Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


Zo vrolijk als ik na de eerste dag was, zo lastig was gisteren. Ik moet door omstandigheden deze week veel vroeger opstaan dan normaal en was alleen maar aan eten aan het denken  aan het einde van de dag was mijn buik ook helemaal hard en opgeblazen. Ik ben maar extra vroeg naar bed gegaan en probeer wat afleiding te zoeken. 

Ik was even vergeten hoe leeg je maag kan voelen in die eerste dagen. Als ik straks terug op gewicht ben zorg ik wel dat ik voor een paar dagen producten achter de hand heb zodat ik zo nu en dan eens een dag kan balansen. 


Het elk kwartier naar de wc rennen is ook begonnen  

Hey meiden
Leuk dat er weer activiteit is
Hier is het niet goed gegaan Na de zomer vorig jaar de slag niet meer te pakken gekregen en uiteindelijk weer tot net boven de 100kg aangekomen ( was 107 en toen 91) Dus 10kg er weer aan
Nu sinds 1 week weer gestart Nu in stap 4 want ben die produkten ook wel zat
Gaat wel goed. Eigenlijk nauwelijks honger Ik merk dat ik wel lekkerder ging op dat euforische hongergevoel , hahahaha Maar dit is misschien beter 
Stap 1 is fijn en lekker duidelijk maar bij mij zit dus echt het probleem in matigen en volhouden 
Dus nu ontbijt met fruit en yoghurt
Lunch 2 crakckers met beleg en 1 produkt ( soep of shake) en dan KH arme avond maaltijd en in de avond een reep
Eerste kilo is er af Vanmorgen weer onder de 100 Nu weer door ! Hopelijk gaat het wel snel Juni staat er vakantie gepland, dan gaat het vaak mis bij mij... Nog 9 wkn, dus wie weet ben ik dan weer 90 of 91 kg.....

Hoi Honing, wat leuk dat je er ook nog bent!

Het is vallen en opstaan hé. Ik vind het heel knap van je dat je de draad weer hebt weten op te pakken en dat je nu voor een stap hebt gekozen die beter bij je past. Jij maakt ook lange dagen met vroeg opstaan met je werk toch? Dan kan ik me heel goed voorstellen dat de lagere stappen heel lastig vol te houden zijn. Ik wens je heel veel succes de komende periode. Fijn dat je een heerlijke vakantie in het vooruitzicht hebt! 

Voor mij dag 4 vandaag en ik moet erg op mijn water drinken letten. Normaal gesproken heb ik daar weinig moeite mee maar ik ben veel onderweg deze week en dan schiet het er al gauw bij in. Ik merkt ook dat de suikerverslaving weer met volle macht terug was want ik heb echt hoofdhonger gehad de afgelopen dagen. Ik hoop dat ik het ritme snel kan herpakken. 

Een begingewicht voor nu vond ik lastig omdat ik opeens een kilo zwaarder was maandag, ik denk door hormonen. Ik ben nogal gefocust op cijfertjes dus dat vind ik wel lastig haha

Ik meld me gewoon maar gewoon weer  

Ik zit inmiddels lekker in het ritme. Ik moest even zoeken naar de juiste eetmomenten maar denk dat ik ze nu weer heb gevonden. Leuk vind ik het niet en ik ben soms best hangry als ik tegen een eetmomenten aan zit. Maar hee, dit is mijn eigen schuld had ik maar van die koekjes moeten afblijven. 
Mijn gewicht gaat in ieder geval omlaag op de weegschaal dus dat is fijn. 

Wow wat pak je het weer snel op WTP !
Goed hoor
Water drinken blijft bij mij ook een zwak punt 
Ik neem elke dag een liter fles mee naar werk die op moet En dan met de thee en wat ik thuis nog drink hoop ik dat het genoeg is Eigenlijk moet ik 2 flessen meenemen maar 1 is al een uitdaging soms Hahaha

Dankjewel Honing, lief van je. Ik vind water drinken onderweg ook lastig omdat ik dan zo vaak moet plassen. Deze week ben ik gewoon op kantoor en thuis aan het werk dus dat is makkelijker. 

Deze eerste week ben ik precies 2 kilo kwijt!  Ik weet dat het veel vocht is maar het is wel heel fijn om te zien. Vanochtend was ik zelfs weer in de 64. Ik twijfel nog of ik terug wil naar de 62 en dan opbouwen of dat ik toch ga voor dat droomgewicht van onder de 60. Het blijft knagen.. en als ik nu toch bezig ben? Maar het is zó duur! 

