Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021

Super fijn dat je eerste dag zo goed is gegaan, de kop is er af! Ik kan me voorstellen dat het heel fijn is dat je kunt mee eten met het gezin. Ik vond zelf de eerste 3-4 dagen het lastigste. Nu ben ik weer drie weken op weg en het gaat weer moeiteloos.

Ik val niet minder af op deze manier. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik gewoon niet geloof dat wat meer groenten dat in de weg zou kunnen staan. Dat wil zeggen, als je let op het koolhydraatgehalte van de verschillende groenten. Ik wil graag wel in ketose zijn en blijven namelijk. Vorig jaar ben ik een halfjaar bezig geweest en inclusief opbouw ben ik gemiddeld over al die weken 1 kilo per week kwijtgeraakt. Er zaten weken van dik 1,5 kilo tussen maar ook weken van nog geen halve kilo, ongeacht de stap. Nu ben ik gestart met een gezond BMI en gaat het weer even rap. Dat had ik zelf niet verwacht maar het zal natuurlijk wel steeds langzamer gaan hoe lichter ik word.

Heel veel jaren terug heb ik ook CB500 gedaan en daarop terugkijkend is dat in mijn ogen echt niet gezond. Ik had ook last van haaruitval nadien en obstipatie tijdens. Ook met de huidige stap 1 heb je een groot calorietekort per dag en ik wil zelf liever dat ik het netjes volhoud door een soepje tussendoor en extra groenten dan dat ik opeens een eetbui zou krijgen. Maar dat is mijn mening en kijk er op en hoe het voor mij werkt.

Door een blessure eind vorig jaar kon ik veel minder bewegen en sloop er toch weer vaker een koekje (of meer) binnen waardoor het weer wat omhoog ging en ik moest ingrijpen. Ik denk dat ik ergens deze week en anders komende week weer ga opbouwen met een week per stap.

Super knap hoor! En ik snap helemaal wat je bedoeld. Het in Ketose zijn is voor mijn idee vooral het belangrijkste hiermee. Vandaag ook nog last van honger en hoofdpijn, maar hoop dat het inderdaad over een paar dagen weg is. De vorige keer at ik tussendoor ook komkommertjes etc als ik echt even snackdrang had. Als het dan beter vol te houden is op de langere termijn, snap ik dat helemaal.

Gebruik je ook zout in je soep enzo of probeer je dat wel echt te vermijden? Ik merk dat ik het wel lastig vind om te bedenken wat ik s avonds ga eten met de ingrediënten die op de lijst staan, en dat het ook nog een beetje smaakt. 

En moet nog even iets zoeken wat de koffie lekkerder maakt

Wat ben je goed bezig ondanks de honger en hoofdpijn! Heel herkenbaar ook, ik schreef hier nog dat het me zo tegenviel maar dat was met een week of anderhalf wel over. Iets om naar uit te kijken dus.

Ik kook met zout of bouillonpoeder, peper en kruiden. En ook vaak met wat ui en knoflook en soja- of oestersaus. Van die laatste twee wel heel weinig, meer voor de smaak. Van wat zout hou je misschien wat extra vocht vast maar ik ga na het dieet ook niet zoutloos eten.

Ik eet zelf veel bloemkoolrijst. Dat, met witvis of kip en bijvoorbeeld broccoli geeft het gevoel van een volledige maaltijd. Zo kom ik dus ook al snel aan die extra grammen groenten, ongeveer 400g per maaltijd. Ik maak ook vaak tomatensaus van verse tomaten dat ik pureer met Courgette waar ik gehaktballetjes in stoof. Heel eerlijk gezegd weet ik, nu ik het zo opschrijf, niet of tomaat wel op het lijstje staat.

Omdat het de enige maaltijd is van de dag wil ik wel dat het lekker is, haha. 

owww klinkt heerlijk! Tomaten staan er wel op! Ik neem aan dat tomaten uit blik dan weer niet mogen? 😅 
Want gehaktballen in tomatensaus heb ik nu ook zin in hahahah. Als je nog wat gram overhoud wat mozzarella er overheen smelten 🤤

maar mee eens hoor! Het moet vooral leuk blijven en goed vol te houden! Ik heb weer genoten van mijn biefstuk champignon prutje. Ik heb er calorieloze en kh arme teriyaki saus van xxnutrition doorheen gewokt en was zeer smakelijk!

