Jouw lijf
1op1dieetViva
08-07-2021 om 20:56
Cambridge 1:1 dieet 2021
Dit topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het 1op1 dieet (voorheen Cambridge weight plan), in alle stappen! Ook als je een ander dieet met maaltijdvervangers volgt: wees welkom!
De tabel: als je graag wil meewegen geef dan de gegevens door voor de tabel. De inloggegevens van dit account zijn bekend bij de actieve meeschrijvers.
| Forummer | Lengte | Start | Streef | Afgevallen | Nu |
| Honing14 | 1.70 | 105,4 | 75,0 | -1,8 | 103,6 |
| Lovely | 1.56 | 69,7 | 50,0 | -19,2 | 50,5 |
| Caroline73 | 1.60 | 85,6 | 70,0 | -14,7 | 70,9 |
| Feliz1990 | 1.76 | 107,2 | 80,0 | -2,3 | 103,9 |
| OneTrickPony | 1.65 | 83,5 | 63,0 | -21,5 | 62 |
| LadyDana | 1.73 | 113,0 | 80,0 | -11,1 | 102,9 |
| Pixymama | 1.52 | 75,7 | 55,0 | -11,5 | 64,2 |
| Vuurvlinder | 1.74 | 105,8 | 85 | -6,1 | 99,7 |
| Nienes | 1.78 | 128.4 | 78 | -8,4 | 120 |
| QueenLizzy | 1.79 | 85,4 | 70 | -16,6 | 68,8 |
| Marielouisa | 1.76 | 122,2 | 85 | -20,5 | 101,7 |
| Aimee91 | 1.76 | 103,5 | 80 | -9,7 | 93,8 |
| Dolfje | 1.74 | 93,3 | 75 | -13,2 | 80,1 |
| Limburg2022 |
Marielouisa
29-07-2022 om 14:35
Dolfje schreef op 29-07-2022 om 12:26:
Man heeft ook shakes van Body & Fit en dan avondeten inderdaad groente en eiwitten .
Vanavond eten we courgettesoep en een salade van sla, komkommer,tomaat en gerookte kipfilet (plakjes beleg want die hadden we nog in de koelkast )
Ik ben nu de hele morgen thuis en moet over een uur werken en heb er nu meer moeite mee dan gisteren . Heb gewandeld,online cursus gedaan en ben gaan strijken maar constant in mijn hoofd “ eten eten eten eten”.
ja die eerste week is even pittig!
Bij mij hielp het om op instagram op zoek te gaan naar succes verhalen inclusief foto's, dat hield me wat meer gemotiveerd. En veel water drinken of cola light ofzo, om die honger wat te stillen.
Succes het wordt echt beter!
honing14
29-07-2022 om 22:05
ik zit nu op dag 3 Vandaag ging het al beter met de honger En inderdaad veeeeeeel water drinken , dat helpt
Nu eindelijk een avond zonder hoofdpijn
We gaan ervoor dit weekend !
Dolfje
29-07-2022 om 22:56
Wat zijn jullie favoriete producten? Ik vind er tot nu toe niet echt iets lekkers bij zitten. De fruit & nut bar was wel ok. De shakes vind ik niet lekker maar krijg ze wel weg.
QueenLizzy
30-07-2022 om 10:29
Aimee91 schreef op 28-07-2022 om 22:03:
Hi allemaal,
Na maanden lang balen van mijn gewicht en vervolgens nog meer aankomen, besloten om toch voor het 1op1 dieet te gaan. Ik ben er zo klaar mee en ik wil gaan voor de rigoreuze aanpak. Er moet namelijk zo'n 30 kilo af.
Huidig gewicht: 102 kg
Lengte: 1,76 m
Streefgewicht 75 kg
Ik ben nooit slank geweest en van jongs af aan al een verstoorde verhouding met eten. Ik vind het echt zo onbegrijpelijk van mezelf dat ik het zover laat komen terwijl ik er zo ontzettend ongelukkig van wordt.
Ik ben nooit eerder boven de 100 geweest, time for change.
Morgen heb ik een telefonische afspraak met mijn mogelijke consulent. Ik wil zo snel mogelijk starten.
Weet jullie omgeving dat jullie dit dieet volgen? Ik vind het lastig om hier open over te zijn i.v.m. de (voor) oordelen.
Heel veel succes iedereen! 🍀
Welkom hier! En heel veel succes.