In die ene week voel ik me wel al zoveel minder opgeblazen en zitten mijn broeken veel lekkerder. Ik blijf het bizar vinden hoe snel dat gaat. Nu heb je natuurlijk ook weinig maag- en darminhoud en dat zal dat ook wel bijdragen.

Hoe gaat het bij jou?

Wat goed om te lezen OTP! Lekker zeg dat je zo goed op weg bent meteen, top! 
De eerste kilo's zijn er wel snel af gegaan zeg wauw.

@Honing, wat fijn dat je onder de 100 zit! Dat moet toch wel goed voelen lijkt me
Je hebt nog een aantal weken te gaan, dat lukt jou vast wel. Volhouden hoor!

Ik heb het zoooo lastig met die paaschocolade.... Zal blij zijn als het na dit weekend voorbij is. Dat ik een paar weken terug nog de avonden zonder snacken door kon komen, lijkt nu dus niet meer het geval te zijn. Het is gewoon snaai zin want honger heb ik niet.
Maar goed, de chocolade is bijna op  

Ik heb bedacht dat ik nog 3kg eraf wil, dan zit ik op zo'n 54kg en dat vind ik wel prima.
Met mijn lengte (1.56) is 54kg gewoon goed. Dat woog ik afgelopen zomer en ik voelde me toen echt goed! Na de paasdagen even een paar weken wat strenger en dan ben ik er waarschijnlijk al. 

Het sporten 2x pw in de warmtecabine gaat trouwens ook stuk beter al! Voel me nadien echt super lekker. Dus dit hou ik er lekker in!

Dankje Lovely, het ging inderdaad best snel! De status is nu alweer -2,5 (vanochtend)!  Ik was ook benieuwd hoe snel het zou gaan nu mijn startgewicht zoveel lager is maar het valt me echt 100% mee. Ik hoop natuurlijk op nu een kilo per week en dan over 2 weken weer (versneld?) af- en opbouwen. Dus in totaal 4 weken in stap 2. Maar tijdens het afbouwen val je natuurlijk ook nog af. 
Ik voel me nu in ieder geval al een stuk fijner en minder opgeblazen en dat is het belangrijkste. 

Idioot hoe snel die gewoontes van snacken er weer insluipen hé? En chocolade is ook zó lekker. Een eitje bevat niet zoveel kcal maar stoppen is voornamelijk het probleem

3 kilo is te overzien ja. Je kunt jezelf toch ook voornemen dat dat is wat je een beetje schommelt door het jaar heen? In de winter iets meer en in de zomer wat minder. Ik denk dat ik ook wel eens in de zoveel tijd de teugels flink moet blijven aantrekken, al dan niet met wat shakes.

Wat fijn dat dat sporten inmiddels zo lekker gaat, heel knap! 

Ik was vanochtend 63,4! Dat betekent -3,7 kilo  Als ik onder de 60 wil duiken ben ik nu over de helft. Het droomgewicht lijkt dus binnen handbereik  

Ik durf nog niet te enthousiast te zijn, die paar kilo kunnen immers heel hardnekkig zijn, maar wat zou het gaaf zijn als het lukt. 

Zo wat goed OTP! Heerlijk zeg dat het je zo goed gaat. Als je zo lekker doorgaat kan je dat gewoon halen!! Geen lastige momenten met de paasdagen gehad, alles kunnen weerstaan?

Hier ging het goed, tot tweede paasdag.. Was 0,4kg afgevallen tot de tweede paasdag dus. Dat is er weer bij helaas. Maar ik heb genoten, dat wel. Helaas ligt nu thuis de la vol met paaschocolade, en is zoonlief niet zo'n snoeperd. Ik neem het meeste maar mee naar werk, anders ga ik het zelf opeten. Zoals gisteravond.. bleehh achteraf zo'n spijt van. Maar ik kan chocolade gewoon niet weerstaan. Daarom heb ik het normaal gesproken doordeweeks ook niet in huis. 

Komende weken is mijn doel om 2x pw te blijven sporten, geen gesnoep doordeweeks. 
Dan hoop ik over 3 maanden (wanneer het festival is waar ik heen ga) die 3kg er af zijn!

3 kilo in drie maanden is echt een heel haalbaar doel Lovely. Ik weet zeker dat het je lukt! Wat fijn ook dat je weer naar een festival kunt he? Heb je al een outfit in gedachten?

Slim dat je de chocolade mee naar je werk gaat nemen. Ik moet zulke dingen ook niet in huis hebben om precies dezelfde redenen als jij. Voel je niet schuldig over gisteren! Daar heb je helemaal niks aan. Gebruik dat gevoel als je een volgende keer de neiging hebt iets te pakken, dan kun je dan anders besluiten. Schrijf het desnoods op zodat je het dan kunt teruglezen.

