Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
alhambra
28-06-2023 om 10:25
Welkom Duizel. Goed dat je al op -4 zit!
Mijn doel is -5. Ik blijf nu steken op -2.
Maar we houden moed!
Dolfje
28-06-2023 om 10:31
Ik blijf ook net onder de 80/81 steken en daar baal ik van. Voel me op zich wel goed maar wil er nog 5 af maar val toch te vaak weer terug in oude gewoontes. En ik doe dat zelf maar vind diëten in de winter wel veel makkelijker zo zonder al die leuke evenementen
Vanavond ook weer een borrel met hapjes. Zal vanmiddag van te voren een groentesoep of salade maken zodat ik dat in elk geval binnen heb.
Heb vandaag thuiswerkdag ( heb ik eigenlijk nooit maar er kwam een monteur).
Ga vanmiddag wel even “hardlopen “ om toch wat beweging te krijgen vandaag. Heb nu al 2 uur aan de pc gezeten en nu even koffietijd dus even naar de woonkamer. Nog 2,5 uur te gaan en dan zit het erop.
Ysenda
28-06-2023 om 13:12
Dolfje schreef op 28-06-2023 om 10:31:
Ik blijf ook net onder de 80/81 steken en daar baal ik van. Voel me op zich wel goed maar wil er nog 5 af maar val toch te vaak weer terug in oude gewoontes. En ik doe dat zelf maar vind diëten in de winter wel veel makkelijker zo zonder al die leuke evenementen
Vanavond ook weer een borrel met hapjes. Zal vanmiddag van te voren een groentesoep of salade maken zodat ik dat in elk geval binnen heb.
Heb vandaag thuiswerkdag ( heb ik eigenlijk nooit maar er kwam een monteur).
Ga vanmiddag wel even “hardlopen “ om toch wat beweging te krijgen vandaag. Heb nu al 2 uur aan de pc gezeten en nu even koffietijd dus even naar de woonkamer. Nog 2,5 uur te gaan en dan zit het erop.
Grappig, ik vind het juist in de zomer veel makkelijker vol te houden zonder al dat seizoens snoepgoed en toch ook vetter eten van de herfst en winter.
Ik heb morgen een etentje en ik heb me voorgenomen vooraf thuis eerst een bakje kwark te nemen zodat ik al 'vol' zit en dan het voorgerecht en toetje makkelijker laat staan.
Aangezien het een biercafe is en ik geen bier drink denk ik dat de beperkte wijnkaart ook niet heel moeilijk is om te weerstaan.
pausi
28-06-2023 om 15:11
Ik heb mijn kop heel lang in het zand gestoken en ben gewoon niet op de weegschaal gaan staan.
Het snoepen is een heel stuk minder, alcohol drink ik al jaren niet meer maar het schort denk ik aan intensieve beweging.
stokstaart
28-06-2023 om 17:04
Mezelf een trap gegeven en de 22km (11 enkele reis) die ik met de auto zou doen heb ik gefietst. Afgelopen maandag ook al gekickbokst! Ik houd nog vocht vast door spierpijn maar hou wel hoop.
Loulou39
28-06-2023 om 19:05
PhilDunphy schreef op 27-06-2023 om 22:50:
[..]
Heftig! Wat heb je voor ongeluk gehad? En hoe gaat het nu?
Lief dat je dat vraagt 🌸
In verband met herkenbaarheid zet ik de details liever niet online, maar ik heb er een hersenschudding en gebroken neus aan overgehouden (los van blauwe plekken en een mega dikke lip 😳).
Het gaat nu best goed naar omstandigheden 👍🏻, ook qua pijn, dus ik ben weer druk aan slag.
Ysenda
30-06-2023 om 23:12
Ysenda schreef op 28-06-2023 om 13:12:
[..]
Grappig, ik vind het juist in de zomer veel makkelijker vol te houden zonder al dat seizoens snoepgoed en toch ook vetter eten van de herfst en winter.
Ik heb morgen een etentje en ik heb me voorgenomen vooraf thuis eerst een bakje kwark te nemen zodat ik al 'vol' zit en dan het voorgerecht en toetje makkelijker laat staan.
Aangezien het een biercafe is en ik geen bier drink denk ik dat de beperkte wijnkaart ook niet heel moeilijk is om te weerstaan.
Nou dat etentje ging makkelijk. Er waren geen voorgerechten en zuurdesembrood vind ik echt niet lekker.
Van mijn hoofdgerecht was het aardappeldeel nogal smaakloos en dus makkelijk te laten staan een ander onderdeel was koud maar het vlees en de 3 asperges waren erg lekker.
