Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


Hey dames, na een weekje geen resultaat is er bij mij nu weer een kilo af.
Het bewijst maar weer dat je gewoon effe door moet zetten en als ik het kan, kunnen jullie het zeker.

Ik wil niet zeggen dat ik het weet hoor, maar dit zijn wat tips die mij in het verleden geholpen hebben:

als je dingen gegeten hebt met koolhydraten/suiker erin, kan het zijn dat je even uit je ververbranding raakt, maar als je je weer drie dagen aan je programma houdt, ben je dat vocht wat koolhydraten nu eenmaal vasthoudt, ook weer kwijt en heb je weer optimale vetverbranding.

Voel je vooral niet schuldig als je eens iets eet wat niet mag, maar geniet er dan ook optimaal van. Je schuldig voelen brengt je alleen in een neerwaartse spiraal, waardoor je misschien nog meer gaat zondigen.

Bekijk nog wat foto's waar je niet op je best op stond en probeer de motivatie weer op te pakken.
Staar je ook niet blind op hoeveel je nog moet maar kijk ook eens achterom, hoeveel je al kwijt bent en wees trots op jezelf dat je dat al bereikt hebt.

Sidoniaatje wat fijn…weer een kilo, en idd..het ene dingetje telt niet…wat je erna doet wel.
Hier loopt het ook nog lekker, ik ben druk aan het zoeken naar vervangers voor de 1;1 producten.
Als ontbijt heb ik nu de havermout van Brinta ipv van de pap van hun..dat is wel een geschikt alternatief. Zal er toch ene keer vanaf moeten….De repen lijken me nog het moeilijkst te vervangen…vind de chocolade namelijk heeeeeeel lekker. Ik ga volgende week weer wegen..hoop dan op mijn felbegeerde 6 op de weegschaal.

Hallo dames!

Wat vervelend voor je Honing, dat je er even niet zo lekker in zit. Kijk het even aan, en misschien kun je na de feestdagen die knop alsnog om zetten! Bij mij heeft het ook erg lang geduurd. Ik heb er bijna een jaar gedaan over 15kg... En op het laatst had ik de knop pas om. Zo gek dat het zo lang heeft moeten duren, maar niet iedereen is hetzelfde.

Zo zit ik ook in een app groep en daar hebben de meeste het ook even lastig op dit moment. En begrijpelijk in deze periode is het ook wel erg lastig, dat merk ik zelf ook. 

@Sidonia, Kijk aan lekker weer een kilo kwijt! Als je dingen eet waar indd veel koolhydraten/suikers in zitten, gaat je lijf ook om méér vragen. Dus daar zit voor mij ook echt een struikelblok. Je moet keuzes blijven maken. Ik blijf nu stabiel, omdat ik keuzes maak. Door de weeks hou ik me aan mijn schema, en in het weekend ook maar komt daar 's avonds wat lekkere dingen bij. Dit moet ik zo blijven doen om op gewicht te blijven, anders zit het er ook zo weer aan. Wat een goed idee om oude foto's te bekijken! Ik had vandaag een baal dag, voelde me dikker vanaf het moment dat ik op stond. Maar op de weegschaal en bij consulent nog steeds hetzelfde. Het psychische is hier nog niet helemaal gewend dat ik slanker ben ofzo?

@Caroline, wat fijn! Hoeveel ben je al kwijt? Zit je nog wel in stap 1? Ik zelf eet die Brinta pap alleen in het weekend. Die is niet te vergelijken met de pap van het dieet volgens mij hahah. Maar een prima ontbijt als je verder bent natuurlijk! Ik eet het alleen in het weekend omdat het volgens mij best wat kcal bevat. Dus ik hou het gewoon op 1 boterham als ontbijt.

Die repen neem ik nog steeds ookal ben ik '' klaar''. Ik vind die van B&F ook lekker, maar die van het dieet vind ik gewoon echt het lekkerst. En ik merkte dat ik andere dingen ging snoepen s' avonds omdat ik geen repen meer had. Dus ik neem ze nu weer elke avond 's avonds op de bank, heerlijk! 