Mijn omgeving weet dat ik met dit dieet bezig ben. Soms reageren mensen negatief en zitten ze vol vooroordelen erover, maar vaak zijn het (gek genoeg) mensen die zwaarder zijn en blijkbaar niet de knop kunnen vinden die om moet in je hoofd om succesvol af te vallen. Er zijn echter ook veel mensen die respecteren dat dit voor mij een goede manier is om af te vallen en die me steunen.
Ik houd mezelf altijd voor dat ik dit puur voor mezelf doe. En dat dit MIJN manier is, mijn keuze. Ik hoef me niet te verantwoorden. Maar soms steekt het wel hoor, als mensen vervelend doen. Maar ondertussen ben ik mooi wel al 13 kg kwijt, en dat helpt hoor! Haha
QueenLizzy
30-07-2022 om 10:42
honing14 schreef op 29-07-2022 om 22:05:
ik zit nu op dag 3 Vandaag ging het al beter met de honger En inderdaad veeeeeeel water drinken , dat helpt
Nu eindelijk een avond zonder hoofdpijn
We gaan ervoor dit weekend !
Wat fijn! Hoofdpijn is zo vervelend... De eerste weken is het wennen hè. Maar straks vast een mooi resultaat bij het eerste weegmoment!
QueenLizzy
30-07-2022 om 10:45
Dolfje schreef op 29-07-2022 om 22:56:
Wat zijn jullie favoriete producten? Ik vind er tot nu toe niet echt iets lekkers bij zitten. De fruit & nut bar was wel ok. De shakes vind ik niet lekker maar krijg ze wel weg.
Ik heb altijd de Fruit & Nut bar en de Cookie & Cream bar, verschillende smaken pap, en shakes (vanille, cappuccino, chocolade en banaan), en de kersen/aardbeien smoothie.
Dolfje
30-07-2022 om 12:57
QueenLizzy schreef op 30-07-2022 om 10:45:
[..]
Ik heb altijd de Fruit & Nut bar en de Cookie & Cream bar, verschillende smaken pap, en shakes (vanille, cappuccino, chocolade en banaan), en de kersen/aardbeien smoothie.
Ik heb nu ook weer van alles wat besteld om woensdag bij de consulent op te halen. Heb een paar extra repen besteld voor man dan kan hij ook wat meer afwisselen dan alleen aardbei of vanille of cappuccinoshake.
Van mijn halve portie zuivel van vandaag heb ik net lekker ijskoffie gemaakt. Heb vanmorgen een uur gesport en nog een uur met man gewandeld dus qua beweging vandaag wel goed. Gaan vanavond dus naar een feestje op de fiets wat zo’n 15 minuten is.
Vanavond eten we sla- wraps , ipv gewone wraps of taco’s dus romaine sla als wrap.
Voor morgen staat er een omelet op het menu. Ben me nu een beetje aan het verdiepen in maaltijden zonder koolhydraten, wil nl wel lekker en gevarieerd blijven eten.
honing14
30-07-2022 om 14:38
Welkom Aimee ! Ik vind het ook lastig Op mijn werk weten ze wel dat ik “ aan de lijn” doe en dus taart ed oversla maar ga niet met mijn Shake in de kantine zitten. Die drink ik dan ergens alleen op en ga in de pauze wandelen
Ik vind veel produkten lekker !
Vd shakes : vanille , banaan
Havermout , ook die met syrup
Groentesoep en oriëntal
Pasta en curry
Fruit&nut, caramel bites, peanut crispy en die nieuwe cookie
Maar goed Dit is ook mijn probleem in dagelijks leven Ik vind bijna alles lekker 🙈
QueenLizzy
31-07-2022 om 16:45
Precies mijn probleem... Ik lust bijna alles
Ach ja. Vandaag thuis gewogen: 71,8. Nog even doorzetten dus, en dan weer terug naar normaal eten, en genieten met mate.
honing14
01-08-2022 om 06:03
QueenLizzy schreef op 31-07-2022 om 16:45:
Precies mijn probleem... Ik lust bijna alles
![]()
Ach ja. Vandaag thuis gewogen: 71,8. Nog even doorzetten dus, en dan weer terug naar normaal eten, en genieten met mate.
Goed bezig hoor !
Hoeveel val je nu nog af in een week ? En welke stap zit je ?
weekend is niet helemaal goed gegaan.