Hallo allemaal! Ik ben vanavond voor het eerst (weer) bij een consulente geweest. Ik ben 10 jaar geleden al eens succesvol 15 kg afgevallen met CB500. Het ging heel lang goed, met weinig verandering in mijn gewicht. Maar de laatste 1,5 jaar ben ik door omstandigheden aangekomen, en de knop is nu om: het gaat er weer af!
Ik schrijf en lees dus graag mee hier. Ik woon in het noorden van het land, ben 38 jaar, en ik start a.s. donderdag 28 april met stap 1. 
Ik weeg nu 85,4 kg (startgewicht), ik wil terug naar 70 kg, en mijn lengte is 1,79. 
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! 

Dan zou je even het etiket moeten lezen Nienes, ik weet niet wat er allemaal aan zo’n blik wordt toegevoegd. Het zou goed kunnen dat het wel gewoon kan. Het is in ieder geval wel veel makkelijker Maar biefstuk vind ik anders ook een heerlijke keuze! 

Welkom QueenLizzy. Super leuk dat jij er ook bent. Ga je nog lekker Koningsdag vieren vandaag dat je morgen begint? Veel plezier! Ik vind het heel knap dat je die 15 kilo er zo lang af hebt weten te houden. We hadden het hierboven al even over CB500 versus 1op1 en ik vind zelf dat het veel beter is vol te houden met een maaltijd. 

Ik ga niet naar een feestje vandaag maar wel even de deur uit. Dat is toch wel spannend zo met al dat lekkers en die alcohol om me heen. 

Dankjewel OneTrickPony! Ik schrijf graag mee hier. Beetje extra motivatie/steun kan geen kwaad! Ik heb er op zich alle vertrouwen in dat het me weer gaat lukken. Ik denk dat je gelijk hebt, en het inderdaad beter vol te houden zal zijn dan CB500. Er zijn meer producten waaruit je kunt kiezen, en dat je nog wel wat "echt" eten mag lijkt me ook erg fijn.

Ik begin expres na Koningsdag. Maar ik ga vandaag niet enorm uit de band springen qua eten of alcohol, al wil ik nog wel een beetje kunnen genieten vandaag als ik daar zin in heb. Misschien ga ik vanmiddag nog even de stad in met m'n man. We zien wel. 

Mogen die pasta maaltijden trouwens al vanaf stap 1? En zijn ze lekker? De consulente's waarneemster (ze is met vakantie) zei het niet zeker te weten, en raadde me daarom af die producten nu mee te nemen. Maar ik ben wel razend benieuwd. 
Fijne Koningsdag! En succes vandaag. Ik kan me voorstellen dat het spannend is als je met veel verleidingen wordt geconfronteerd.

Volgens mij mag je, in tegenstelling tot het CB500 programma, alle combinaties maken met  de producten die je wil. Dus ook 3 repen op een dag als je wil. En ook al direct dus niet pas vanaf de derde week. Met die pasta maaltijden enz heb ik zelf helemaal geen ervaring. Die behoefte had ik ook niet omdat je gewoon je groente/eiwit maaltijd hebt nu. Maar ik ben een zoetekauw en kan overleven op de rest van de dag chocolade  

Ik neem in de ochtend altijd een Shake of smoothie met extra schep vezels, in de middag een reep en in de avond na het eten nog een reep of pap. 

Welkom Nienes en Quinlizzy! Heel veel succes! Laat maar weten als jullie in de tabel willen.

Wauw OTP wat ga je lekker!! Hoeveel wil je nu nog?

Hier ondanks Pasen, feestje en een verjaardag toch 0,3 afgevallen (en had echt slecht gegeten, als in een kapsalon). Niet super veel afgevallen dus, maar ik had eerder een plus gedacht dus ik ben er echt blij mee! Nog 2,5kg  

Zooo dag 1 zit erop! Nou ja, qua eten dan. Ik ben begonnen met een shake en een reep, heb de carrot/sweet potato soep geprobeerd, en kip en champignons gebakken. Ik vond de soep helaas niet zo lekker. Toen ik 10 jaar geleden CB500 deed was ik ook geen fan van de soepen. Deze smaak was er toen echter nog niet, en ik ga de groentesoep en champignonsoep sowieso ook nog proberen. Anders maar geen soep, ik neem anders wel gewoon een shake voortaan. Maar de pasta wil ik ook nog wel proberen (is dat wat?)
Genoeg water drinken is al ruim gelukt en ik heb geen honger gehad, dus de eerste dag viel me mee. Op naar dinsdag, naar het eerste weegmoment. 