De toetjes zag niemand zitten dus die hebben we maar gelaten voor wat het was.
Ik was blij dat ok vooraf een bakje kwark had gehad want anders had ik er na zeker nog trek gehad.
alhambra
01-07-2023 om 07:39
Loulou, ik wens je een goed herstel. Klinkt niet fijn wat er gebeurd is.
Ysenda, jammer dat het restaurant tegen viel. Ook al eet je minder, wil je toch dat wat je eet lekker is.
Lollypopje
01-07-2023 om 07:49
Ik ben hier niet zo actief momenteel. Sinds het stoppen met mijn medicatie ben ik 0,5-1 kg aangekomen en sindsdien blijf ik daar al weken rondom schommelen. Ik sta dus ook amper op de weegschaal, maar het lukt me wel door te gaan met mijn eetpatroon.
alhambra
01-07-2023 om 07:56
Fijn dat het lukt om je eetpatroon aan te houden. Knap gezien wat ik van je las in een ander topic.
Lollypopje
01-07-2023 om 07:59
alhambra schreef op 01-07-2023 om 07:56:
Fijn dat het lukt om je eetpatroon aan te houden. Knap gezien wat ik van je las in een ander topic.
Dankje. Het helpt dat ik een ritme gevonden heb en bovenal als ik op let welke boodschappen ik bestel, dan is er ook geen verleiding. Heeft niet naar de winkels kunnen toch zo zijn voordelen 😂
Ysenda
01-07-2023 om 08:03
Lollypopje schreef op 01-07-2023 om 07:59:
[..]
Dankje. Het helpt dat ik een ritme gevonden heb en bovenal als ik op let welke boodschappen ik bestel, dan is er ook geen verleiding. Heeft niet naar de winkels kunnen toch zo zijn voordelen 😂
Niet in huis hebben en een ritme helpen erg idd om stabiel te blijven.
Ik heb het andere draadje niet gelezen maar een sterkte is op zijn plek denk ik.
Ysenda
01-07-2023 om 08:08
alhambra schreef op 01-07-2023 om 07:39:
Loulou, ik wens je een goed herstel. Klinkt niet fijn wat er gebeurd is.
Ysenda, jammer dat het restaurant tegen viel. Ook al eet je minder, wil je toch dat wat je eet lekker is.
Een tegenvallend restaurant heb je zo af en toe. Meestal zijn ze verrassend goed. Wij hebben een eetclubje en gaan geen 2* bij dezelfde toko eten. Maar deze gaan we ook niet aanraden. We gaan ongeveer om de 2 maanden uit eten. En tussendoor ook nog wel maar dan in wisselende samenstellingen.
Lollypopje
01-07-2023 om 08:11
Ysenda schreef op 01-07-2023 om 08:03:
[..]
Niet in huis hebben en een ritme helpen erg idd om stabiel te blijven.
Ik heb het andere draadje niet gelezen maar een sterkte is op zijn plek denk ik.
Ja, het zou wel fijn zijn als mijn gewicht ook weer verder gaat zakken, maar ik maak me er verder niet te druk om nu.
Overigens scheelt het ook wel dat sinds ik ziek ben mijn lichaam gevoeliger is voor belaalde producten. Zo verstop ik van te veel suiker. Heb ik helaas gemerkt na die halve zak redband 😂 en van snaaibuien gaat mijn stresslevel extreem omhoog, waardoor mijn energie heel erg leeg loopt en ik de rest van de dag moe ben. Dus dat helpt ook wel bij het maken van betere keuzes. Al gun ik mijzelf heus ook wel dingen waarvan ik weet dat ik er op kan reageren, zoals vorige week pizza 😁 (was mijn zeurende darmen waard) en met mate dingen als chocola dat gaat ook prima.
En dankjewel Ysenda 😊Ik zit nogal in een psychisch proces van acceptatie dat ik misschien nooit meer volledig zal herstellen. En dat is op sommige dagen wel zwaar.
Lollypopje
01-07-2023 om 08:12
Ysenda schreef op 01-07-2023 om 08:08:
[..]
Een tegenvallend restaurant heb je zo af en toe. Meestal zijn ze verrassend goed. Wij hebben een eetclubje en gaan geen 2* bij dezelfde toko eten. Maar deze gaan we ook niet aanraden. We gaan ongeveer om de 2 maanden uit eten. En tussendoor ook nog wel maar dan in wisselende samenstellingen.
Klinkt wel heel gezellig
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.