Ben je nog steeds regelmatig bij de consulente Lovely? Ook al ben je klaar?

Ik heb de laatste keer dat ik bij de consulente was ook bijna een hele doos repen meegenomen. Ik vind die peanut crunch heerlijk en de bakewell cherry ook wel.
Ik ben er momenteel heel zuinig op omdat ik ze niet meer bij de consulent kan halen (gestopt) en ik nog steeds in stap 1 zit (nu inmiddels wel met Modifast shakes en nog wat resterende produkten van 1:1).

Ik heb ook de chocolade repen van Modifast Intensive. Die zijn ook best goed te eten (zeker als je de chocoladerepen van 1:1 dieet lekker vindt) en je mag twee repen ipv 1 reep bij 1:1 dieet, wat kcal betreft.
Ik vind dat fijner zodat ik de twee repen over de dag kan verdelen en als je het alleen maar eet om iets lekkers te hebben 's avonds, kun je er eentje pakken...scheelt weer in kcal.
Maar....er gaat voor mij niets boven de peanut crunch  .

Ik heb eens gekeken naar die Body & fit repen, maar bevatten deze repen ook 33% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitaminen en mineralen of alleen maar  eiwitten? Ik kan dat namelijk niet vinden.
Ze zien er wel erg lekker uit, dus als ik dan geen vitamines tekort kom, wil ik die ook wel gaan proberen als mijn repen op zijn.

@Sidoniaatje, ja ik ga nog steeds elke week op mijn vaste tijd naar consulent! Daardoor blijf ik echt zo lang al op gewicht denk ik. Het blijft toch een stok achter de deur voor mij en dat heb ik echt nodig.

Hier ook een fan van peanut crispy! De andere repen die ik dus had waren ook wel lekker, maar naar een reep van het dieet kan ik echt naar toe leven. 

Hoe bevallen de modifast shakes? Ik zie dat ze per zakje bijna net zo duur zijn als van het dieet zelf. Waarom ben je gestopt bij je consulent?

Bah..Ik voel me beetje rot. Ik voelde me een tijdje terug echt enorm goed! Kocht leuke nieuwe kleding en zat echt goed in m'n vel. Maar nu.. Ik schommel heel erg. Nu weer een halve kilo bij. Ik merk dat ik dat gevoel weer terug wil. Daarom wil ik toch gaan proberen om nog wat eraf te krijgen!

Hoe gaat het met de rest??

Wat goed van je dat je nog steeds elke week naar de consulente gaat. Het is inderdaad een stok achter de deur.
Mijn consulente is gestopt met haar werk. Ik kon wel naar een andere consulente over geplaatst worden maar ik vond dat te ver rijden (ca. 25 km). Ik heb er toen voor gekozen om veel produkten in te slaan en het zo lang mogelijk uit te zingen hiermee en vervolgens over te stappen naar Modifast. Deze produkten lijken toch heel erg veel op 1:1 dieet, qua samenstelling en hoeveelheid kcal. Ze zijn wel iets goedkoper, zeker als je de aanbiedingen afstruint. 

Ze zijn ook wel lekker maar iets minder sterk van smaak en de choco-mint hebben ze niet 

Ik zit inmiddels in een goede flow en kan het ook heel goed zonder consulente momenteel.
Ik vrees wel een beetje voor de opbouwfase want dan heb ik ook die stok achter de deur misschien weer nodig.
Maar uiteindelijk moeten we het toch ook zelf doen, dus ik ga het gewoon proberen.

Ik ben momenteel wel op zoek naar een ander merk repen, want daar ben ik nu noodgedwongen heel zuinig mee. Modifast heeft alleen maar chocoladerepen en ik hou wel van wat variatie. 

