Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

5 kilo kwijt na de zomervakantie

yes Cala, samen hop hop 

Lekker Cala en Octaviana! Hier vanmorgen 66,5 op de weegschaal. Ben ik niet ontevreden mee, ik was 66.3 voordat ik op vakantie ging. Heb een goeie week gehad met lekker veel bewegen (gewandeld en gefietst) en lekker gezond gegeten. Dus ik ga lekker zo door. Zit weer een beetje in de flow, fijn! 
Hoe is het met de rest? 

goed bezig allen! 

Cala

Cala

13-05-2022 om 16:38 Topicstarter

Volgens de weegschaal zit er 0.2 bij. Ik heb nu al zin in volgende week wegen!

Heeft iedereen een lekker weekend gehad? Wordt het hier wat rustiger of ligt dat aan mij 
Ik ga zo lekker even wandelen met dit mooie weer!

Hier een lekker weekend gehad. Zaterdag getennist (competitie, warm!) dus daarna een lekker welverdiend biertje in de zon. Wel maar een paar mini-frikandelletjes genomen en geen bitterballen, kaasstengels, enzo. Heb altijd het idee dat die frikandelletjes nog het minst "erg" zijn van de bittergarnituur.
Gisteren de hele dag vergadering binnen gehad, dus ben ik in de avond een flink stuk gaan wandelen om even aan mijn stappen te komen. Het was heerlijk buiten en heb flink doorgestapt. Had een akkefietje met een collega gehad in de middag dus ik merkte dat dat doorstappen ook zrgde dat mijn boosheid wat zakte.
Morgenavond heb ik tennis en vrijdagochtend nog tennisles. En verder probeer ik in mijn goede flow te blijven en dan zullen we zien of de weegschaal vrijdag ook aardig is voor mij

icon_e_smile.gif

Ik las laatst in een ander afval-topic dat iemand zichzelf probeerde aan te leren om "zonder oordeel" naar haar gewicht op de weegschaal te kijken. Dat klinkt als makkelijk gedaan, maar ik merk dat het mij nog niet lukt. Elke keer als er wat bij is, baal ik, en als er wat af is, ben ik blij. Tuurlijk wil je dat het getal omlaag gaat, want je hebt een doel. Maar ik zou graag wat relaxter met de cijfertjes op de weegschaal willen omgaan. Hebben jullie dat ook? Anyway, dat zijn zaken waar ik zo over nadenk als ik lekker in mijn eentje aan het wandelen ben.

biggrin.gif

Ik stap daarom niet vaak op de weegschaal.ik word waarschijnlijk binnenkort vrijgesteld van werk en ga eind van de zomer uit dienst en ben van plan om proefles te nemen bij boksschool hier om fysiek fitter te worden. (Is alleen boksen tegen zak en niet tegen elkaar)

Due-Scimmie, boksles is ook iets wat nog eens wil gaan doen. Lijkt me goed om fit(ter) en sterker te worden. 

Cala

Cala

17-05-2022 om 21:14 Topicstarter

Dat klinkt als een goed weekend en je bent lekker veel aan het bewegen Blondie!
Boksen is echt leuk! En heel goed voor je conditie.

Ja het wordt hier wel iets rustiger, ik denk ook omdat het topic toch wel lang loopt en het moeilijk is om de motivatie te houden/het soms even te confronterend is om hier iets te schrijven als het minder gaat.
Deze week ben ik van plan om veel op de fiets te doen, maar ja, dat ga ik alleen echt doen als het droog blijft. Dus hopelijk lukt het me om goed door te blijven zetten met bewegen/sporten deze week. Qua eten gaat het eigenlijk best oké.

Ben van plan om einde van de maand weer even naar de tabel te kijken en mensen die al een tijdje niet hebben gereageerd er uit te halen, zodat het een beetje overzichtelijk blijft.

Prima plan om de tabel weer op te schonen Cala!

En lekker bezig met bewegen allemaal! Boksen schijnt inderdaad super goed te zijn, leuk plan Due-scimmie.

Ik doe echt mijn best maar ik blijf het zo moeilijk vinden. Mijn man heeft een nieuw fancy tosti-ijzer gekocht en dus is het nu iedere dag panini, tosti’s, noem maar op. En dit weekend was ik uiteten met vrienden, en dan zit ik toch echt eerst aan het bittergarnituur, lekker gegeten en daarna als een van de weinigen aan een toetje. Achteraf baal ik dan, want hoewel het lekker is was het eigenlijk ook echt niet nodig. Verder heb ik last van shin splints en dus kan ik niet hardlopen, en daar baal ik echt van. Doe wel yoga en bootcamp (zonder springen etc), maar zo schiet het niet op. Ben benieuwd wat de weegschaal morgen zegt.

Cala

Cala

18-05-2022 om 07:48 Topicstarter

Ik vind het echt knap dat je toch blijft bewegen Octaviana!

Dankjewel Cala! Dat is aardig

Gewicht vanmorgen 60,4kg. Niks erbij of eraf dus. Had gehoopt dat er toch iets af zou zijn, maar ben op zich ook tevreden dat er niks bijgekomen is. Ook ongesteld nu, dus hoop dat er volgende week dan wel iets af is.

Ja respect hoor Octaviana! Die shin splints kunnen inderdaad enorm pijnlijk zijn..... Fijn dat er in ieder geval niets bij is! Volgende week een min voor jou, ik weet het zeker!

Cala

Cala

20-05-2022 om 09:31 Topicstarter

83.6, 0.2 eraf!

Lekker Cala!

Hier balen vanmorgen: 67,1 gaf de weegschaal aan..... Ik heb echt geen idee hoe dat komt. Ik heb een goeie week gehad: gezond gegeten, elke dag bewogen (fietsen, tennis wandelen) en dan nu 6 ons zwaarder dan vorige week. HOE DAN???
Pfffff mijn motivatie is echt heel ver te zoeken nu. Ik voel me echt fitter de laatste weken, voel me niet meer opgeblazen, mijn kleding zit weer lekker(der) en waarom zie ik dat dan niet terug op de weegschaal? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.