Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021

QueenLizzy schreef op 08-08-2022 om 09:29:

[..]

Hè bah! Ik hoop dat je je inmiddels weer beter voelt.

[..]

Ik vind het ook altijd moeilijker in het weekend. Maar gelukkig zitten er 7 dagen in een week. Hoe gaat het nu? Voel je je weer wat beter?

Mijn neefje was jarig dit weekend. Ik mocht van mezelf vanwege die speciale gelegenheid een paar wijntjes drinken. Dus lekker genoten van een paar glaasjes prosecco, en verder heb ik de taart en andere hapjes genegeerd. Ging verder prima. Gisteren gelijk weer gewoon terug in het gareel gegaan: drie producten van 1:1, een bakje kwark, en 's avonds gegrilde kip met een frisse salade.

Iemand gaf me ooit als tip om bij verleidingen te bedenken welk cijfer je dat eten/drinken zou geven: is het het waard? Of eet je het alleen "omdat het er staat"? Pas als het minstens een "8" is, en je er écht van zou genieten, zou je het moeten eten. Ik probeer dit ook toe te passen, en voor mij helpt het. Ik ben van plan dit ook te doen als ik straks klaar ben met afvallen.

Als ik met mezelf heb afgesproken dat ik vanwege een speciale gelegenheid mag "zondigen", pas ik dat toe. Aan alle verleidingen toegeven is geen optie, dus dan moet ik keuzes maken. De prosecco was voor mij echt even een genietmoment. Maar de taart leek me niet een 8 waard, dus die heb ik geskipt.

Iedereen weer veel succes! Nieuwe week, nieuwe kansen! Zet 'm op!

Hele goede tip, dankjewel! Die ga ik ook proberen toe te passen.

En super knap hoe je het hebt gedaan op dat feestje! Lekker bezig .

Zijn jullie bekend met de sauzen van Rabeko? Zijn laag in calorieën en koolhydraten. Ik vraag mij af of dat lekker is als extra smaakmaker. Je hebt bijvoorbeeld Teriyaki (bijv. Voor door wokgroente met vlees) of Salad Dressing.
Iemand ervaring mee?

Morgen 1 week bezig, benieuwd naar het resultaat op de weegschaal. Helaas wel 's middags pas wegen... 

Nee dat ken ik niet. Moet zeggen dat ik met sauzen etc gewoon mijn normale producten gebruik.

Succes met wegen morgen!

Marielouisa schreef op 08-08-2022 om 15:38:

Succes Dolfje, woensdag weer wegen? Ik pas volgende week woensdag, maar heb niet het idee dat er veel af gegaan is Maar heb echt die stok achter de deur nodig, elke week een afspraak, anders ga ik smokkelen.

Lastig hoor, het lijkt mij ook heel lastig zonder die stok achter de deur van het wekelijks wegen. Dat is ook de reden dat ik het juist met een consulent wil doen, ipv zelf met shakes aan de gang.

Gelukkig is je consulente bijna weer terug. 

Ik hoop voor je dat je de stok gauw vindt, wellicht is het komende week beter vol te houden omdat je weer moet wegen volgende week! Succes 🍀 

Aimee91 schreef op 08-08-2022 om 23:04:

[..]

Lastig hoor, het lijkt mij ook heel lastig zonder die stok achter de deur van het wekelijks wegen. Dat is ook de reden dat ik het juist met een consulent wil doen, ipv zelf met shakes aan de gang.

Gelukkig is je consulente bijna weer terug.

Ik hoop voor je dat je de stok gauw vindt, wellicht is het komende week beter vol te houden omdat je weer moet wegen volgende week! Succes 🍀

Dank je wel! Vanochtend thuis 111,2kg, dus toch 11,5. Kg kwijt al. Ook wel al een mooi bedrag.