Heeft iemand ervaring met de repen van Fulfil 'vitamin & protein bar's' ?
Ik vraag me af of het een goede vervanger is, alhoewel er 'maar' 9 vitamines in zitten. Ze zien er echter wel erg lekker uit.
Of kan iemand mij iets anders aanraden?

Ik hoop dat het afvallen bij jullie beter gaat dan bij mij. Deze week maar weer een halve kilo kwijt...  

Ik weet wat je bedoelt Lovely, het is niet fijn als het stagneert of schommelt. je voelt je gewoon veel mooier als er steeds wat af gaat. Als het niet lukt met die laatste paar kilo's wordt dat gevoel alleen maar erger, vind ik. Ik weet alleen niet of dat de reden moet zijn om nog extra kilo's af te willen vallen. Uiteindelijk moet je tevreden zijn met je behaalde resultaat. Het is al moeilijk genoeg om het eraf te houden namelijk.

Hallo allemaal,
Hier ook nog steeds actief aan de slag. Ik zit in fase 2 tot ik mijn 6 in beeld heb….en daar was ik nog maar 2 ons vanaf. Dan wil ik naar fase 3. De laatste keer wegen voor het eerst een halve kilo aangekomen tot mijn verbazing…had niks anders gedaan dan normaal, maar goed dat het nu gebeurd en niet in het begin..kan het nu makkelijker verdragen. Soms denk ik nog wel makkelijker dan de consulente, in de beginperiode had ik er wel eens momenten bij dat ik op gewicht bleef, of maar heel minimaal afviel..zelf wist ik dan ook wel waarvan dat kwam en benoemende dat ook. Maar dan was ze druk met het benoemen van met oorzaken die buiten mijzelf lagen. Ik denk dan altijd..lief bedoeld/commercieel van belang ….maar ik kan er niet zoveel mee..heb dan eigenlijk liever een schop onder mijn kont.
Wat vervelend dat gevoel Lovely, is het steeds een beetje erbij, of echt schommelingen in erbij en eraf ? Want idd je hebt al zo’n mooi resultaat bereikt. Maar ik snap ook de frustratie als je een doel in je hoofd hebt..ik met mijn 6..je gaat de juiste vibe weer terugvinden, daarvan ben ik overtuigd.
Sidoniaatje, jij gaat echt lekker volgens mij…eraf is eraf en zo’n blijvende dalende lijn is wel heel fijn. Ik heb geen ervaring met andere repen dan die van 1:1. Vind het wel heel mooi om te horen hoe je het doet zonder consulente, op zoek naar alternatieven bent en zo een mooie dalende lijn vasthoud. Ik kan zelf in mijn leven alles prima controleren…maar dit deel van mij…rampenscenario als ik dat alleen moet doen, het forum, jullie en de weegmomenten zijn voor mij heel erg belangrijk om het geheel vast te houden. Want nog steeds begrijp ik niet van mezelf…heb natuurlijk ook meerdere pogingen afvalpogingen gedaan…het gevoel wat Lovely beschrijft (goed in je vel zitten, alles gaat lekker, leuke kleren) dat ik dan ook weer om kan slaan…en dan is 1 keer niet erg..maar ik stop niet ondanks dat ik de gevolgen weet en en ook weet dat ik dan enorm baal. Ik heb mezelf dat al heel vaak afgevraagd…
Herkennen jullie dit ?

Heel herkenbaar zelfs Caroline, wat jij omschrijft.
Ik denk dat we in hetzelfde schuitje zitten. Ik wil ook graag die 6 zien, maar zit momenteel op 73 kilo dus moet nog even. Bij voorkeur een paar kilo onder de 70 zodat ik wat speling heb. Ik heb mezelf nog 5 kilo opgelegd voordat ik ga opbouwen, maar weet dat de laatste loodjes het zwaarst wegen en je inderdaad dan wel eens zomaar uit het niets een halve kilo aan kan komen.
Tja dan ben ik inderdaad nog blij dat ik die halve kilo nog afval elke week, maar ik hou er rekening mee dat ik dit binnenkort ook ga krijgen.

