Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


Welkom Pixymamma, leuk dat je aansluit, idd is het een motiverende groep..ik word altijd blij van de berichten hier en het houdt me bij de les. Vandaag weer gewogen bij de consulente 78 kilo....ik ben zo blij.zou iemand dit aan willen passen in de tabel? Ik ben bang als ik er in ga prutsen dat OTP en Lovely zo weer op hun begingewicht zitten. 😂

Wauw wat goed Caroline! Ik ga je gewicht aanpassen
Ik mag morgen gaan wegen, ik ben benieuwd wat de schade is..

Vanmorgen wezen wegen! Ik ben zelfs afgevallen afgelopen week, 0,5kg Mijn nieuwe gewicht is nu 54,6. Dit gewicht heb ik al zolang niet meer gehad! Nog maar 2,5kg en ik ben op mijn (nieuw) streefgewicht. Ik had eerst als doel gesteld 55kg. Maar ik zit er zo lekker in, dat ik zo rond de 52kg wil wegen of misschien zelfs richting de 50/51kg. Ik ben zo blij dat ik er eindelijk zo lekker in zit! En zo fijn dat ik eindelijk goede keuzes weet te maken, zodat ik er nu veel bewuster mee bezig ben.

Ik mag morgen weer! Heel benieuwd. Zondag een etentje gehad en had daarna maandag en dinsdag lastig om de knop weer om te zetten. 

Verwacht er dus niet al te veel van. Zo stom. 

Lovely wat goed!,, zo lekker dat het door blijft gaan.

Feliz…volgens mij hebben we dit allemaal, draad weer oppakken en doorgaan is idd het beste wat je kunt doen….ik duim voor toch een mooi resultaat morgen ,

Ik loop een beetje te klooien, merk ik. De eerste twee maanden heb ik niet 1 keer afgeweken van het dieet. Toen een keer een weekend weg gehad met alles erop en eraan en nu merk ik dat ik steeds eerder weer denk bij etentjes en barbecues: ‘ga ik me eraan houden of doe ik mee?’ Laatste keer bij de consulente woog ik 97 en nu heb ik in één week alweer twee momenten van zwakte gehad, dus ben ik vooral bezig om die 97 weer in beeld te krijgen. Zo schiet het niet op natuurlijk. En dan moet ik nog op vakantie 

Hey Dames

Viva gaat dus wel door... Wat doen we nu? Blijven we hier?

Ik ben de spirit kwijt Blijf schommelen tussen 90-92 kilo Al weeeeeekkkkkkeeeeen
Ik hou me niet goed aan dieet. Overdag gaat het maar ik drink te weinig maar voor het eten snack ik weleens kleine zoute crackers of 's avonds Ook uit eten geweest, borrel met buren gehad, gisteren frites op het strand etc etc Gelukkig kom ik nog niet echt aan maar wil zo graag naar die 75 
Ik zit nu in stap 3. Hoe pak ik de draad weer op?

Ik weet het dus ook niet, Honing. Zit een beetje met hetzelfde. Moet wel zeggen dat ik vandaag een voor mij redelijk positief moment had. Ik was op een verjaardag tond lunchtijd en had geen reep of shake bij me en heb een stukje taart genomen en later nog wat stukjes kaas. Niet goed, maar normaal heb ik dan nog wel eens de neiging om het de rest van de dag dan maar te laten zitten en dat heb ik nu niet gedaan. Ik heb gewoon mijn shake ‘s middags en mijn eiwit/groente maaltijd ‘s avonds gegeten. En ik zit in stap 3 ook, dus heb alle andere extra’s (zuivel, fruit) verder maar even gelaten. Nu alleen nog een reep vanavond. 
Voor anderen misschien een mislukte dag, maar voor mij een kleine winst dat ik het dus ook kan door mezelf nog dezelfde dag te herpakken. 
Wat betreft keuze voor het forum. Ik blijf graag hier. Vindt ViVa technisch echt heel slecht, maar ik ben er pas net bij dus denk dat de vraag niet perse aan mij was. 

Honing, terug naar stap 1 voor een poosje! Is dat voor jou een optie? Het geeft weer zo’n boost als er weer wat af is. De ellende voor ons is hoe langer we rommelen, hoe moeilijker het wordt, en zeker als je zoals jij al zo’n enorme stap gemaakt hebt. En het drinken idd…super belangrijk. Mij helpt echt even balansen…wat zijn de voor en nadelen van beide opties, net als Dana, niet wachten tot de volgende dag maar meteen beginnen, en op die manier de focus weer terug te krijgen. Ik heb zelf ook veel aan de posts van Lovely en OTP….dat wil ik oooooook!

