Jouw lijf
1op1dieetViva
08-07-2021 om 20:56
Cambridge 1:1 dieet 2021
Dit topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het 1op1 dieet (voorheen Cambridge weight plan), in alle stappen! Ook als je een ander dieet met maaltijdvervangers volgt: wees welkom!
De tabel: als je graag wil meewegen geef dan de gegevens door voor de tabel. De inloggegevens van dit account zijn bekend bij de actieve meeschrijvers.
| Forummer | Lengte | Start | Streef | Afgevallen | Nu |
| Honing14 | 1.70 | 105,4 | 75,0 | -1,8 | 103,6 |
| Lovely | 1.56 | 69,7 | 50,0 | -19,2 | 50,5 |
| Caroline73 | 1.60 | 85,6 | 70,0 | -14,7 | 70,9 |
| Feliz1990 | 1.76 | 107,2 | 80,0 | -2,3 | 103,9 |
| OneTrickPony | 1.65 | 83,5 | 63,0 | -21,5 | 62 |
| LadyDana | 1.73 | 113,0 | 80,0 | -11,1 | 102,9 |
| Pixymama | 1.52 | 75,7 | 55,0 | -11,5 | 64,2 |
| Vuurvlinder | 1.74 | 105,8 | 85 | -6,1 | 99,7 |
| Nienes | 1.78 | 128.4 | 78 | -8,4 | 120 |
| QueenLizzy | 1.79 | 85,4 | 70 | -16,6 | 68,8 |
| Marielouisa | 1.76 | 122,2 | 85 | -20,5 | 101,7 |
| Aimee91 | 1.76 | 103,5 | 80 | -9,7 | 93,8 |
| Dolfje | 1.74 | 93,3 | 75 | -13,2 | 80,1 |
| Limburg2022 |
OneTrickPony
29-04-2022 om 07:55
Lekker bezig dames! En leuk dat het hier weer wat drukker wordt.
De soepen vond ik 10 jaar geleden afschuwelijk en heb ik nu niet eens geprobeerd
de bites zijn HEEL erg lekker, maar wel alleen de salty caramel versie, vind ik. Ze zijn aardig duur dus ik kies daarom vaker voor een reep.
Waarom neem je niet 1 zakje pasta mee Nienes? Dan kun je het proberen en naar smachten of blij zijn dat je er niet meer hebt meegenomen
Ik ben sinds een paar dagen over op stap 3. Fruit erbij dus. Ik besefte me dat opbouwen ook nog een aantal weken duurt en ik begon het zat te worden, maar wilde het wel netjes gaan doen. Ik hang nu al een week rondom hetzelfde gewicht/een halve kilo erboven. Dat kan natuurlijk goed door de nieuwe stap komen dus we gaan met volle kracht er tegenaan.
Ik merk ook heel goed dat ik een paar kilo kwijt ben. Sommige kleding zit gewoon niet meer mooi, dat vind ik wel heel jammer. Ik had net een nieuwe jeans en die lubbert dus aan alle kanten. Straks maar even heel heet wassen.
Lovely89
29-04-2022 om 08:58
Willen jullie dan even je gegevens dikgedrukt neerzetten? Dan hoef ik niet zo te zoeken, doe ik of OTP het tussendoor wel even ![]()
Ik was dol op de pasta! Heerlijk vond ik die.. Wel deed ik hem met minder water, en met gehakt en verse groente erdoorheen (zoals ik normaal ook bij macaroni zou doen bijv).
Van de repen ben ik nog steeds dol op de peanut crispy!
Ik ben nu 13kg kwijt. Maar ik kan het dieet nu niet meer doen omdat het voor mij financieel niet haalbaar meer is (ben alleenstaande moeder). Ik let nu op koolhydraten en dat gaat ook prima. Het gaat nu nog maar om een paar kilo dus die probeer ik nu zonder het dieet. Maar die laatste kilo's zijn toch het lastigst hoor!
OneTrickPony
29-04-2022 om 09:19
Nam je die pasta dan echt als hoofdmaaltijd dat je er groenten en gehakt doorheen deed Lovely? Miste je dan geen product die dag? Ik vind die 4 eetmomenten juist zo fijn. Al zijn die in stap 3 voor mij wat prettiger in balans. Ik neem om 9.00 een Shake, rond 12.00 een reep, om 15.00 kwark met fruit en dan om 18.00 mijn eiwit/groenten maaltijd. En dan om 20.00 weer een reep. Zo heb ik nooit honger.
Jammer dat je het dieet niet meer kunt doen Lovely. Ik snap het goed, het is echt duur. En in 3x alleen een Shake om de kosten te drukken zou ik zelf geen zin hebben. Ik ben ook blij dat ik binnenkort weer naar minder producten ga want het is echt een flinke hap uit het weekbudget zo met de gewone maaltijd er nog bij.
Ik ga wel weer flink Carb Killa repen inslaan. Die vind ik zó lekker en vullen goed. Die gewoonte was ik een beetje verloren met de tijd, al nam ik wel nog zo nu en dan een Barebells reep. Die verkoopt de Albert Heijn ook en soms zijn ze in de bonus.