Het rampenscenario krijg ik ook niet uit mijn hoofd. Ook mijn ervaring (ben dit  Cambridge/1:1 dieet al voor de 4e keer aan het doen) leert mij dat het telkens niet lukt om na (of eigenlijk al tijdens) de opbouw mijn doelen in zicht te houden.
Als ik eenmaal die boterham straks weer mag hebben dan krijg ik het zwaar om niet telkens wat meer te nemen dan eigenlijk kan.
Die eerste kilo erbij is dan balen en vol goede moed probeer ik dan weer mijn best te doen om die eraf te krijgen, maar de knop lijkt dan om en ik krijg het dan niet meer voor elkaar om van de koolhydraten/suikers af te blijven, met vaak als gevolg dat de kilo's er weer net zo hard aanvliegen als dat ze er nu afgaan.

Op dit moment kijk ik echter weer tevreden in de spiegel en ben ik trots op mijn afvalprestaties, maar als het straks niet lukt om het eraf te houden (door mijn koolhydraten/suikerverslaving, die direct na het eten van de eerste koolhydraten weer de kop op steekt) dan voel ik me een loser en eet ik uit pure frustratie, de kilo's er weer net zo makkelijk aan.

Ik zou hier ook zo graag een oplossing voor hebben. Het is niet zo dat ik geen discipline heb, want zolang ik blijf shaken heb ik geen enkele moeite om dit vol te houden, maar ik ken geen gulden middenweg blijkbaar.

Mijn dochter omschrijft het als een eetprobleem, waar ik mee aan de slag moet, maar ik weet gewoon niet zo goed hoe. Ik kan niet voor de rest van mijn leven koolhydraten blijven vermijden en ergens wil ik dat gewoon ook niet, want ik baal al dat ik momenteel al die chocoladeletters en kruidennoten moet laten liggen

Is dit wat jij ook bedoelt Caroline? 

Weet iemand van jullie of je nog gewoon goed afvalt als je een volgende stap gaat doen.
In het boekje staat dat je elke stap minimaal 2 weken vol moet houden en dus heb ik (bijna) besloten om nu over te gaan naar stap 2 en over 2 weken naar stap 3, terwijl ik nog ca. 5 kilo af wil vallen.

Ik ben wel weer toe aan iets anders om erbij te eten en ik denk dat een zuivelprodukt en wat meer groenten, per dag erbij, niet zo heel veel kwaad kan, maar wil ook mijn afvalproces niet gaan verstoren, nu het nog goed gaat.

Hoe doen jullie dat, met de komende kerstdagen in zicht?

Hallo dames!

Jullie omschrijven dus exact hoe ik ook ben en hoe ik me nu dus ook voel. Er is wat bijgekomen dus, gister gewogen. Weeg nu 57kg. Baal er zo van! Heb nu al de hele week hele slechte keuzes gemaakt (denk aan reep chocola, overgebleven pasta als middageten, klein zakjes chips op de bank, broodje afgehaald) Ik dacht, pff ik kijk na de feestdagen wel weer. Maar dat moet ik natuurlijk niet doen. Want voor ik het weet, zit het er weer aan. Dus rem erop! Ik heb gisteren bij kruidvat zo'n bus met shakes gekocht. Ze zijn stukken goedkoper, dus ik wil die wel proberen. Zit er aan te denken om stap 4 te gaan doen. Even pas op de plaats. Hebben nog een paar weken tot aan de kerst, wil dat dat ene jurkje nóg leuker gaat zijn!

@sidoniaatje, Ja hoor je valt nog prima af in de andere stappen! Mits je ze wel netjes opvolgt natuurlijk. Ik heb nooit naar de portie grootte gekeken van groentes en zuivel moet ik eerlijk bekennen. En ik viel ook prima af  
Qua repen, ik vind die van Body&Fit ook wel lekker moet ik zeggen. Dat was een tip van OTP een tijd terug. De carb killa bars. Zijn er in diverse smaken. Misschien kun je daar iets van proberen?