Nu ik maar een paar weken hoef vind ik het zo’n zonde om het te saboteren met zondigen dat het me wel lukt sterk te blijven. Maar ik kan wel zeggen dat ik het extra moeilijk vind nu ik al een gezond gewicht heb en de noodzaak een stuk minder is dan vorig jaar. Drie minuten lekker in de mond maar drie pond op de kont denk ik dan maar maar ik ben wel flink chagrijnig de laatste weken en het moet niet te lang duren. Anders dan vorig jaar heb ik nu ook constant de hele dag honger. Misschien omdat ik minder reserves heb? 

Zo! Week 3 zit er bijna op en ik ben al 4,2 kilo kwijt  ik sta echt versteld omdat ik me vooraf toch had ingesteld op langzamer gewichtsverlies en de laatste pondjes het zwaarst wegen. Vanochtend stond de weegschaal weer in de 62. Mijn kleding zit ook echt losser en mijn eerste mooie broek die ik vorig jaar heb gekocht zit weer heerlijk in plaats van irritant strak
De ervaring is dat ik vanaf dit moment in de maand weer wat meer vocht ga vasthouden door hormonen dus de kans is groot dat de laatste 3 kilo af langer gaat duren. Maar ik ben nu al super tevreden en happy! 
Hoe gaat het met jullie? 

Hoi allemaal!

Mag ik hier misschien meepraten?
Ik ben vandaag begonnen met het 1-1 dieet en zou graag ergens mijn resultaten delen voor extra motivatie  
(En tips en tricks zijn altijd welkom!)

Ik ben Nienke, 33 jaar,  woon in het oosten van het land en wil graag 40 kilo afvallen. 

Ik heb Cambridge eerder gedaan, toen de 500 variant er nog was, maar dit is jaren geleden. 

Het ging toen goed, maar 2 zwangerschappen later is het meeste er toch weer aan. 

Tot nu toe gaat het me vandaag goed af, dus ben benieuwd verder! 

Groetjes,
Nienke

Hi Nienke! Wat leuk dat je ook mee wil schrijven je bent natuurlijk heel erg welkom! Fijn dat het goed gaat vandaag, een goed begin is het halve werk. Succes! Welke stap doe je? En hoe bevalt de nieuwe versie van het dieet je, aangezien je gewend was aan CB500?

Het is hier wel erg rustig op het forum de laatste tijd, dus leuk dat je er bent! Zelf ben ik nadat ik vorig jaar 20 kilo kwijt was nu weer drie weken bezig voor de paar kilo die er weer aan zaten door omstandigheden. Die zijn er nu af en nu ga ik nog even door voor de mooi Ik zit nu in stap 1 met wat extra groenten en vaak een zelfgemaakt soepje in de loop van de middag. Soms neem ik een cappuccino dus ik denk dat ik in stap 1,5 zit, haha. Ik ben wel van plan binnenkort weer te gaan opbouwen.

OneTrickPony schreef op 25-04-2022 om 18:53:

Hi Nienke! Wat leuk dat je ook mee wil schrijven je bent natuurlijk heel erg welkom! Fijn dat het goed gaat vandaag, een goed begin is het halve werk. Succes! Welke stap doe je? En hoe bevalt de nieuwe versie van het dieet je, aangezien je gewend was aan CB500?

Het is hier wel erg rustig op het forum de laatste tijd, dus leuk dat je er bent! Zelf ben ik nadat ik vorig jaar 20 kilo kwijt was nu weer drie weken bezig voor de paar kilo die er weer aan zaten door omstandigheden. Die zijn er nu af en nu ga ik nog even door voor de mooi Ik zit nu in stap 1 met wat extra groenten en vaak een zelfgemaakt soepje in de loop van de middag. Soms neem ik een cappuccino dus ik denk dat ik in stap 1,5 zit, haha. Ik ben wel van plan binnenkort weer te gaan opbouwen.

Hoihoi!

Wat lief zeg! En wat knap dat je 20 kilo bent kwijtgeraakt! Heb je dit met stap 1 gedaan?

Ik doe nu inderdaad stap 1, moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat ik 's avonds met het gezin mee kan eten. Gisteren hadden de kids en mijn man wraps met kip, en ik gewoon de inhoud van de wrap  Was goed te doen!  

Ik moet zeggen dat ik melk in mijn koffie ook heeeeeeeel erg mis hahaha, vind het echt zonder niet te hachelen, maar wil het toch proberen  

Vandaag dag twee, heb vooral erg hoofdpijn, maar voor de rest gaat het goed. 

Val je wel goed af nu je iets 'extra's' neemt? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.