18 juli was ik 115,4 kg. Dus in 3 weken en 1 dag tijd 4,2 kg. Eigenlijk toch best nog ok

Bij mn vorige keer Cambridge in 2015 was ik per week gemiddeld 1,7 kg kwijt

Ik kan alleen die foto niet posten

Aimee91 schreef op 08-08-2022 om 22:43:

Zijn jullie bekend met de sauzen van Rabeko? Zijn laag in calorieën en koolhydraten. Ik vraag mij af of dat lekker is als extra smaakmaker. Je hebt bijvoorbeeld Teriyaki (bijv. Voor door wokgroente met vlees) of Salad Dressing.
Iemand ervaring mee?

Morgen 1 week bezig, benieuwd naar het resultaat op de weegschaal. Helaas wel 's middags pas wegen...

Veel plezier met wegen! Drink 2 uur van te voren nog wat water, daarna niet meer, dan heb je iig niet die lading in je buik zitten het enige is dan die shakes (54 gram per zakje + 200/250 gram water, waarvan je ook weer uitplast).

Ik weeg ook het liefst 's ochtends. Ook leuk is 's ochtends wegen, nadat de vorige keer 's middags was

Ik zit er weer lekker in maar merk echt trek in KH. Ik denk dus omdat ik ongesteld moet worden
Maar hebben jullie dit ook? Na een week bikkelen is 1-2 kilo af en in een weekend waarin het mis gaat, zit het er weer aan Echt zo frustrerend 

honing14 schreef op 09-08-2022 om 14:01:

Ik zit er weer lekker in maar merk echt trek in KH. Ik denk dus omdat ik ongesteld moet worden
Maar hebben jullie dit ook? Na een week bikkelen is 1-2 kilo af en in een weekend waarin het mis gaat, zit het er weer aan Echt zo frustrerend

ja dat heb ik ook maar het is ook vooral vocht en misschien ontlasting wat je vasthoudt? Ik merk dat mijn stoelgang wel erg ontregeld is met dit dieet :S Dus weeg na 2/3 dagen nadat het misgaat nog eens.

Ik heb namelijk sinds m'n consulente op vakantie is al 4 keer een avondje mis gehad En alsnog ben ik in 3 weken 4 kg kwijt. Het gaat er wel af dus, maar wat langzamer.

KH cravings snap ik! lus je kaas? ik eet dan maar kaas.

Wellicht vertel ik iets wat jullie allang weten maar elke gram glycogeen bindt zich aan 3 gram vocht. Zonder ketose heb je ongeveer 400 gram glycogeen op voorraad,  die voorraad bindtdus 1200 gram vocht.  Door ketose ga je glycogeen en vocht kwijtraken,  dus 1600 gram in dit voorbeeld.  Door uit ketose te gaan komt deze 1600 g erweer bij. Dus grotendeels vocht.  Zowel qua afname eerste tijd als toename Dus.

Ik heb vannacht heel slecht geslapen en nu dus al de hele dag trek. Het enige wat ik net extra gepakt heb bovenop mijn zuivel van de dag( cappuccino) is een restje kwark( paar lepels) dus ik hou me wel in en heb ook niks in huis dus dat scheelt maar fijn is anders.

De weegschaal thuis was vanmorgen wat het vorige week op de dag van wegen bij de consulent ook was. Hopelijk morgen toch er nog iets vanaf…

Ik ben vanmiddag weer bij de consulente geweest. Deze week -0,5 en in totaal -13,9; ik zit nu op 71,5 kg. Dus weer een stapje dichterbij m'n doel! Ik had gehoopt dat er meer af zou zijn, maar volgens de consulente houd ik ongeveer 600 gram aan vocht vast. Als dat inderdaad zo is, zit ik in werkelijkheid al onder de 71 kg. 
Hoe dan ook: het gaat nog altijd goed en ik ga nu over naar stap 3. Dus ik ben meteen naar de supermarkt gegaan voor aardbeien en watermeloen 

Aimee91 schreef op 08-08-2022 om 22:43:

Zijn jullie bekend met de sauzen van Rabeko? Zijn laag in calorieën en koolhydraten. Ik vraag mij af of dat lekker is als extra smaakmaker. Je hebt bijvoorbeeld Teriyaki (bijv. Voor door wokgroente met vlees) of Salad Dressing.
Iemand ervaring mee?