Die shakes van het kruidvat zijn inderdaad goedkoop Lovely. Om eerlijk te zijn vind ik ze niet lekker genoeg om het lang daarop vol te houden maar om wat balansdagen in te bouwen, is het natuurlijk wel een goed alternatief.

Dat aankomen als je eenmaal opgebouwd bent (of tijdens de opbouw al) vind ik dus het grote nadeel van dit dieet (maar daar waarschuwt natuurlijk ook iedereen voor). Zodra je ook maar een beetje extra gaat eten vliegen de kilo's er weer aan. 
Natuurlijk kunnen we ook niet de rest van ons leven blijven shaken. Ik zou willen dat ik een oplossing had, maar dan had ik hier niet op dit forum gezeten want dan was ik 10 jaar geleden al mooi op gewicht gebleven  

Volgens de consulenten, moet dit jojo effect niet van toepassing zijn als je goed opbouwt en 1 dag in de week op de weegschaal blijven staan en zodra er een halve kilo bij is, gelijk weer een balansdag (of twee) inbouwen. 
Dat ga ik nu dan ook echt proberen, maar het blijft frustrerend als je die aangekomen halve kilo er maar niet af krijgt en je juist ondanks alle pogingen, maar aan blijft komen, maar jij gaat die halve kilo er weer gewoon afkrijgen Lovely !

Ik heb inmiddels de vitamin & protein repen van Fulfill gekocht. Lekker dat die zijn  !! Er zitten ook nog wat vitaminen in, al zijn het er niet zoveel als in de repen van 1:1 dieet. Ik probeer ze dan ook niet dagelijks te nemen, maar dat valt niet mee als ze zo lekker zijn.

Ik moet zeggen, als ik me netjes aan mijn eetschema hou, in het weekend dus wat lekkers pak (in mijn geval dus een reep tony) blijf ik op gewicht. Ik heb me vanmorgen weer gewogen en ik weeg weer netjes 55,7kg. Op dit gewicht blijf ik terug komen zodra ik me weer aan alles houdt. Daar ben ik dus ook echt blij mee! Hopelijk kom ik binnenkort hier wel weer onder, maar ik ben blij om te weten dat als ik weer '' normaal'' eet, ik zo weer op dit gewicht zit.

Je consulent heeft dus gelijk. Ik heb 1 balansdag gehouden, en het is weer goed. Daarom weeg ik me ook bijna wel dagelijks om het in de gaten te blijven houden. Ik wil ook nooit meer zo dik worden! Dus dat is een goeie tip van je consulent Sidonia!

Fijn dat die repen zo lekker zijn! Ik neem altijd 's avonds bij de thee op de bank een reep (of een zakje snack a jacks chipjes). Een slechte gewoonte, maar ik ben het al vanaf dit dieet gewend dus om 's avonds een reep te pakken. Dus waarom zou je dat niet doen? Ik ben daarom minder geneigd om iets slechts te pakken (alhoewel ik het nu wel moeilijk vind met de pepernoten etc in huis hahah)

oh ik ook Lovely, ik vind het wel heel zwaar momenteel. Heb een paar (kleine) feestjes gehad, waar dan gebak en vanalles op tafel komt en dat vind ik niet zo'n probleem om af te slaan, maar die chocoladeletters en pepernoten .... 

Het is me tot nu toe gelukt om ook hiervan af te blijven maar blijkbaar is de geur ervan al voldoende om 3 ons aan te komen (vanmorgen op de weegschaal)..  

Hoi allemaal, hier ook weer even een update! 

Ik ben nu 5 maanden klaar met af- en opbouwen en ben nog steeds op gewicht Dat fluctueert wel met een kilo meer of minder maar daar staar ik me niet blind op. Vanochtend was ik 64,1 kilo en ik heb alleen nog maar maat 38 in de kast hangen.