Nienes
29-04-2022 om 12:33
naam: Nienes
Lengte: 1.78
start: 128.4
streef: 78
afgevallen: -3
nu: 125.4
zo? @lovely
Lovely89
29-04-2022 om 13:14
OneTrickPony schreef op 29-04-2022 om 09:19:
Nam je die pasta dan echt als hoofdmaaltijd dat je er groenten en gehakt doorheen deed Lovely? Miste je dan geen product die dag? Ik vind die 4 eetmomenten juist zo fijn. Al zijn die in stap 3 voor mij wat prettiger in balans. Ik neem om 9.00 een Shake, rond 12.00 een reep, om 15.00 kwark met fruit en dan om 18.00 mijn eiwit/groenten maaltijd. En dan om 20.00 weer een reep. Zo heb ik nooit honger.
Jammer dat je het dieet niet meer kunt doen Lovely. Ik snap het goed, het is echt duur. En in 3x alleen een Shake om de kosten te drukken zou ik zelf geen zin hebben. Ik ben ook blij dat ik binnenkort weer naar minder producten ga want het is echt een flinke hap uit het weekbudget zo met de gewone maaltijd er nog bij.
Ik ga wel weer flink Carb Killa repen inslaan. Die vind ik zó lekker en vullen goed. Die gewoonte was ik een beetje verloren met de tijd, al nam ik wel nog zo nu en dan een Barebells reep. Die verkoopt de Albert Heijn ook en soms zijn ze in de bonus.
Ik nam dan in de avond geen reep meer inderdaad. Ik vond het wel écht heel fijn dat ik van die pasta echt goed vol zat. Misschien is het wel een idee om die toch 1x pw te nemen, bedenk ik me nu. Ik eet namelijk altijd wel 1x pw een macaroni of spaghetti (zoonlief is er net zo dol op als ik). Maar ik schep hiervan dus weer teveel op.
Ik heb zeker 3-4 dagen in de week goede dagen, als in zo'n 1000-1100kcal (75g koolhydraten) per dag. Standaard eet ik 1x per week frietjes (uit de airfryer), en in de weekenden verschilt het. Met zo'n zakje pasta van het dieet kan ik er misschien wel 5 dagen van maken
dat ga ik doen!! Sorry ik dacht even hardop ![]()
Lovely89
29-04-2022 om 13:23
@OTP zou je mij in een pb nog eens willen uitleggen hoe het ook alweer werkt om iemand aan de tabel toe te voegen? Het lukte me weer niet..
Heb overigens jouw gewicht op 62 gezet
Wat het precies was kon ik uit jouw post niet opmaken dus vandaar.
Nienes
29-04-2022 om 14:26
OneTrickPony schreef op 29-04-2022 om 09:19:
oh dat klinkt als een heerlijke verdeling! Ik vind het idd ook vrij duur.. maar heb net promotie gehad dus het kon eruit nu
Nienes
29-04-2022 om 14:27
Lovely89 schreef op 29-04-2022 om 13:14:
[..]
Ik nam dan in de avond geen reep meer inderdaad. Ik vond het wel écht heel fijn dat ik van die pasta echt goed vol zat. Misschien is het wel een idee om die toch 1x pw te nemen, bedenk ik me nu. Ik eet namelijk altijd wel 1x pw een macaroni of spaghetti (zoonlief is er net zo dol op als ik). Maar ik schep hiervan dus weer teveel op.
Ik heb zeker 3-4 dagen in de week goede dagen, als in zo'n 1000-1100kcal (75g koolhydraten) per dag. Standaard eet ik 1x per week frietjes (uit de airfryer), en in de weekenden verschilt het. Met zo'n zakje pasta van het dieet kan ik er misschien wel 5 dagen van maken
dat ga ik doen!! Sorry ik dacht even hardop
Je hebt volgens mij ook koolhydraatarme pasta via verschillende fitshops! Zie het vaak voorbij komen in iedergeval!
Nienes
29-04-2022 om 14:39
oke pasta pesto was okeee maar niet helemaal mijn ding
heb van alle vier de pasta's 1 zakje meegenomen inderdaad!
Heb hem vandaag als lunch gehad, maar volgende keer liever een reep
Lovely89
29-04-2022 om 15:22
Die pesto vond ik echt super smerig hahah Ik ben benieuwd wat je van de pasta vind! De tip om echt maar 100ml water te pakken als de 200 die op het zakje staat. Ik vind te waterig écht super smerig. En dan lekker gehakt en groente erdoorheen is het net of je spaghetti aan het eten bent. Oké ik nam er wel wat ketchup bij
Fijn weekend alvast dames, zet 'm op!
Lovely89
29-04-2022 om 15:23
Nienes schreef op 29-04-2022 om 14:27:
[..]
Je hebt volgens mij ook koolhydraatarme pasta via verschillende fitshops! Zie het vaak voorbij komen in iedergeval!
