Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
alhambra
25-06-2023 om 10:23
Afgelopen week qua beweging een goede week gehad. Ben nu ook in de sportschool, met airco!
Qua eten is het een ander verhaal. 2x uit eten geweest en gisteren toch 2 wijn op terwijl ik niet meer wilde drinken.
Vandaag ga ik op mijn eten letten.
Dolfje
25-06-2023 om 14:17
Ik was gisteren eigenlijk ook van plan om niet ( veel) te drinken maar dat is mislukt en nu ben ik krikkel en komt er van mijn plannen niks. Ben niet in staat tot sporten helaas. En moet nodig poetsen want krijg morgenmiddag bezoek.
alhambra
26-06-2023 om 19:49
De wijn is nu gelukkig op. Ik vind het heerlijk maar ik ga er zo van snaaien, zucht.
Echt niet meer kopen dus.
Dolfje
26-06-2023 om 20:00
alhambra schreef op 26-06-2023 om 19:49:
De wijn is nu gelukkig op. Ik vind het heerlijk maar ik ga er zo van snaaien, zucht.
Echt niet meer kopen dus.
Dat heb ik na het drinken van bier. Bij ons is het ook bijna op. Nu nog de komende 5weekenden borrels, festivals en weekend weg en bezoek gepland staan. Leuk maar niet goed voor de lijn. En nee ik ga niet aan een spa rood zitten.
Loulou39
26-06-2023 om 20:14
Heel veel stress door meerdere omstandigheden, bezig met verhuizen en klussen en een ongeluk gehad. Scheelt bij elkaar bijna 4 kilo. Niet de manier die ik voor ogen had, maar laat ik het maar positief zien…
Nu weer proberen op een gezonde manier af te vallen (na dit biertje 😁).
FaithfulDuck87
26-06-2023 om 20:22
ik heb mijn drukke weekend achter de rug. Vandaag nog een bijkomdag, en dan moet ik nu weer in het gareel.
alhambra
26-06-2023 om 21:17
Dolfje schreef op 26-06-2023 om 20:00:
[..]
Dat heb ik na het drinken van bier. Bij ons is het ook bijna op. Nu nog de komende 5weekenden borrels, festivals en weekend weg en bezoek gepland staan. Leuk maar niet goed voor de lijn. En nee ik ga niet aan een spa rood zitten.
Tussen door balansen dan maar!
alhambra
26-06-2023 om 21:18
Loulou39 schreef op 26-06-2023 om 20:14:
Heel veel stress door meerdere omstandigheden, bezig met verhuizen en klussen en een ongeluk gehad. Scheelt bij elkaar bijna 4 kilo. Niet de manier die ik voor ogen had, maar laat ik het maar positief zien…
Wat zal jij blij zijn als het achter de rug is!
alhambra
26-06-2023 om 21:18
Friezinnetje schreef op 26-06-2023 om 20:22:
ik heb mijn drukke weekend achter de rug. Vandaag nog een bijkomdag, en dan moet ik nu weer in het gareel.
Was het leuk?
FaithfulDuck87
26-06-2023 om 21:43
alhambra schreef op 26-06-2023 om 21:18:
[..]
Was het leuk?
ja was super. Ene avond een activiteit voor goede doelen georganiseerd. Totaal 2500 euro opgehaald. Volgende dag een groot sportevenement. Goed geslaagd, maar eigenlijk te warm. Gisteren nog opruimen.
Dolfje
26-06-2023 om 22:17
alhambra schreef op 26-06-2023 om 21:17:
[..]
Tussen door balansen dan maar!
Dat moet zeker!
PhilDunphy
27-06-2023 om 22:50
Loulou39 schreef op 26-06-2023 om 20:14:
Heftig! Wat heb je voor ongeluk gehad? En hoe gaat het nu?
Hier een beetje de pest erover in. Ik ben ongeveer een maand voor mijn vakantie gestart met afvallen, met het idee dat er dan misschien alvast 1 a 2 kg (in het begin gaat het meestal snel..) af kan. Zodat ik het na mijn vakantie makkelijker kan oppakken. Maar ondanks 3 weken keurig bezig zijn (99% van mijn eetplan nagekomen en 8x wezen sporten in 3 weken tijd) ben ik nog geen grammetje afgevallen. +300gram gaf de weegschaal vanmorgen aan. Ik ga er vanuit dat ik heus een hoop goeds doe voor mijn lijf en weet dat ik moet doorzetten, maar het is wel wat demotiverend.
Ysenda
28-06-2023 om 09:29
PhilDunphy schreef op 27-06-2023 om 22:50:
[..]
Heftig! Wat heb je voor ongeluk gehad? En hoe gaat het nu?
Hier een beetje de pest erover in. Ik ben ongeveer een maand voor mijn vakantie gestart met afvallen, met het idee dat er dan misschien alvast 1 a 2 kg (in het begin gaat het meestal snel..) af kan. Zodat ik het na mijn vakantie makkelijker kan oppakken. Maar ondanks 3 weken keurig bezig zijn (99% van mijn eetplan nagekomen en 8x wezen sporten in 3 weken tijd) ben ik nog geen grammetje afgevallen. +300gram gaf de weegschaal vanmorgen aan. Ik ga er vanuit dat ik heus een hoop goeds doe voor mijn lijf en weet dat ik moet doorzetten, maar het is wel wat demotiverend.
Goed gedaan, het zat ook niet mee deze maand want door de warmte houd je ook meer vocht vast.
Hopelijk gaat het nu het wat koeler is er wel af.
duizel
28-06-2023 om 10:02
Ik kom heel laat binnen vallen maar wil ook met (minstens) -10 starten aan 2024. Ik zit nu op -4 en blijf daar omheen hangen de laatste weken. Hoop nog wel wat te verliezen voordat ik op vakantie ga over 4 weken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.