Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Ysenda
03-03-2023 om 09:31
Na een paar stresvolle weken met veel compensatie eten en ook gewoon vaak uit eten (meerdere keren per week) was ik afgelopen zondag terug bij af op 86,6 kg.
Deze week zit er meer ritme in, let ik er wel op, dus niet een pak koekjes en een zak chips en 2x opscheppen gewoon eten, geen koekjes of chips. Iets meer bewegen.
Was het vandaag alweer 84.5. Ik eet gewoon: 's ochtends yoghurt of brinta (heerlijk warm ontbijt als het koud is), lunch met crackers en een kleine salade en 's avonds een bescheiden maaltijd en dat was ook een keer pannenkoeken gebakken door zoon.
Wat vooral helpt is als ik echt even om mijzelf denk en tijd voor ontspanning maak en dan ook bewust mijn telefoon weg leg en wat anders ga doen.
Ik ben nu begonnen met een introductiecursus yoga, en het ontspannen gevoel dat ik daarna had, heb ik eigenlijk de hele week vast kunnen houden, ondanks alle drukte op mijn werk.
FaithfulDuck87
03-03-2023 om 10:40
ik was na mijn verjaardag weer wat gegroeid en vanmorgen weer op het zelfde gewicht als daarvoor. Dus gaat weer goed. Nu moet er echt weer wat af.
Poezenmeisje
03-03-2023 om 11:07
Ik zag de 90 eventjes in beeld!
Nu een gebakken ei met knoflookchampingnons nemen en hopen dat de rest goed gaat.
alhambra
04-03-2023 om 10:57
Fijn Ysenda dat je snel resultaat had en dat je ontspanning gevonden hebt.
Succes Friezinnetje!
Poezenmeisje op naar de 89!
Ben nu in de sportschool. Kostte veel moeite om te gaan. Nog veel stress maar helaas pas maandag waarop ik meer weet. Een ander zou de stress nu even parkeren maar mij lukt dat niet. Nu tijdens het sporten maar op telefoon of in een boek tegen het piekeren/stressen.
Gelukkig qua gewicht hetzelfde als vorige week. Dus het weinig bewegen en het slechter eten lijkt weinig gevolgen te hebben. Ik bekijk het maar per dag.
Dolfje
04-03-2023 om 11:38
alhambra schreef op 04-03-2023 om 10:57:
Ik bekijk het maar per dag.
Soms is dat het beste! Sterkte met de stress.
Omdat er bij ons geschild wordt kunnen we niet douchen dus zijn gisteren voor het eten nog even gaan sporten en douchen en dat doen we morgenvroeg weer.
stokstaart
06-03-2023 om 16:11
ik heb al 2 dagen zin in troep. Chips voornamelijk maar ook zoetigheid. Kom ik er net achter dat ik bijna ongesteld moet worden. Aaaah, dat verklaart waarom ik zo'n zin heb in troep (en ik de kat wil wurgen en moe ben)
Voorlopig ben ik nog sterk!
Ranjemeteenrietje
06-03-2023 om 20:23
Ik heb ook bijna de hele tijd zin in snaaien en zoet. Maar ongesteld is nog verder weg.. alhoewel zo'n maand altijd snel gaat!
Zolang ik bezig ben en genoeg drink hou ik het wel aardig vol gelukkig.
En wat goed Friezinnetje! Je bent al over de helft dan 😊🥳
FaithfulDuck87
06-03-2023 om 21:34
Ranjemeteenrietje schreef op 06-03-2023 om 20:23:
Ik heb ook bijna de hele tijd zin in snaaien en zoet. Maar ongesteld is nog verder weg.. alhoewel zo'n maand altijd snel gaat!
Zolang ik bezig ben en genoeg drink hou ik het wel aardig vol gelukkig.
En wat goed Friezinnetje! Je bent al over de helft dan 😊🥳
nou ja, nog lang niet. Eerste streven is 10 kilo, maar daarna moet er nog wel wat af hoor. Nog een 25 kilo daarna
alhambra
06-03-2023 om 22:34
Goed bezig met het niet snaaien en de verloren kilo's. Slecht geslapen vannacht. Tijdens werktijd prima gegeten maar daarna lukte het niet om niet te gaan snaaien. Morgen een nieuwe dag
stokstaart
07-03-2023 om 06:07
ondanks dat door een nieuw liefje mijn ritme is verstoord en ik meer wijntjes drink, ongesteld moeten worden, meer eten dan ik normaal zou doen en korte nachtjes heb, ben ik afgevallen. 71.7 vanochtend
heel fijn!!!
Dolfje
07-03-2023 om 08:54
Ik ben vandaag weer precies 80. Ik blijf telkens schommelen tussen de 79,4 en 80,7 of zo.
alhambra
07-03-2023 om 13:13
Jammer dat je blijft hangen, Dolfje.
Ik zoek een moment om even naar buiten gaan maar het is steeds aan het regenen.
stokstaart
07-03-2023 om 13:25
ik heb ook van die irriante plateaus Dolfje. Meestal duren ze weken strak eten en dan daalt de boel.
alhambra
07-03-2023 om 20:12
Uiteindelijk toch nog even gelopen maar wat een weer. Brr koud! Ben toe aan warmere temperaturen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.