Geen ervaring mee, maar ik ben wel benieuwd! Misschien dat ik eens wat ga proberen van dat merk. Ik gebruik zelf saladedressing van Remia, die hebben ze ook in een 0,0 variant. Bij Action vond ik 0,0 sweet chilli saus, neem ik wel eens bij kip bijvoorbeeld.
M'n consulente verkoopt sauzen van Callowfit naast de 1:1 producten. Tot nu toe nog niet geprobeerd, maar daar ga ik ook eens naar kijken. 

Marielouisa schreef op 09-08-2022 om 09:46:

[..]

Veel plezier met wegen! Drink 2 uur van te voren nog wat water, daarna niet meer, dan heb je iig niet die lading in je buik zitten het enige is dan die shakes (54 gram per zakje + 200/250 gram water, waarvan je ook weer uitplast).

Ik weeg ook het liefst 's ochtends. Ook leuk is 's ochtends wegen, nadat de vorige keer 's middags was

Dankjewel voor de tips! 

Haha ja de volgende keer in de ochtend wegen zal wel schelen 😏. Helaas heeft ze volgende week in de ochtend geen plek op momenten dat ik wel kan 😅.

Maar alsnog ben ik tevreden ondanks de middag weging:

Huidig gewicht: 100,7kg     

Afgevallen deze week: 2,8kg

Ik ben blij! Lekkere start. Volgende week onder de 100! 

Knap hoor dat je alsnog zo goed bent afgevallen! Echt al flink wat kilo's kwijt!

Wat vervelend voor je. Hopelijk lukt het je om het komend weekend ook vol te houden, dat motiveert vast enorm!

En zo herkenbaar, demotiveert dan echt als je dan weer terug bij af bent door een weekend zondigen. (Heb dit dieet jaren terug ook gevolgd)

Ik had echt wat aan de woorden van mijn consulente;

Mijn consulente was heel streng toen ik voorzichtig vroeg: En mijn wijntje in het weekend?"Ja dat kan niet, gewoon even niet. Het is zonde want daardoor stagneert je afvalproces. 

En dat deed mij wel echt realiseren dat het beter is van niet. Ik was echt in dubio hoe ik het zou aanpakken met borrels en etentjes. Ik kan de verleiding dan meestal echt niet weerstaan (vooral idd de kh, stokbrood, patatjes). 

Ze zei dat ik dingen beter ook even kan vermijden als dat te lastig voor mij is.

Dus zodoende heb ik een etentje met mijn tante omgezet naar een bakkie koffie thuis.

Komend weekend heb ik met vriendinnen bij iemand thuis afgesproken, ik heb al gezegd dat ik niet mee eet en dat ik mijn eigen eten meeneem. Dan is het maar vast duidelijk en ligt er ook geen verwachting 😅. 

Het is wel even saai maar des te sneller hoop ik mijn doel te bereiken. 

Wat mij trouwens ook wel motiveert is de wekelijkse kosten, want jeetje het is wel echt duur vind ik. 

misschien heb je ook wat aan haar tips 

Heel veel succes!!! 💪🏼💪🏼💪🏼

QueenLizzy schreef op 09-08-2022 om 18:47:

[..]

Geen ervaring mee, maar ik ben wel benieuwd! Misschien dat ik eens wat ga proberen van dat merk. Ik gebruik zelf saladedressing van Remia, die hebben ze ook in een 0,0 variant. Bij Action vond ik 0,0 sweet chilli saus, neem ik wel eens bij kip bijvoorbeeld.
M'n consulente verkoopt sauzen van Callowfit naast de 1:1 producten. Tot nu toe nog niet geprobeerd, maar daar ga ik ook eens naar kijken.

Ohja dat merk ken ik ook. Grappig, mijn consulente verkoopt die van Rabeka juist. (ik heb 2 soorten online besteld, komen morgen binnen) gauw even uittesten.

Thnx voor je tips, ik zal even opletten als ik bij de Action ben.  

Fijn dat je weer lekker bent afgevallen, en dus eigenlijk nog meer als je geen vocht vast had gehouden. Geniet van je fruit 🍓

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.