Jouw lijf
1op1dieetViva
08-07-2021 om 20:56
Cambridge 1:1 dieet 2021
Dit topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het 1op1 dieet (voorheen Cambridge weight plan), in alle stappen! Ook als je een ander dieet met maaltijdvervangers volgt: wees welkom!
De tabel: als je graag wil meewegen geef dan de gegevens door voor de tabel. De inloggegevens van dit account zijn bekend bij de actieve meeschrijvers.
| Forummer | Lengte | Start | Streef | Afgevallen | Nu |
| Honing14 | 1.70 | 105,4 | 75,0 | -1,8 | 103,6 |
| Lovely | 1.56 | 69,7 | 50,0 | -19,2 | 50,5 |
| Caroline73 | 1.60 | 85,6 | 70,0 | -14,7 | 70,9 |
| Feliz1990 | 1.76 | 107,2 | 80,0 | -2,3 | 103,9 |
| OneTrickPony | 1.65 | 83,5 | 63,0 | -21,5 | 62 |
| LadyDana | 1.73 | 113,0 | 80,0 | -11,1 | 102,9 |
| Pixymama | 1.52 | 75,7 | 55,0 | -11,5 | 64,2 |
| Vuurvlinder | 1.74 | 105,8 | 85 | -6,1 | 99,7 |
| Nienes | 1.78 | 128.4 | 78 | -8,4 | 120 |
| QueenLizzy | 1.79 | 85,4 | 70 | -16,6 | 68,8 |
| Marielouisa | 1.76 | 122,2 | 85 | -20,5 | 101,7 |
| Aimee91 | 1.76 | 103,5 | 80 | -9,7 | 93,8 |
| Dolfje | 1.74 | 93,3 | 75 | -13,2 | 80,1 |
| Limburg2022 |
OneTrickPony
30-04-2022 om 08:24
Met gewone volkoren pasta is niet zoveel mis toch? Ik eet dat normaal gesproken regelmatig, meestal de penne. Heel veel groenten, gehaktsaus met verse tomaten, wortel, courgette en wat rode wijn en dan 50g (ongekookte) penne voor mijn portie.
Vanochtend was ik eindelijk 62,8 na 6 dagen schommelen boven de 63. Hopelijk gaat het vanaf nu verder richting de 60. Ik heb even opgezocht wat ik vorig jaar van stap 3 tot en met ‘my life’ nog ben kwijtgeraakt en dat was 2 kilo. Ik hoop dat het deze keer nog een kilo meer is om m’n doel te halen 
QueenLizzy
30-04-2022 om 11:33
Nienes schreef op 29-04-2022 om 12:33:
naam: Nienes
Lengte: 1.78
start: 128.4
streef: 78
afgevallen: -3
nu: 125.4
zo? @lovely
En dan is dit mijn rijtje:
Naam: QueenLizzy
Lengte: 1.79
Start: 85,4
Streef: 70
Afgevallen: -
Nu: -
Leuk dat er nog iemand is die net is begonnen! Ik ben dol op pasta dus ik ben zeker van plan daar een zakje van te nemen en het te proberen, icm vlees en groente dan waarschijnlijk.
Het gaat prima tot nu toe. Gisteravond heb ik de golden syrup porridge geprobeerd en die vond ik echt lekker. Ik probeer in de ochtend vrij laat m'n eerste maaltijd te nemen, en dat gaat tot nu toe goed. Beetje a la intermittent fasting zeg maar. Ik heb het idee dat dat beter werkt voor mij. Ik eet 's ochtends pas als ik echt trek krijg. Tot nu toe heb ik overdag geen hongergevoel gehad. Ik ben benieuwd of ik het vele water drinken goed vol ga houden. Misschien dat ik Waterdrop of dat spul van 1:1 ga proberen. En ik wissel gewoon water af met thee en spa rood. En 's ochtends wil ik altijd koffie 😇
OneTrickPony
30-04-2022 om 15:42
Ik neem altijd Slimpie of Teisseire siroop als ik zin heb in wat zoeters dan water. Is niet anders dan dat spul van 1op1 en veel goedkoper.
Ik ben er in ieder geval 20 kilo bij afgevallen
QueenLizzy
30-04-2022 om 16:16
Ja ik vind dat spul van 1:1 best duur. Waterdrop trouwens ook. Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken in de supermarkt.
