Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

Ik blijf steken boven de 81. Word gek van mezelf (door het wegen). Ik weeg als ik uit bed kom en ga naar de wc en nog een keer wegen en dan is het ipv minder meer. En elke keer zeg ik niet wegen maar dat 1 keer per week doen maar het is een obsessie. Sporten gaat wel goed. Eten redelijk. Maar het gaat er gewoon niet af.

Dolfje schreef op 14-09-2023 om 07:25:

Ik blijf steken boven de 81. Word gek van mezelf (door het wegen). Ik weeg als ik uit bed kom en ga naar de wc en nog een keer wegen en dan is het ipv minder meer. En elke keer zeg ik niet wegen maar dat 1 keer per week doen maar het is een obsessie. Sporten gaat wel goed. Eten redelijk. Maar het gaat er gewoon niet af.

Maar zit je kleding wel ruimer en zo? Want ik herken het wel. Ik blijf ook steken qua gewicht maar er gaan wel cm af. 

Frustrerend Dolfje. Geef niet op misschien moet je er gewoon even doorheen en komt het daarna weer. 

Ik sta al een tijdje stil qua gewicht maar ik eet iets beter en beweeg genoeg.  Dat zie ik dan maar als winst. 

Ik wist het al maar ik heb gisteren ondervonden dat gamification ook voor volwassenen werkt. Door drukte in de sportschool kwam ik bij krachttrainingsapparaten terecht. Ik wist nooit hoe ik daarmee moest trainen maar het schermpje schoot aan met daarop golven waarbinnen je het balletje moet houden anders werd hij rood.  Handig en motiverend.

Mijn yoga ging niet door en ik had me er zo op verheugd

Ik stond al op het punt om te gaan toen ik het hoorde dus maar naar de sportschool gegaan..

En als ik dan zo bezweet thuiskom ga ik eerst maar gelijk schoonmaken i.p.v. later anders kan ik 2x onder de douche.

PhilDunphy

PhilDunphy

16-09-2023 om 10:44 Topicstarter

alhambra schreef op 14-09-2023 om 08:26:

Ik wist het al maar ik heb gisteren ondervonden dat gamification ook voor volwassenen werkt. Door drukte in de sportschool kwam ik bij krachttrainingsapparaten terecht. Ik wist nooit hoe ik daarmee moest trainen maar het schermpje schoot aan met daarop golven waarbinnen je het balletje moet houden anders werd hij rood. Handig en motiverend.

Dat is de eGym waar we het laatst over hadden in dit topic. Ik doe dat 3x per week. Volgens de trainer is dat de meest effectieve manier om gewicht te verliezen.

PhilDunphy schreef op 16-09-2023 om 10:44:

[..]

Dat is de eGym waar we het laatst over hadden in dit topic. Ik doe dat 3x per week. Volgens de trainer is dat de meest effectieve manier om gewicht te verliezen.

Dat geloof ik zeker! Het is echt motiverend!

PhilDunphy

PhilDunphy

16-09-2023 om 13:05 Topicstarter

Het meest motiverend vind ik dat je na elke 6 trainingen een krachtmeting doet. Dan zie je direct of je vooruit bent gegaan tov vorige keer. Dat is natuurlijk vrijwel altijd zo als je trouw traint, dus je ziet steeds snel het resultaat van je trainingen. 

Ysenda schreef op 14-09-2023 om 08:01:

[..]

Maar zit je kleding wel ruimer en zo? Want ik herken het wel. Ik blijf ook steken qua gewicht maar er gaan wel cm af.

Ja op zich wel maar ik heb nog steeds een dikke blubberbuik en dikke benen. 
Ik ben van plan om morgen weer alles wat ik eet te gaan bijhouden in een app. Ook de lepels olie waarin ik bak etc. En weer even pas op de plaats met de cappuccino op het werk, dat is natuurlijk ook niet gezond.

Oh en ik heb sportkleding aan want ga zo weer hardlooptraining doen, zal wel tegenvallen na een paar weken niet maar dan las ik maar een extra pauze in. 

Dolfje schreef op 17-09-2023 om 09:11:

Oh en ik heb sportkleding aan want ga zo weer hardlooptraining doen, zal wel tegenvallen na een paar weken niet maar dan las ik maar een extra pauze in.

Succes!

Het ging beter dan ik had verwacht. Training volgemaakt en net terug van een uur of wat wandelen. Vond dat ik wel een boterham met pindakaas had verdiend 

Ik heb een goede week gehad qua beweging. Iedere dag 30 minuten gewandeld en daarnaast nog 2x gesport.

Qua eten ben ik ook niet ontevreden. Een aantal slechte keuzes gemaakt maar ook een hoop goede dus de balans is goed. 

Wat knap dat jullie al dat sporten weten vol te houden 💪! Ik heb drie jaar geleden - toen ik begon met afvallen - me voorgenomen om me te richten op gezond eten. Qua bewegen (sporten) heb ik al vanalles geprobeerd en vond ik het ene nog stommer dan het andere. Ik loop of fiets nu af en toe een rondje extra, maar zorg verder vooral voor gezonde voeding en dat is het. De eerste 5 kilo zijn er inmiddels af, ik wil er heel graag nog 3 of 4 af. 

Overigens heb ik vier dagen aaneengesloten iets bijzonders (etentje, verjaardag, familiedag, werklunch…), dus is het vooral de schade beperken (op gewicht blijven). Na dinsdag kan ik weer volle bak gezond eten  

Ik ben mijn vakantie door gekomen zonder aan te komen terwijl er toch verjaardagen en etentjes zijn geweest.
Deze week weer een aan ernschajeling van feestelijkheden: vandaag familieverjaardag van zoon, woensdag uiteten met ons combinatie gezin, vrijdag naar een concert.  
Dus ik hoop dat ik de schade beperkt weet te houden.
Daarna zit ik weer in mijn gewone ritme en dan vind ik het veel makkelijk vol te houden. 
Morgenochtend maar weer sporten en dinsdag met mijn PT.
Toch zou het moeten lukken om met -10 2024 te beginnen. 

Vandaag is mijn half uurtje lopen niet gelukt door het weer en mijn werk. Net pas mijn laptop uitgedaan. Voordeel is wel dat ik geen tijd gehad heb om iets te eten na het avondeten..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.