De afgelopen periode was door omstandigheden nogal chaotisch en mijn schema is daardoor compleet in de war geschopt. Ik merk dat (veel) groenten en fruit eten er regelmatig bij in schiet en ik weeg ook lang niet meer alles af. Wel sta ik nog steeds elke dag op de weegschaal. Het blijven variëren en de gezondere keuze maken zit er wel goed ingeprent. Ik neem ook nog bijna elke dag een (Barebells of Carb Killa) reep als tussendoortje. En ik eet nog steeds elke avond chocolade  

Ook gaat er echt wel eens een bakje chips of pepernoten naar binnen maar aan een hele zak doe ik niet meer. Die zin is me ook vergaan. Bij verleiding daartoe denk ik dan: "is dat extra stukje lekkerder dan het eerste?" en kom tot de conclusie dat dat niet zo is. 

Qua gezond eten kan het dus beter. Ik voel me fitter en verzadigder als ik op mijn macro's en vitaminen let. Maar voor mijn gewicht maakt het dus niet zoveel uit. Ik ben heel blij dat al die mooie, nieuwe kleren nog steeds passen, ik kan dragen wat ik mooi vind en merk dat ik (en mijn omgeving) inmiddels aan dit nieuwe gewicht ben gewend. Natuurlijk is er wel de angst om weer bij te komen maar ik probeer te blijven leren over voeding en hoeveel kcal dingen bevatten om zo steeds (nog meer) natuurlijker de beste keuzes te maken. 

Het valt me alles mee dat er flink uit de band gesprongen kan worden en ik kan eten waar ik zin in heb en toch op gewicht blijf. Ik vind het belangrijk om dat te delen met jullie, omdat er vaak wordt gezegd dat je levenslang hebt en altijd moet blijven opletten na het afvallen. In feite is dat wel zo maar dat betekent niet dat je gevoelsmatig je leven lang op rantsoen zit. 

Wat ik hiervoor deed: vrijwel elke avond te veel ongezonde dingen eten en veel te grote porties, altijd gefixeerd zijn op eten, twee luxe broodjes halen in de lunchpauze in plaats van één, enzovoort, daar genoot ik echt niet van. Het was dwangmatig en ik deed het om andere gevoelens te maskeren. Omdat ik onzeker was over mezelf, mezelf wilde belonen, bang was tekort te komen, of dat ik vond dat ik het had verdiend na een drukke werkweek.. 

Mijn tip is dus: ga op onderzoek uit naar wat jouw onderliggende reden is van overeten. Of beweeg je gewoon veel en veel te weinig en is daar extra winst te behalen? Afvallen sucks. Het is een strijd en je moet er echt wat voor laten. Soms lijkt het einde niet in zicht te komen en voel je je even heel zielig. Maar het resultaat is het echt waard.

Sidoniaatje schreef op 02-12-2021 om 09:29:

Weet iemand van jullie of je nog gewoon goed afvalt als je een volgende stap gaat doen.
In het boekje staat dat je elke stap minimaal 2 weken vol moet houden en dus heb ik (bijna) besloten om nu over te gaan naar stap 2 en over 2 weken naar stap 3, terwijl ik nog ca. 5 kilo af wil vallen.

Ik ben wel weer toe aan iets anders om erbij te eten en ik denk dat een zuivelprodukt en wat meer groenten, per dag erbij, niet zo heel veel kwaad kan, maar wil ook mijn afvalproces niet gaan verstoren, nu het nog goed gaat.

Hoe doen jullie dat, met de komende kerstdagen in zicht?

Beetje late reactie, maar mijn ervaring is dat stap 1, 2 of 3 helemaal niks uitmaakt voor mijn gewichtsverlies. En ik at ook veel meer groenten dan aangegeven en soms nog een extra (zelfgemaakt) soepje van gepureerde groenten en bouillon. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.