Nienes
01-05-2022 om 12:51
OneTrickPony schreef op 30-04-2022 om 15:42:
Ik neem altijd Slimpie of Teisseire siroop als ik zin heb in wat zoeters dan water. Is niet anders dan dat spul van 1op1 en veel goedkoper.
Ik ben er in ieder geval 20 kilo bij afgevallen![]()
jaa hier ook slimpie! adviseerde de consulente ook gewoon
Nienes
01-05-2022 om 12:52
QueenLizzy schreef op 30-04-2022 om 11:33:
[..]
Nu: -Leuk dat er nog iemand is die net is begonnen! Ik ben dol op pasta dus ik ben zeker van plan daar een zakje van te nemen en het te proberen, icm vlees en groente dan waarschijnlijk.
Het gaat prima tot nu toe. Gisteravond heb ik de golden syrup porridge geprobeerd en die vond ik echt lekker. Ik probeer in de ochtend vrij laat m'n eerste maaltijd te nemen, en dat gaat tot nu toe goed. Beetje a la intermittent fasting zeg maar. Ik heb het idee dat dat beter werkt voor mij. Ik eet 's ochtends pas als ik echt trek krijg. Tot nu toe heb ik overdag geen hongergevoel gehad. Ik ben benieuwd of ik het vele water drinken goed vol ga houden. Misschien dat ik Waterdrop of dat spul van 1:1 ga proberen. En ik wissel gewoon water af met thee en spa rood. En 's ochtends wil ik altijd koffie 😇
QueenLizzy schreef op 30-04-2022 om 11:33:
[..]
Nu: -Leuk dat er nog iemand is die net is begonnen! Ik ben dol op pasta dus ik ben zeker van plan daar een zakje van te nemen en het te proberen, icm vlees en groente dan waarschijnlijk.
oeh leuk leuk! wanneer is je eerste weegmoment?
QueenLizzy
01-05-2022 om 13:31
M'n eerste weegmoment is dinsdag aan het eind van de middag. Ik ben heel benieuwd 😅
Straks even eruit om boodschappen te doen. Net slimpie erbij gezet op m'n lijstje 😎
OneTrickPony
02-05-2022 om 17:46
Wauw Nienes wat goed! Heel fijn voor je
wat een kickstart!
Hoe was jouw weegmoment nog QueenLizzy?
Ik zit inmiddels in stap 3 en neem nu een product minder en 2 crackers met kaas erbij. Dat is erg lekker moet ik zeggen. Maar mijn gewicht blijft schommelen rond de 63. Net er onder of net er boven. Hopelijk daalt het nog, aangezien ik aanzienlijk minder kcal binnenkrijg dan voor mijn onderhoud.
Nienes
02-05-2022 om 20:21
OneTrickPony schreef op 02-05-2022 om 17:46:
Wauw Nienes wat goed! Heel fijn voor je
wat een kickstart!
Hoe was jouw weegmoment nog QueenLizzy?
Ik zit inmiddels in stap 3 en neem nu een product minder en 2 crackers met kaas erbij. Dat is erg lekker moet ik zeggen. Maar mijn gewicht blijft schommelen rond de 63. Net er onder of net er boven. Hopelijk daalt het nog, aangezien ik aanzienlijk minder kcal binnenkrijg dan voor mijn onderhoud.
oww crackers klinken nu al goddelijk en ben net begonnen
Je zal vast nog wel wat afvallen, toch? Mijn consulente zei dat elke stap omhoog eerst 1 week gewicht erbij/zelfde is en de tweede week weer afvallen.. Geen idee of dat klopt hoor!
Nienes
03-05-2022 om 12:45
Hoe gaat het met jullie?
ben benieuwd hoe je weegmoment is vandaag @queenlizzy !
Ik zit nu aan de pasta bolognese.. goed te doen hoor! beetje ketchup light er door gedaan wel anders smaakte het oz chemisch
OneTrickPony
03-05-2022 om 14:10
Ik bouw per week op, dus dan gaat die theorie van jouw consulente niet op denk ik
vorig jaar was ik van stap 4 tot en met 7 nog ongeveer 2 kilo afgevallen. Elke stap heb ik toen een week gevolgd, dus ongeveer een halve kilo per week. Maar terugkijkend zaten er weken van -0.2 tussen in stap 1 en ook van -1.5 in stap 3. Ik had toen juist het gevoel dat mijn lijf na een poos heel weinig kcal beter afviel op wat meer voeding.
