Jouw lijf
1op1dieetViva
08-07-2021 om 20:56
Cambridge 1:1 dieet 2021
Dit topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het 1op1 dieet (voorheen Cambridge weight plan), in alle stappen! Ook als je een ander dieet met maaltijdvervangers volgt: wees welkom!
De tabel: als je graag wil meewegen geef dan de gegevens door voor de tabel. De inloggegevens van dit account zijn bekend bij de actieve meeschrijvers.
| Forummer | Lengte | Start | Streef | Afgevallen | Nu |
| Honing14 | 1.70 | 105,4 | 75,0 | -1,8 | 103,6 |
| Lovely | 1.56 | 69,7 | 50,0 | -19,2 | 50,5 |
| Caroline73 | 1.60 | 85,6 | 70,0 | -14,7 | 70,9 |
| Feliz1990 | 1.76 | 107,2 | 80,0 | -2,3 | 103,9 |
| OneTrickPony | 1.65 | 83,5 | 63,0 | -21,5 | 62 |
| LadyDana | 1.73 | 113,0 | 80,0 | -11,1 | 102,9 |
| Pixymama | 1.52 | 75,7 | 55,0 | -11,5 | 64,2 |
| Vuurvlinder | 1.74 | 105,8 | 85 | -6,1 | 99,7 |
| Nienes | 1.78 | 128.4 | 78 | -8,4 | 120 |
| QueenLizzy | 1.79 | 85,4 | 70 | -16,6 | 68,8 |
| Marielouisa | 1.76 | 122,2 | 85 | -20,5 | 101,7 |
| Aimee91 | 1.76 | 103,5 | 80 | -9,7 | 93,8 |
| Dolfje | 1.74 | 93,3 | 75 | -13,2 | 80,1 |
| Limburg2022 |
honing14
22-07-2022 om 02:39
Wat lijnzaad ?
mijn consulent heeft ook een middel ervoor wat je kan kopen
QueenLizzy
22-07-2022 om 09:45
Marielouisa schreef op 21-07-2022 om 10:43:
hmmmm, heeft iemand tips voor zachtere ontlasting?
Ik doe psylliumvezels door m'n shakes. Daardoor vullen ze wat meer, en het is goed voor de spijsvertering/stoelgang. Je kunt ze o.a. bij de drogist kopen, voor €5 ongeveer per pot.
Marielouisa
22-07-2022 om 21:50
QueenLizzy schreef op 22-07-2022 om 09:45:
[..]
Ik doe psylliumvezels door m'n shakes. Daardoor vullen ze wat meer, en het is goed voor de spijsvertering/stoelgang. Je kunt ze o.a. bij de drogist kopen, voor €5 ongeveer per pot.
dank je ga ik opzoeken.
Lijnzaad heb ik ook, maar werkt niet goed genoeg
Dolfje
25-07-2022 om 15:20
Hallo allemaal, ik heb de stap genomen en voor aanstaande woensdag een afspraak staan met een consulent.
Ben vroeger eens dik 20 kilo afgevallen met Weight watchers en met Sonja Bakkeren ook eens maar dat zit er dubbel en dwars weer aan.
Vind het wel spannend maar er moet echt iets gebeuren.
honing14
25-07-2022 om 19:26
Hey Dolfje !
Ik start ook woensdag en ik wil er eigenlijk 30 kg afhebben
Dan heb ik een gezond gewicht
Dolfje
25-07-2022 om 20:54
Dankjewel! Ik laat wel weten hoe en wat ik precies ga doen en wat mijn streefgewicht gaat zijn.
honing14
25-07-2022 om 21:44
Fijn dat er wat leven in het forum zit !
Morgen nog een etentje en dan woensdag starten.
gek genoeg heb ik er zin in
De eerste kilos zullen er wel af vliegen en ik voel me nu echt opgeblazen en kleding zit niet lekker
Als het eerste vocht eraf is, zal het al opluchten
Marielouisa
26-07-2022 om 07:02
honing14 schreef op 25-07-2022 om 21:44:
Fijn dat er wat leven in het forum zit !