Hoi allemaal! Ik ben lekker een weekje op vakantie geweest en nog niet echt de kans gehad om goed bij te lezen. Fijn dat we hier een nieuw plekje hebben gevonden. Ik zag dat Viva ook blijft (lekker stom zo op het laatste moment!  ) maar volg jullie in wat jullie willen

Succes met de verhuizing Lovely! 

Tijdens de vakantie heb ik alles losgelaten en geen kcal geteld. Dat was in het begin flink lastig maar het leek me ook een uitstekend moment om eens te zien wat er dan zou gebeuren. In mijn hoofd zou ik 4 kilo zwaarder thuiskomen na een week maar dat is natuurlijk praktisch onmogelijk. Zo strak op 1600 kcal blijven hangen leek me ook niet de manier. 


Enfin, flink wat alcoholische drankjes genuttigd en gegeten waar ik zin in had. Dus ook wat bij de McDonalds tijdens de rit, kaasplankjes, toetjes en ijsjes. Vanochtend was ik een halve kilo zwaarder dan op de ochtend van vertrek en dat viel me alles mee. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat het snacken wat minder in mijn ritme zit nu dus ik had al snel genoeg aan 1 gang bij het uiteten en we hebben ook veel gewandeld. 

Nu weer terug in het gareel en kijken wat er gebeurt. Het gewicht uit de tabel was echt het minimum, maar ik hobbelde voor de vakantie zo rond de 63,0. En dat vind ik prima. Ik merk wel dat ik nu weer echt bewuste keuzes moet maken want na een week nemen waar ik zin in had ben je toch sneller geneigd om dat te blijven doen. Vanochtend dus wat minder granola in de kwark, kcal tellen en weer een poosje koolhydraatarm dineren. 

Voor de dames die wat strugglen: bedenk je dat als je nu even doorzet je over een afzienbare tijd je doel hebt bereikt. Afvallen gaat niet vanzelf, het is echt hard werken en een groot deel van de tijd simpelweg afzien. Voor een goed doel. Natuurlijk kun je genieten maar als je keuzes maakt waar je bij voorbaat al spijt van hebt doet dat je zelfvertrouwen niet goed en loop je tevens een groot risico dat je over een jaar denkt ‘had ik toen maar doorgepakt’. 

Ik weet hoe lastig het is, zeker in de zomer/vakantieperiode en nu de horeca weer open is. Probeer het te zien als iets wat je jezelf gunt, niet als iets wat een straf is en je nooit meer wat mag. Ik schreef het al eerder: als ik het kan, kunnen jullie het zeker. Echt. Ik ben de meest luie persoon op aarde en tegelijkertijd de grootste lekkerbek die aan de meest gigantische porties nog niet genoeg had. 

Denk aan die mooie truien die je straks in de winter aan kunt als je nu doorzet. Hoe fit je je zal voelen en hoe trots je op jezelf zal zijn. Een keertje falen is menselijk, het daarna weer oppakken is strijden voor jezelf en je eigen geluk! jullie kunnen dit!

wat heerlijk OTP
En wat goed dat je het zo gedaan hebt en dan maar 0,5 erbij !
Top
Ik heb de laatste weken wat stress op werk en merk dat ik me troost met eten Eergisteren een wafel bij de koffie en gisteren uit werk zo moe en verdrietig dat ik niet wilde koken en we frites besteld hebven
Ik denk dus echt dat stress nu maakt dat ik er niet lekker in zit 
Vandaag tot zover een goede dag
Maar vanavond eten met vriendinnen 
Ik drink geen alcohol dus dat scheelt 
Gewoon maar opletten en de KH weglaten

Kleine update: vanochtend, na twee dagen weer op 1600 kcal weer strak 63,0 op de weegschaal. Ik had er wel moeite mee me er aan te houden want mijn lijf schreeuwde echt om suiker en snaaien. Het voelt goed om te weten dat je best een paar dagen uit de band kunt springen en even niet al te veel op alles hoeft te letten als je het maar compenseert. 

Wat vervelend dat je je zo gestresst en verdrietig voelt Honing! hoe is het de afgelopen dagen gegaan en was het gezellig met je vriendinnen? 