Hadden dingen voor de bbq maar ineens ging het regenen Toen hebben we sushi besteld 🙈
En gisteren op bezoek bij mijn familie en toen een blikje gewone frisdrank gedronken
Vandaag een nieuwe dag. Doordeweeks vind ik makkelijker
Woensdag wegen bij consulente
Dolfje
01-08-2022 om 07:40
honing14 schreef op 01-08-2022 om 06:03:
[..]
Hier ook zo. We hadden dus een feestje en dus alcohol op en verder wat chips maar ook komkommer /wortel en 2 gehaktballetjes van de bbq. Gisteren overdag ging het wel maar had gisteravond ineens zo'n trek en dus wat gepakt. Maar vergeleken met weken voor dit dieet stukken minder gegeten en gedronken.
Nu dus weer in het gareel. Ik ga ook woensdag wegen.
QueenLizzy
01-08-2022 om 12:11
honing14 schreef op 01-08-2022 om 06:03:
[..]
Goed bezig hoor !
Hoeveel val je nu nog af in een week ? En welke stap zit je ?
weekend is niet helemaal goed gegaan.
Hadden dingen voor de bbq maar ineens ging het regenen Toen hebben we sushi besteld 🙈
En gisteren op bezoek bij mijn familie en toen een blikje gewone frisdrank gedronken
Ik zit in stap 2 nu, heb nu bijna m'n eerste week in stap 2 erop zitten. Ik ben tot nu toe gemiddeld ongeveer een kilo per week afgevallen. Het verschilt bij mij een beetje, omdat ik al snel vocht vasthoud en dat geeft wat een vertekend beeld. Ik ben nu weer ongesteld geworden, dus ik houd er al weer rekening mee dat dat morgen bij de consulente weer te merken is aan de cijfers (gewicht, maar ook vochtpercentage).
Ik vind het door de week ook makkelijker vol te houden, dan heb ik een vast ritme qua werk enzo. Maar afgelopen weekend ging het prima. Ik heb wat extra komkommer gegeten, en iets meer vlees dan eigenlijk de bedoeling is. Maar niet veel, en dat is ook niet zo spannend voor de weegschaal denk ik.
Aimee91
02-08-2022 om 12:36
dankjewel allemaal,
Leuk om jullie ervaringen te lezen!
Ik heb net de producten opgehaald. Is het mogelijk om ook in de tabel te komen? Ik las ergens dat de inlog gegevens bij vaste deelnemers bekend zijn?
Startgewicht is 103,5kg
Streefgewicht is 80 kg
Ik ben van plan om het ook aan mensen om mij heen te vertellen die dichtbij mij staan, maar niet zomaar aan iedereen.
Succes allemaal!
QueenLizzy
02-08-2022 om 18:11
Aimee91 schreef op 02-08-2022 om 12:36:
dankjewel allemaal,
Leuk om jullie ervaringen te lezen!
Ik heb net de producten opgehaald. Is het mogelijk om ook in de tabel te komen? Ik las ergens dat de inlog gegevens bij vaste deelnemers bekend zijn?
Startgewicht is 103,5kg
Streefgewicht is 80 kg
Ik ben van plan om het ook aan mensen om mij heen te vertellen die dichtbij mij staan, maar niet zomaar aan iedereen.
Succes allemaal!
Heel veel succes! Ik heb je in de tabel gezet. Je kunt als je wilt je lengte ook nog doorgeven.
Ik ben net weer terug van de consulente. Deze week -0,3. Niet veel dus, maar gelukkig toch wat afgevallen. Ik hield hier al rekening mee, want ik ben ongesteld en dan houd ik meestal vocht vast. M'n vermoeden werd door de consulente bevestigd: het vochtpercentage bleek inderdaad hoog. Maar: het gaat nog altijd prima. Op naar het volgende weegmoment! Nog een weekje stap 2, en dan ga ik naar stap 3. Zin in 😁
Marielouisa
02-08-2022 om 20:21
Ongesteld leverde bij mij ook altijd weinig verlies op helaas. Ik kom niet ingelogd om mijn gegevens aan te passen, snap dat niet. Ik doe dat in Edge.
Ik vertel het als het ter sprake komt, maar dit is niet mijn eerste keer dit dieet, dus mensen weten het al.
Ik had ook een topic geopend op viva forum en dat wild vreemden al alles van je beginnen te denken, snap ik echt niet, dus ik snap goed als mensen huiverig zijn met het vertellen in hun directe omgeving.
Gewoon lekker blijven doen wat goed voelt en ene oor in, andere oor uit.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.