Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024


met mij is het niet goed gegaan, ben zelfs wat zwaarder geworden. ga me nu wel aanmelden voor een maagverkleining. Het lukt me gewoon niet om af te vallen. Heb al heel wat pogingen gehad. Ben nog zwaarder geweest, maar ga weer die kant op. Als ik naar een gezond gewicht zou moeten, dan mag ik wel 50 kilo kwijt. En ik hoef geen maatje 38, zou met 44 ook al heel blij zijn

Met mij is het sinds de zomervakantie in augustus eigenlijk al op en af ( gewicht meer op en mijn gemoedstoestand meer af) gegaan.
Vandaag een brakke dag en morgen weer fris en fruitig gaan beginnen met gezond leven.
Punt 1 is de komende 3 weken geen alcohol.
Punt 2 is 3 x per week sporten, wil 2 keer egym doen en 1 keer cardio.
Punt 3 gezond eten. 
Punt 4 geen cappuccino uit de automaat op het werk maar meer thee en water drinken.

@ iedereen, ik wens jullie veel succes en mildheid naar jezelf.  Als het even tegenzit dan pakken we later de draad weer op.

@ friezinnetje, moedig besluit. Ik gun het je van harte dat het je zal brengen wat je nodig hebt.

hier is het niet goed gegaan. Het ging al op en af maar de laatste tijd geen motivatie om te sporten en ook niet om echt op mijn eten te letten. Nu komen we best gezond maar ik eet echt teveel tussendoor. Ik weet waar het hem in zit. Nu er nog iets aan doen. 

Knappe resultaten ysenda en citroentje. 
Friezinnetje dappere beslissing. Ik overweeg het ook. Ik ben 2 kilo afgevallen. Nog 21 te gaan. Ik ben alleen wat huiverig voor het hele traject. Ben daar nog niet klaar voor. 

Voor de rest weer succes. Stapje voor stapje. 

Inderdaad heel knap gedaan Ysenda en Citroentje! Inspirerend!

Ik heb al heel lang niet meer meegeschreven, had ook niet zoveel te vertellen. Tot juli is er zo’n 6 kilo afgegaan en daarna is het stabiel gebleven tussen de 80 en 81. Dus wel net weer een gezond BMI, maar ik had er meer af willen hebben. Maar ik heb Long Covid, dus meer bewegen valt niet mee. En ik ben ook wat lakser geworden met tussendoortjes. Plus dat de overgang nu wel echt begonnen is. Misschien moet ik maar tevreden zijn met wat het nu is.
Ik heb net even wat berichtjes gescand en zie dat het niet overal een succes was, in de zin dat er 10 kilo af is. Maar volgens mij heb ik bij niemand gelezen dat het meer is dan aan het begin van het jaar, en dat is toch ook knap? 
Ik weet niet of ik nog mee ga schrijven, maar ik wens jullie allemaal wel heel veel succes en doorzettingsvermogen!

Ik ben lang niet hier geweest (of op het forum überhaupt) maar wil graag weer invoegen. Vorig jaar was ik lekker bezig maar ben geëindigd op hetzelfde gewicht als ik mee begon en ik weet precies waarom. Sinds feb heb ik een liefde en dat ik super fijn maar we ontbijten 3 ochtenden in de week in bed met lekkere broodjes. Ze eet daarnaast ook nog eens meer waardoor ik lekker mee eet. Ik mag dus al dankbaar zijn dat ik niet ben aangekomen.
Ik heb een plan bedacht voor de komende maand en eens kijken of dat werkt. Onze ontbijtjes wil ik graag behouden dus ik ga ipv 3 dagen lekkere broodjes, 2 dagen koolhydraatarme boterhammen eten en 1 dag de lekkere broodjes. En stoppen met mee eten en snoepen.

Als ik brood of wraps of crackers eet dan heb ik meestal ook de koolhydraatarme variant. Scheelt dan toch weer iets denk ik dan.
Ik heb vandaag thuis gewerkt en een ommetje gemaakt en zit nu aan mijn maaltijdvervangende eiwit reep want ga zo sporten.
Ik gebruik nog steeds de repen en shakes maar niet 3 keer per dag en soms alleen voor ontbijt  of lunch want lekker makkelijk. En zo’n reep kan ik beter op sporten dan op een bak kwark oid want dat komt bij mij omhoog. Vanmorgen heb ik een Shake gemaakt met banaan, havermout melk, espresso en 1 schep eiwitpoeder. 
Ik ga zo als mijn thee op is in de benen en naar de sportschool een rondje Egym doen en wil ook 20 minuten wandelen op de loopband want het is hier zo wisselvallig dat ik geen zin heb om het hele park door te lopen en kletsnat te worden en wil wel aan de 10.000 stappen komen vandaag.
Succes iedereen weer!

mijn goede idee om in mijn vakantie elke dag te sporten is op dag 2 al mis gegaan. Gister nog wel een poging gedaan met PT maar vannacht kwam de bronchitis die ik gister al voelde helemaal door. 
Het idee mijn bed uit te moeten is al te veel. Dus dan maar een Netflix marathon met 2 series van the crown, je moet toch wat.

Beterschap Ysenda!

Bedankt Schemerlampje!

Leuk om te lezen dat het nog steeds goed met de liefde is Stokstaart 

Klinkt goed, Dolfje. Hoe zit het met de shakes i.c.m. hongergevoel?

Beterschap Ysenda!

alhambra schreef op 03-01-2024 om 15:43:



Klinkt goed, Dolfje. Hoe zit het met de shakes i.c.m. hongergevoel?

De ene dag gaat dat beter dan de andere maar als ik bii wijze van spreken een boterham eet heb ik ook snel weer trek.

Dolfje schreef op 03-01-2024 om 20:51:

[..]

De ene dag gaat dat beter dan de andere maar als ik bii wijze van spreken een boterham eet heb ik ook snel weer trek.

Lastig lijkt me dat, zo snel weer een hongergevoel
Maar dan is de worsteling niet moeilijker wanneer je een shake neemt.

Ik heb een uur geleden 2 koppen thee op met wat speculaasjes en ik had nu weer zin in wat te snaaien. Het is echter na 21 uur dus mag er niet meer aan beginnen van mezelf.

Ik heb nu 2 aanvinkopties voor het minder eten na het avondeten
1 = niet na 21 uur gegeten
2 = niet na avondeten gegeten

Ik had vorig jaar alleen optie 2 maar dat motiveerde niet zo op lange termijn want ik liet het versloffen. 

Als het me lukt om niet meer te eten vanavond dan mag ik strakjes toch nog een vinkje zetten.

En ik ben dus dol op vinkjes zetten/dingen afstrepen. Mijn collega's maken er soms grapjes over als ze mijn dagelijkse lijstje zien

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.