Morgen nog een etentje en dan woensdag starten.
gek genoeg heb ik er zin in
De eerste kilos zullen er wel af vliegen en ik voel me nu echt opgeblazen en kleding zit niet lekker
Als het eerste vocht eraf is, zal het al opluchten
Ja het eerste weeg moment is dan ook meteen leuk!
Succes Dolfje en honing14, ik ben nu 4 weken bezig en thuis ben ik 8,9 kg afgevallen 😁
En die weken vliegen voorbij!
Dolfje
26-07-2022 om 08:12
wow dat is best veel, doe je het heel, streng Marielouisa?
Ik heb het programma bekeken en ben benieuwd wat ze mij morgen gaat adviseren. Ik ben niet zo dol op zoete shakes en pap maar wie weet is dat juist nu wel even wat ik nodig heb. Ik wil zo’n 15 kilo afvallen.
De consulente klonk in elk geval aan de telefoon als iemand met wie het klikt, ik ben een paar jaar geleden ook wel eens bij een diëtiste geweest maar daar klikte het helemaal niet mee. Die zei gewoon “ ja je moet gewoon niet eten dan val je af” ja duh dat snap ik ook wel. Ik weet ook wel wat gezond is en wat niet maar het doen is een ander verhaal. En aan de telefoon gisteren zei ze ook dat ze zelf weet hoe het is.
Marielouisa
26-07-2022 om 11:54
Dolfje schreef op 26-07-2022 om 08:12:
wow dat is best veel, doe je het heel, streng Marielouisa?
Ik heb het programma bekeken en ben benieuwd wat ze mij morgen gaat adviseren. Ik ben niet zo dol op zoete shakes en pap maar wie weet is dat juist nu wel even wat ik nodig heb. Ik wil zo’n 15 kilo afvallen.
De consulente klonk in elk geval aan de telefoon als iemand met wie het klikt, ik ben een paar jaar geleden ook wel eens bij een diëtiste geweest maar daar klikte het helemaal niet mee. Die zei gewoon “ ja je moet gewoon niet eten dan val je af” ja duh dat snap ik ook wel. Ik weet ook wel wat gezond is en wat niet maar het doen is een ander verhaal. En aan de telefoon gisteren zei ze ook dat ze zelf weet hoe het is.
Nee ik ben niet echt streng helaas. De eerste 2 weken wel, maar heb vorige week een fles droge witte wijn opgedronken ... oops, stom natuurlijk, want het kost je gewoon een paar dagen voordat je dat weer 'eraf' hebt. Nu wordt ik ongesteld, dus dat werkt ook niet mee.
De eerste 2 weken ging ik er vol voor, at komkommer met hutenkase erbij, dat zijn dan de minste kalorien qua kaas. Vlees eet ik sowieso erg weinig, dus dat trekt me niet, even een tartaat bakken ofzo. Ik haal ook die mini mozzarella bij de lidl en dan de light versie, soms eet ik zo'n bakje dan helemaal op, ipv maar 70 gram
Verder drink ik veel lichtbruisend water met dat poeder van hun. Maar heb gehoord dat slimpie ook kan.
Het is wel beter vol te houden, doordat je bij mag eten. Eiersalade maken op komkommer schijfjes is trouwens ook lekker. En ik eet soms wel 200 gram komkommer ipv die 125. Zit toch niks in. Vorige keer nam ik ook af en toe een bouillon, gewoon uit de supermarkt.
Je hebt wel een fijne klik nodig met je consulente, dat scheelt een boel. En ik heb echt die 1 keer per week afspraak nodig. Mijn consulente is met vakantie en meteen ga ik over de scheef .... lol Ach, dat komt wel weer goed!
15 kilo is denk ik goed te doen, die zoete shakes zijn inderdaad zoet. En repen, lus je die ook? Ik denk wel dat ik liever zoete shakes drink dan hartige moet ik zeggen. Ze hebben ook soepen. En de latte uit het pakje vind ik ook best lekker. Ik ben ook geen zoetekauw hoor, geef mij maar stokbrood met brie ipv m&m's of zoete popcorn.