@Lovely89: wat fijn dat je er bijna bent! Ik hoop over een maand of 3 zover te zijn. Ik wil wel in de tabel!

QueenLizzy schreef op 26-04-2022 om 22:30:

Hallo allemaal! Ik ben vanavond voor het eerst (weer) bij een consulente geweest. Ik ben 10 jaar geleden al eens succesvol 15 kg afgevallen met CB500. Het ging heel lang goed, met weinig verandering in mijn gewicht. Maar de laatste 1,5 jaar ben ik door omstandigheden aangekomen, en de knop is nu om: het gaat er weer af!
Ik schrijf en lees dus graag mee hier. Ik woon in het noorden van het land, ben 38 jaar, en ik start a.s. donderdag 28 april met stap 1.
Ik weeg nu 85,4 kg (startgewicht), ik wil terug naar 70 kg, en mijn lengte is 1,79.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Hee wat leuk nog een starter!

Heeeel erg veel succes ook! 

OneTrickPony schreef op 27-04-2022 om 19:12:

Volgens mij mag je, in tegenstelling tot het CB500 programma, alle combinaties maken met de producten die je wil. Dus ook 3 repen op een dag als je wil. En ook al direct dus niet pas vanaf de derde week. Met die pasta maaltijden enz heb ik zelf helemaal geen ervaring. Die behoefte had ik ook niet omdat je gewoon je groente/eiwit maaltijd hebt nu. Maar ik ben een zoetekauw en kan overleven op de rest van de dag chocolade

Ik neem in de ochtend altijd een Shake of smoothie met extra schep vezels, in de middag een reep en in de avond na het eten nog een reep of pap.

Klinkt heerlijk 😬 ik denk dat ik ook grotendeels over ga op de repen.. of die zakjes met die mini bites zagen er ook lekker uit

Lovely89 schreef op 28-04-2022 om 09:24:

Welkom Nienes en Quinlizzy! Heel veel succes! Laat maar weten als jullie in de tabel willen.

Wauw OTP wat ga je lekker!! Hoeveel wil je nu nog?

Hier ondanks Pasen, feestje en een verjaardag toch 0,3 afgevallen (en had echt slecht gegeten, als in een kapsalon). Niet super veel afgevallen dus, maar ik had eerder een plus gedacht dus ik ben er echt blij mee! Nog 2,5kg

Dank je wel!

wat goed zeg dat je alsnog bent afgevallen en al zo ver bent! Ben je al lang bezig?

En je mag me er in zetten hoor!

QueenLizzy schreef op 28-04-2022 om 19:47:

Zooo dag 1 zit erop! Nou ja, qua eten dan. Ik ben begonnen met een shake en een reep, heb de carrot/sweet potato soep geprobeerd, en kip en champignons gebakken. Ik vond de soep helaas niet zo lekker. Toen ik 10 jaar geleden CB500 deed was ik ook geen fan van de soepen. Deze smaak was er toen echter nog niet, en ik ga de groentesoep en champignonsoep sowieso ook nog proberen. Anders maar geen soep, ik neem anders wel gewoon een shake voortaan. Maar de pasta wil ik ook nog wel proberen (is dat wat?)
Genoeg water drinken is al ruim gelukt en ik heb geen honger gehad, dus de eerste dag viel me mee. Op naar dinsdag, naar het eerste weegmoment.

@Lovely89: wat fijn dat je er bijna bent! Ik hoop over een maand of 3 zover te zijn. Ik wil wel in de tabel!

Ahh fijn hè als de eerste dag er op zit! Super dat het goed is gegaan!

Hier nu 4 dagen er op zitten en moet me morgen al wegen, want ze is volgende week op vakantie. (Dus lekkere voorraad meenemen meteen)

moet zeggen dat ik er vrij weinig moeite mee heb komt de k ik vooral door de maaltijd savonds en de repen. Smoothies vind ik goed te doen, shakes wat minder dus weet niet of ik die weer mee neem. Wil morgen ook de pasta proberen maar twijfel om meerdere zakjes mee te nemen want moet voor 2 weken kopen. Als ik het niet te vreten vind is dat shit 😂

en inderdaad, vind dit beter te doen dan de cb500! Heeel fijn dat je savonds iets met echte smaak kan eten.. de producten zit toch zo’n chemisch smaakje aan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.