OneTrickPony schreef op 24-07-2021 om 10:30:

Tijdens de vakantie heb ik alles losgelaten en geen kcal geteld. Dat was in het begin flink lastig maar het leek me ook een uitstekend moment om eens te zien wat er dan zou gebeuren. In mijn hoofd zou ik 4 kilo zwaarder thuiskomen na een week maar dat is natuurlijk praktisch onmogelijk. Zo strak op 1600 kcal blijven hangen leek me ook niet de manier.


Enfin, flink wat alcoholische drankjes genuttigd en gegeten waar ik zin in had. Dus ook wat bij de McDonalds tijdens de rit, kaasplankjes, toetjes en ijsjes. Vanochtend was ik een halve kilo zwaarder dan op de ochtend van vertrek en dat viel me alles mee. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat het snacken wat minder in mijn ritme zit nu dus ik had al snel genoeg aan 1 gang bij het uiteten en we hebben ook veel gewandeld.

Nu weer terug in het gareel en kijken wat er gebeurt. Het gewicht uit de tabel was echt het minimum, maar ik hobbelde voor de vakantie zo rond de 63,0. En dat vind ik prima. Ik merk wel dat ik nu weer echt bewuste keuzes moet maken want na een week nemen waar ik zin in had ben je toch sneller geneigd om dat te blijven doen. Vanochtend dus wat minder granola in de kwark, kcal tellen en weer een poosje koolhydraatarm dineren.

Wat goed van je, OTP! Dit klinkt eigenlijk echt als een walhalla, zó wil ik 'later' ook leven. Ik ben echt blij voor je dat jij dit gewoon al bereikt hebt, supergoed!   

Voor de dames die wat strugglen: bedenk je dat als je nu even doorzet je over een afzienbare tijd je doel hebt bereikt. Afvallen gaat niet vanzelf, het is echt hard werken en een groot deel van de tijd simpelweg afzien. Voor een goed doel. Natuurlijk kun je genieten maar als je keuzes maakt waar je bij voorbaat al spijt van hebt doet dat je zelfvertrouwen niet goed en loop je tevens een groot risico dat je over een jaar denkt ‘had ik toen maar doorgepakt’.

Wat je hier ook zegt is zó waar. Dit gaat mijn houvast zijn de komende tijd. Ik weet dat ik eigenlijk vorige week weer begonnen was, maar het lijkt erop dat het vandaag pas écht zo is. Vanochtend naar mijn weegmeneer geweest (2 kilo zwaarder van vorige week, zucht), naar de sportschool geweest en zojuist heb ik mijn derde product van vandaag op. Ik ga nu doorzetten, ik ga het mezelf gewoon gúnnen om binnen afzienbare tijd 12 kilo minder Pixymama te zijn. En daarna wil ik worden zoals jij, haha. 

honing14 schreef op 24-07-2021 om 13:37:

wat heerlijk OTP
En wat goed dat je het zo gedaan hebt en dan maar 0,5 erbij !
Top
Ik heb de laatste weken wat stress op werk en merk dat ik me troost met eten Eergisteren een wafel bij de koffie en gisteren uit werk zo moe en verdrietig dat ik niet wilde koken en we frites besteld hebven
Ik denk dus echt dat stress nu maakt dat ik er niet lekker in zit
Vandaag tot zover een goede dag
Maar vanavond eten met vriendinnen
Ik drink geen alcohol dus dat scheelt
Gewoon maar opletten en de KH weglaten


Ik herken het enorm van de afgelopen drie maanden (en the story of my life...). Moe, stress, balen - dan niet 'goed' eten en dan start de dag alweer met balen. Hoe ging je etentje? En hoe is het nu?

Honing en Pixymamma ik hoop dat het jullie gelukt is om de draad weer op te pakken. Hier gaat het mwag mwag. Niet zozeer omdat ik de motivatie verlies , maar meer omdat het heel druk is op mijn werk en privé en ik de hele week in situaties kom waar ik mijn producten niet kan gebruiken, lukt dan prima om de meest gezonde keuzes te maken, maar vrees wel voor de hoeveelheid koolhydraten . Ik heb ervoor gekozen om de keuze voor het 1:1 dieet voor mezelf te houden…daarmee maak ik het mezelf ook wel lastiger. Morgenavond weer wegen…ben benieuwd. Thuis durf ik nog niet…bang dat het tegenvalt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.