Succes, op dag 5/6 ben je lekker in ketose en dan het weegmoment erop zie je meestal toch wel 2 kg eraf 
QueenLizzy
26-07-2022 om 18:06
Ik ben net weer terug van de consulente, en heel blij: 2,2 kg eraf deze week! Dus nu -13,1
En ik start deze week met stap 2. Ben meteen naar de supermarkt gerend om kwark te kopen
Dus:
Startgewicht 85,4
Streefgewicht 70
Huidig gewicht 72,3
Afgevallen 13,1
QueenLizzy
26-07-2022 om 18:18
Marielouisa schreef op 26-07-2022 om 11:54:
[..]
Nee ik ben niet echt streng helaas. De eerste 2 weken wel, maar heb vorige week een fles droge witte wijn opgedronken ... oops, stom natuurlijk, want het kost je gewoon een paar dagen voordat je dat weer 'eraf' hebt. Nu wordt ik ongesteld, dus dat werkt ook niet mee.
De eerste 2 weken ging ik er vol voor, at komkommer met hutenkase erbij, dat zijn dan de minste kalorien qua kaas. Vlees eet ik sowieso erg weinig, dus dat trekt me niet, even een tartaat bakken ofzo. Ik haal ook die mini mozzarella bij de lidl en dan de light versie, soms eet ik zo'n bakje dan helemaal op, ipv maar 70 gram
![]()
Verder drink ik veel lichtbruisend water met dat poeder van hun. Maar heb gehoord dat slimpie ook kan.
Het is wel beter vol te houden, doordat je bij mag eten. Eiersalade maken op komkommer schijfjes is trouwens ook lekker. En ik eet soms wel 200 gram komkommer ipv die 125. Zit toch niks in. Vorige keer nam ik ook af en toe een bouillon, gewoon uit de supermarkt.
Je hebt wel een fijne klik nodig met je consulente, dat scheelt een boel. En ik heb echt die 1 keer per week afspraak nodig. Mijn consulente is met vakantie en meteen ga ik over de scheef .... lol Ach, dat komt wel weer goed!
15 kilo is denk ik goed te doen, die zoete shakes zijn inderdaad zoet. En repen, lus je die ook? Ik denk wel dat ik liever zoete shakes drink dan hartige moet ik zeggen. Ze hebben ook soepen. En de latte uit het pakje vind ik ook best lekker. Ik ben ook geen zoetekauw hoor, geef mij maar stokbrood met brie ipv m&m's of zoete popcorn.
Succes, op dag 5/6 ben je lekker in ketose en dan het weegmoment erop zie je meestal toch wel 2 kg eraf
Ik maak de shakes meestal met iets meer water, dan zijn ze minder zoet. Maar ik vind ze verder wel lekker. De Fruit & Nut Bar is m'n favoriete reep, die vind ik echt heerlijk. Ik heb daar meerdere van per week. De Cookie & Cream vind ik ook erg lekker. Ik neem nu ook iedere week twee zakjes Pop Squares mee, lekker knabbelen.
Ik snack komkommer en ook augurken als ik erge trek krijg, of tomaatjes. Ik eet vaak iets meer groenten dan officieel mag, maar ik heb niet het idee dat dat ontzettend veel uitmaakt. Ik heb ook wel eens een gekookt ei genomen, stilt de trek ook en voor langere tijd. Maar omdat ik nu naar stap 2 ga, verwacht ik minder trek te hebben tussendoor. Meer groenten en een portie zuivel erbij, zalig!
Ik heb standaard Slimpie in huis. De bloedsinaasappel/grapefruit smaak is m'n favoriet, met spa rood. En soms neem ik cola zero.
Marielouisa
26-07-2022 om 19:59
QueenLizzy schreef op 26-07-2022 om 18:06:
Ik ben net weer terug van de consulente, en heel blij: 2,2 kg eraf deze week! Dus nu -13,1
![]()
En ik start deze week met stap 2. Ben meteen naar de supermarkt gerend om kwark te kopen![]()
Dus:
Startgewicht 85,4
Streefgewicht 70
Huidig gewicht 72,3
Afgevallen 13,1
Yeeeeeey! Fijn zeg! nog maar 2,3 kg voor jou! wat fijn zeg
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.