Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Loulou39
06-09-2023 om 22:02
10 kilo afgevallen. Dieet niet aan te raden: enorm veel stress, veel verdriet, bijna niet eten en weer begonnen met roken..
Ben wel slank, maar of ik nu gelukkig ben… 🤔
Loulou39
06-09-2023 om 22:24
Wat lief, dank jullie wel!
Heb net ook nog een vette ruzie gehad waarbij me werd verteld dat er veel mis met me is, en ik ga het nog geloven ook..
Zometeen maar gauw naar bed, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen 👍🏻
duizel
07-09-2023 om 05:01
och loulou wat heftig. Sterkte. Ik hoop dat je iemand hebt om je verhaal kwijt te kunnen. Heb je al hulp, anders misschien toch eens met de huisarts/poh gaan praten.
Mijn slankste periode in de afgelopen 15 jaar is tijdens een depressie geweest. Ik kon niet meer eten. Kreeg het niet weg. Viel ontzettend af maar voelde me zo slecht (en kreeg nog complimenten over mijn gewicht ook). Ik zag pas een foto en wil wel terug naar dat gewicht maar nu op een gezonde manier
Ysenda
07-09-2023 om 10:41
duizel schreef op 07-09-2023 om 05:01:
Mijn slankste periode in de afgelopen 15 jaar is tijdens een depressie geweest. Ik kon niet meer eten. Kreeg het niet weg. Viel ontzettend af maar voelde me zo slecht (en kreeg nog complimenten over mijn gewicht ook). Ik zag pas een foto en wil wel terug naar dat gewicht maar nu op een gezonde manier
Herkenbaar, dat was bij mij tijdens mijn scheiding. Inmiddels is het patroon omgegooid, voel ik me slecht ga ik eten. Is ook niet handig.
Dolfje
07-09-2023 om 19:13
Goed voelen of slecht, bij beide ga /kan ik eten. De enige momenten in mijn leven dat ik niet kon eten was een aantal keer tijdens een buikgriep of na algehele narcose.
En ik eet en drink niet altijd ongezond maar ik kan geen maat houden. Dat is het hele probleem bij mij.
duizel
07-09-2023 om 21:34
bij stress of als ik me niet goed voel ga ik vaak ook veel eten. Pas als het echt heel slecht met me gaat stopt het eten. Inmiddels gaan dan bij de mensen om me heen ook de alarmbellen af.
alhambra
08-09-2023 om 21:11
Ik eet alleen heel weinig als ik me erg ziek voel of wanneer slikken pijn doet zoals bij een keelontsteking.
Jaren geleden een fikse keelontsteking had en dagenlang niets gegeten. Ik merkte daarna onder de douche dat ik wat centimeters kwijt was. Vreemde gewaarwoording.
Zoals jullie wel weten eet ik teveel bij grote stress
Ik at dagelijks ook wat teveel uit gewoonte maar ik probeer nu meer naar mijn lijf ge luisteren en eet dan soms ook minder.
Gisteren een feestje met taart maar ik had er geen zin in dus niet genomen i.p.v feest = taart.
duizel
10-09-2023 om 00:38
wat goed dat je de taart kon laten staan alhambra. En dat je de koppeling feest=taart los kon laten.
Teveel eten uit gewoonte doe ik ook. Zo lastig om te doorbreken. Ik weet gewoon niet meer wanneer mijn lichaam genoeg heeft.
Ranjemeteenrietje
13-09-2023 om 20:04
Ik heb zo'n hoepelding gekocht, wat je overal langs ziet komen. Eigenlijk een bal aan touwtje die je dan rond laat draaien en een band van schakels om je middel die je steeds kleiner kan maken (is het doel dan haha).
Nu 3 dagen achter elkaar gedaan, zometeen weer. Ik voel het wel hoor! Mijn buikspieren... poeh!
En een halve kilo kwijt.
Ik hoop dat dit gaat helpen, laagdrempelig elke dag even extra kunnen bewegen. Met filmpje erbij. Eerste 2x 20 minuten en gisteren lukte 30 minuten. Geeft in ieder geval weer even een boost!
Loulou39
13-09-2023 om 20:18
Ranjemeteenrietje schreef op 13-09-2023 om 20:04:
Ik heb zo'n hoepelding gekocht, wat je overal langs ziet komen. Eigenlijk een bal aan touwtje die je dan rond laat draaien en een band van schakels om je middel die je steeds kleiner kan maken (is het doel dan haha).
Nu 3 dagen achter elkaar gedaan, zometeen weer. Ik voel het wel hoor! Mijn buikspieren... poeh!
En een halve kilo kwijt.
Ik hoop dat dit gaat helpen, laagdrempelig elke dag even extra kunnen bewegen. Met filmpje erbij. Eerste 2x 20 minuten en gisteren lukte 30 minuten. Geeft in ieder geval weer even een boost!
Nooit van gehoord! Maar heel interessant.
Probeer het te googlen, zie veel hoepelvarianten: waar heb jij hem gekocht?
Ranjemeteenrietje
14-09-2023 om 06:51
Loulou39 schreef op 13-09-2023 om 20:18:
[..]
Nooit van gehoord! Maar heel interessant.
Probeer het te googlen, zie veel hoepelvarianten: waar heb jij hem gekocht?
Bij Ali.
Want bij Bol zijn het precies dezelfde maar dan 3x zo duur...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.
Loulou!