Heb het inderdaad ook voorbij zien komen, maar ik ben niet zo'n keukenprinses en zie het niet zo zitten om twee verschillende klaar te maken. Want zoonlief wil natuurlijk wel de ''normale'' . Maar toch bedankt voor de tip!
oudmaarnognietkoud
29-04-2022 om 15:58
Hoi, ik ben nieuw op Viafora. Volg het Cambridge dieet niet maar pik er hier en daar nuttige dingetjes uit. Ik combineer kha met intermittend fasting. Best een liefhebber van een glas wijn maar die heb ik voorlopig in de ban gedaan.
Sinds ik ben begonnen ben ik 3 kg in 2 weken afgevallen en dat vind ik heel netjes.
Afgelopen januari ben ik met pensioen gegaan dus heb ik lekker de tijd om alles uit te vogelen.
Nog wel een kind thuis dus dat is een beetje lastig met avond eten.
Het kost mij eigenlijk niet heel veel moeite. Winkelen doe ik met mijn leesbril op!
Iemand had het laatst over de crackers van Tasty Basics met zonnebloem-en pompoenpitten. Die vond ik bij de Jumbo en ik vind ze erg lekker knapperig. 14g koolhydraten per 100 gram. Wel wat aan de dure kant, 200gr, 8 crackers voor 2.90.
Na even doorzoeken vond ik de Stevige volkoren crackers met Sesam en lijnzaad.
Eigen merk van de Jumbo, deze hebben 10,3 gr koolhydraten per 100 gr en zijn een stuk goedkoper.
Wat ik lekker vind op een cracker is een tonijnsalade. Die maak ik zelf. Blikje tonijn in zonnebloemolie, zalm kan ook. Wel goed uit laten lekken want anders wordt het nogal papperig. Twee hardgekookte eieren fijn snijden, twee augurkjes klein snijden en wat mayonaise of knoflooksaus en peper erdoor.
Zout is niet nodig want de tonijn/zalm is al hartig genoeg.
Hellmans mayonaise, 1,4 gr kh per 100 gr. of Yildriz Allioli, Spaans 1,5 gr kh per 100 gr.
Eventueel nog wat plakjes tomaat erop. Aantal koolhydraten is dus te verwaarlozen.
Voor zover mijn bijdrage.
Nienes
29-04-2022 om 20:06
Lovely89 schreef op 29-04-2022 om 15:22:
Die pesto vond ik echt super smerig hahah Ik ben benieuwd wat je van de pasta vind! De tip om echt maar 100ml water te pakken als de 200 die op het zakje staat. Ik vind te waterig écht super smerig. En dan lekker gehakt en groente erdoorheen is het net of je spaghetti aan het eten bent. Oké ik nam er wel wat ketchup bij
![]()
Fijn weekend alvast dames, zet 'm op!
hahah ohh dan ga ik die van de week proberen!
Nienes
29-04-2022 om 20:19
oudmaarnognietkoud schreef op 29-04-2022 om 15:58:
Hoi, ik ben nieuw op Viafora. Volg het Cambridge dieet niet maar pik er hier en daar nuttige dingetjes uit. Ik combineer kha met intermittend fasting. Best een liefhebber van een glas wijn maar die heb ik voorlopig in de ban gedaan.
Sinds ik ben begonnen ben ik 3 kg in 2 weken afgevallen en dat vind ik heel netjes.
Afgelopen januari ben ik met pensioen gegaan dus heb ik lekker de tijd om alles uit te vogelen.
Nog wel een kind thuis dus dat is een beetje lastig met avond eten.
Het kost mij eigenlijk niet heel veel moeite. Winkelen doe ik met mijn leesbril op!
Iemand had het laatst over de crackers van Tasty Basics met zonnebloem-en pompoenpitten. Die vond ik bij de Jumbo en ik vind ze erg lekker knapperig. 14g koolhydraten per 100 gram. Wel wat aan de dure kant, 200gr, 8 crackers voor 2.90.
Na even doorzoeken vond ik de Stevige volkoren crackers met Sesam en lijnzaad.
Eigen merk van de Jumbo, deze hebben 10,3 gr koolhydraten per 100 gr en zijn een stuk goedkoper.
Wat ik lekker vind op een cracker is een tonijnsalade. Die maak ik zelf. Blikje tonijn in zonnebloemolie, zalm kan ook. Wel goed uit laten lekken want anders wordt het nogal papperig. Twee hardgekookte eieren fijn snijden, twee augurkjes klein snijden en wat mayonaise of knoflooksaus en peper erdoor.
Zout is niet nodig want de tonijn/zalm is al hartig genoeg.
Hellmans mayonaise, 1,4 gr kh per 100 gr. of Yildriz Allioli, Spaans 1,5 gr kh per 100 gr.
Eventueel nog wat plakjes tomaat erop. Aantal koolhydraten is dus te verwaarlozen.
Voor zover mijn bijdrage.![]()
heeel veel succes! klinkt heerlijk
oudmaarnognietkoud
29-04-2022 om 21:58
Nienes schreef op 29-04-2022 om 20:19:
[..]
heeel veel succes! klinkt heerlijk
dank
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.