streefgewicht had behaald.

En het besef dat het tijdelijk is maar ik mezelf niet hielp door het te saboteren. Een half jaar zonder wijn/snacks/etc was echt heel saai maar het is het echt waard. 
Kom op Honing, ook jij kunt dit!  

Jeetje OTP Jij kan zo mooi schrijven en motiveren Misschien zou jij coach moeten worden ! 🙂
Dank je wel Gisteren eerste dag die echt helemaal goed gegaan is Nu op naar tweede dag

He dames, 

Wat goed dat een aantal van jullie het weer op hebben gepakt! Ik ben er vorig jaar mee gestopt. In totaal 12 kilo kwijt en versneld opgebouwd. 

De producten gingen mij zo tegen staan. Ook kreeg ik enorm haar uitval en begon ik enorm te rommelen en stiekem te zondigen. Daarvoor vond ik t dieet te duur. 
Ik tel nu mn calorieën in de Food app. Val gemiddeld 0,3-0,5 kilo per week af. Teller staat nu op -15,6. 

goed bezig Vuurvlinder 
Ik herken het wel Ben de produkten ook zat Achteraf had ik door moeten zetten en snel weer afbouwen met de produkten 
Nu ben ik al een jaar bezig met de produkten … dus ja dan word je ze zat 

Mijn consulent coacht ook niet. Ik vind haar heel aardig, maar meer dan een 'zorg dat je voldoende drinkt' als ik net heb uitgelegd dat ik te weinig drink is het niet.   
Maar goed, dat verwacht ik ook niet van haar. En zolang ik de producten neem en afval is dat ook niet zo nodig. Maar daarom denk ik dat psychologische ondersteuning bij het opbouwen wel van nut kan zijn, want hoe voorkom ik dat die rem er weer in het geheel vanaf gaat zodra ik iets extra's mag/neem? Dus daar ga ik tzt op oriënteren. 
Ik hou me zoals het nu gaat niet 100% aan het dieet, maar er zit wel duidelijk weer een dalende lijn in mijn gewicht en dat helpt. Maar ik merk gewoon met name in het weekend dat ik de dagen erg lang vind om die drie repen uit te smeren over de hele dag. Ik heb een jong kind, dus soms ben ik al vanaf 7 uur op. Ik neem dan soms twee gekookte eitjes of wat avocado met gerookte kipfilet. Eigenlijk een hele maaltijd extra, maar wel in de lijn van wat mag en op die manier voor mij veel beter vol te houden. Het voorkomt dat ik ergens op de dag alle wilskracht verlies en mee ga snacken met man met dingen die echt niet oké zijn zoals chips. Op de dagen dat ik uit mag slapen (man en ik wisselen dat af) is het al een stuk makkelijker. 

Jouw tips zijn echt heel goed OTP. Jij zou inderdaad wel een goede 1:1 coach kunnen zijn wat dat aangaat. 

Haha lief van jullie maar please spaar me

Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, hoor. Het enige waarvan ik overtuigd ben is dat als je doet wat je altijd deed, je krijgt wat je altijd kreeg. Een dooddoener maar (helaas) zo waar.

We zijn, fysieke of medicinale ongemakken daargelaten, niet zomaar te zwaar geworden. Er is iets waardoor we niet altijd maat kunnen houden. Er kan gebrek aan kennis over hoe gezond of calorierijk producten zijn aan ten grondslag liggen, of een verkeerd (aangeleerd) beeld van porties. 

Het is dus belangrijk dat je jezelf onderzoekt en onderwijst. Dat moet je voor jezelf doen, want de meeste theorie kennen we wel. Je moet het echt gaan beseffen en gaan voelen en ervaren. 
Een paar gekookte eieren maken het verschil niet en zijn ook niet erg, zeker niet als je er bewust voor kiest omdat het alternatief helemaal loslaten is. Het wordt pas een probleem als je het uit een soort emotionele drang gaat doen. 

Zo, voor het eerst zelf de tabel aangepast nadat ik vanmorgen weer bij de consulent gewogen heb. Helaas had ik niet meer doorgegeven/ingevuld nadat ik een half jaar geleden op mijn laagste punt was, dus ik heb nu mijn gewicht naar boven moeten aanpassen terwijl ik wel afgevallen ben. Maar goed, het motiveert wel om ook de tabel weer actief bij te houden. En ik weet zelf er weer 2,5 kilo af is 

toch een kilo eraf !
Lekker voor de motivatie 
En , de nieuwe fruit nut bar is zalig !
Verder ontdekte ik dat in stap 1 de pasta curry en noodles produkten ook mogen
Was de soep voor lunch zo zat ! Nu weer nieuwe opties 

Wat lekker bezig dames! Ga zo door 

@Honing: ik dacht dat je gewoon kon kiezen uit alle producten als het er maar maximaal 3 per dag totaal zijn. Dus ook 3 repen, of 3 shakes. Ik nam altijd in de ochtend een Shake met een schep psyllium vezels, in de middag een reep en in de avond de bites. Die laatste mis ik nog steeds, zo lekker! De maaltijden heb ik nooit geprobeerd. Ik kan me voorstellen dat dat wat meer vult en als een maaltijd voelt. 

ja ik nam ook 3 produkten 
Shake soep en reep
Maar was m’n de soep echt zat Nu kan ik dus pasta of noodles eten Ipv de soep

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.