Mijn tip is dan ook om je nooit te laten ontmoedigen. Er speelt van alles mee: hoeveel vocht hou je vast, hoeveel beweeg je, heb je kabeljauw gegeten of gehakt, etc. Als je je aan de voorschriften houdt dan moet je simpelweg afvallen en bij iedereen is dat op haar eigen tempo.
Wat ook wel interessant is dat bij de opbouw de kcal helemaal niet veel uiteen liggen. Tussen stap 1 en 3 wel maar vanaf stap 4 ga je een product (200 kcal) vervangen door 1 portie granen en 1 portie zuivel met om en na bij dezelfde kcal hoeveelheid. Koolhydraten houden vocht vast dus het kan zijn dat je wat meer vocht vasthoudt maar echt aankomen ervan in vet kan bijna niet.
Fijn dat de pasta je smaakte!
honing14
03-05-2022 om 14:59
Hey meiden Wat een activiteit hier ! Ik ben gestopt met 1op1 Het lukte gewoon niet en er in blijven hangen en het half doen heeft geen zin
Ik weet niet wat het is maar kon me er niet meer toe zetten
Nu gewoon op eten aan het letten Ik blijf rond de 100 kilo schommel Dat is 7kg minder dan ruim een jaar geleden, maar wel 9 kilo meer dan mijn laagste gewicht.
Ik zal echt nog weleens starten met 1op1 maar voor nu is het even goed zo.
Ik lees zo af en toe nog wel mee hoor !
En jullie succes allemaal !
Mijn tip : goed afvallen in een lage stap ( ik deed 1 ) maar niet te lang blijven hangen in lage stap Ik werd op een gegeven moment de produkten zat Ik gebruikte ze meer dan een jaar Nu denk ik was ik maar sneller gaan opbouwen met gezond eten
QueenLizzy
03-05-2022 om 18:53
Zo! Ik heb vandaag m'n eerste weegmoment gehad. Ik ben afgelopen donderdag begonnen, dus het was niet een volle week. En gisteren zijn m'n man en ik uit eten geweest, vanwege het Suikerfeest (m'n man is moslim). Ik heb alleen vlees en groente gegeten en een beetje kaas, en spa rood gedronken. De aardappelen en rijst heb ik niet aangeraakt en natuurlijk ben ik ook van de baklava afgebleven, maar het paste natuurlijk niet helemaal bij het dieet. Desondanks ben ik toch 1,7 kg afgevallen, dus ik ben tevreden. Ik ben super gemotiveerd en ga dus met goede moed verder!
@Nienes wat een mooi resultaat! Superfijn!
@OneTrickPony je valt vast nog af toch? Misschien dat je eerst wat vocht vasthoudt als je bepaalde dingen weer gaat eten.
@honing14 jammer dat het nu niet wil, maar het is natuurlijk ook best pittig allemaal dus het is niet gek als je het even niet kan opbrengen.
OneTrickPony
04-05-2022 om 09:18
Wat een mooi resultaat QueenLizzy! En heel fijn dat je toch lekker met je man uiteten hebt kunnen gaan. Ik denk dat het prima past in het dieet hoor! Ik eet ook regelmatig buiten de deur en neem dan bijvoorbeeld een salade zonder dressing (of ik vraag olijfolie) of een omelet zonder brood. Het moet wel leuk blijven en juist hierdoor leer je voor de toekomst de betere keuzes te maken.
Ik hoop dat ik nog ga afvallen ja. Nu werkt mijn stoelgang momenteel ook echt niet mee, ondanks de extra vezels en het lijnzaad wat ik neem. Maar als dit het is, is dit het. Ik bouw gewoon netjes op en dan zien we wel. Aan mijn inzet kan het in ieder geval niet liggen dus het heeft dan ook geen zin om me daarover te frustreren.
Honing, 7 kilo minder dan een jaar geleden vind ik al een hele prestatie! Je hebt ook gelijk vind ik: je moet dit of helemaal doen of niet, want het kost veel geld en je raakt er alleen maar gefrustreerd over als je de knop niet kunt omzetten. Leuk dat je nog even een update komt geven
Ik zit nu in stap 4 en dat is wel even rekenen met wat ik wanneer neem. Ik moet meer nadenken en dat vind ik lastig. Nu neem ik yoghurt en fruit vaak als ontbijt maar dat vult niet voldoende voor me waardoor ik alweer heel snel honger heb. Misschien dat ik toch maar met een reep ga ontbijten en de yoghurt dan later als tussendoortje neem.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.