Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Dolfje
18-06-2023 om 22:05
Ik ga er morgen ook weer fris tegenaan. Moet de hele dag werken en wil na het eten even verder met mijn hardlooptraining met app van Evy. Als ik tenminste nog energie heb want heb een extra lange dag op het werk.
FaithfulDuck87
18-06-2023 om 22:25
hier wil het ook niet. En enorm drukke week voor de boeg, dus daarna maar weer aan de slag. Vreet alles achter elkaar door, van ijs, chips, stroopwafels en warm eten.
PhilDunphy
18-06-2023 om 22:28
@Alhambra, wat fijn dat de stressvolle periode voorbij is. Logisch dat het dan even veel gevraagd is om ook nog op je voeding of sport te letten, maar zo zie je dat alles wat je doet toch uiteindelijk niet voor niks is. Goed dat je jezelf weet te herpakken!
@Pausi, het is ook lastig! Het is lekker, het zit volop in je eigen gewoontes ingebed en vaak heeft het ook nog een verborgen functie. Goed dat je toch dit topic opende. Je voelt je een tientonner zeg je: helpt het misschien om daar eens écht bij stil te staan? Dus door echt eens toe te laten welke negatieve consequenties daaraan vasthangen voor jou en hoe je je daarbij voelt? We gaan vaak snel aan dat gevoel voorbij en proberen het weg te stoppen, maar wellicht kun je er motivatie uit halen?
Is er een klein voornemen (hoe klein ook!) wat nu een haalbaar streven lijkt en waarmee je weer een kleine succeservaring kan opdoen?
@Dolfje: goed zo, klinkt als een goede spirit. Tuurlijk lukt je dat na het werk! Des te lekkerder is het daarna op de bank ploffen. Bij welke les ben je?
Hier gaat het nu 1,5 week heel goed! Ik heb dit weekend wel een keer minder gesport (bewust afgezegd ipv groot evenement van zoon), maar verder niet gesjoemeld. Zelfs op mijn carte-blanche dag heb ik het eigenlijk best beschaafd gehouden. Vandaag was een moeilijk punt, mijn vriend mocht het avondeten kiezen (vaderdag) en koos afhaal spare-ribs. Ik heb netjes een maaltijdsalade gekozen
Morgenochtend weer sporten. Ik krijg dan ook een meting. Ben een beetje huiverig want door laatste maanden slecht eten denk ik niet te zijn afgevallen. Maar ik hoop wel in spierkracht te zijn gegroeid (wel gesport namelijk) en hoop dat dat motiverend werkt.
pausi
19-06-2023 om 12:35
Je hebt gelijk PhilDunphy, ik kan daar wel degelijk motivatie uithalen, want het is gewoon niet leuk meer
Heb de mazzel gehad altijd wel te kunnen eten wat ik bliefde zonder noemenswaardige toename.
Maar twee jaar geleden gestopt met roken en als beloning heel veel cheescake gegeten en tja, dat was geen handige combi.
We gaan er weer tegenaan, thx ladies.
stokstaart
19-06-2023 om 12:42
Ik heb het ook lastig gehad. Nieuwe vriendin en veel alcohol en kaas.
Afgelopen weekend al weer minder gedronken gelukkig en heb ook uitgesproken dat ik klaar ben met halve weekenden die opgaan aan een kater. Ik doe dan liever wat leuks.
Plus dat ik dus steeds dezelfde kilo afval en dus weer aankom. 73kg. Dat is gelukkig wel beter dan de 75 van januari maar nog steeds 8 teveel, minimaal.
Ik heb een strak regime bedacht die vol te houden is en in het weekend de helft van de ontbijtjes wat ik nu in weekend met lief eet.
Ook moet ik van mezelf na het werk wandelen en 2x per week een HITT doen. Een vriendin nodigde me uit voor kickbokstraining en dat wil ik ook wel gaan doen.
Hopelijk werkt dat afdoende.
Dolfje
19-06-2023 om 18:49
PhilDunphy schreef op 18-06-2023 om 22:28:
@Dolfje: goed zo, klinkt als een goede spirit. Tuurlijk lukt je dat na het werk! Des te lekkerder is het daarna op de bank ploffen. Bij welke les ben je?
Bij nummer 6 maar we hebben besloten dadelijk te gaan wandelen, anders moeten we zo lang wachten tot het eten gezakt is en man is behoorlijk verkouden en ik begin ook te snotteren. Dus ff matige inspanning. Heb nl op het werk al 13.000 stappen gezet. Gaan we woensdag verder met de training. Hopelijk dan beide wat fitter.
PhilDunphy
19-06-2023 om 21:04
Goed dat je dan toch nog wat gaat doen Dolfje, zelfs al is het niet de les die gepland stond. En je hebt al flink wat stappen gemaakt zeg!
Ik ben vandaag naar de sportschool geweest en had een tussentijdse meting. Ik ben 3 maanden terug gestart met sporten, maar ook gestart met (veel) eten. Pas sinds 2 weken doe ik het rustig aan met het eten. Ik blijk in die 3 maanden exact gelijk te zijn gebleven. Zowel qua gewicht, als qua spierkracht en vetpercentage. Wel jammer natuurlijk, maar blij dat het geen achteruitgang is. En dat belooft wat voor de komende 3 maanden waarin ik natuurlijk hoop wél mijn voeding onder controle te hebben.
De trainer heeft meteen ook mijn trainingsprogramma aanzienlijk bijgesteld én wat uitleg gegeven over voeding na sporten (al vind ik ook websites die het tegen spreken.. Heel verwarrend). Dus ik heb hoop dat het allemaal nog wat meer gaat aanslaan en dat ik nu de spiraal naar beneden ga vinden (qua gewicht en vet dan).
alhambra
19-06-2023 om 22:06
Zet hem op! Beter eten helpt inderdaad beter dan extra sporten maar goed eten is lastiger.
Dolfje
21-06-2023 om 07:59
Omdat ik zo vroeg wakker was en man snipverkouden is en vanavond toch niet mee zou gaan ben ik net maar mijn rondje gaan " hardlopen". Kan maar klaar zijn. Nu lekker douchen een shake maken en gaan.
Dolfje
22-06-2023 om 08:34
En vanmorgen ondanks het leeg bunkeren van een zak drop gisteren vandaag onder de 80 kilo.
Heb vanmiddag wel een werklunch maar goed vanavond maar even eind gaan wandelen en morgenvroeg weer hardlooptraining.
Ysenda
22-06-2023 om 08:52
gister weer een sessie met de trainer gehad, zwaar maar ik zie wel progressie in kracht. Ik had weinig/geen pijn in mijn schouder dus ik kon ook redelijk gelijkmatig trainen.
Helaas gaan hardlopen en zwemmen nu niet dus ben ik voor mijn cardio aangewezen op wandelen of fietsen. Maar dat laatste vind ik echt een noodzakelijk kwaad, ik ga liever 25 km wandelen dan fietsen.
Qua eten gaat het ook beter, ik snaai niet maar er gaat nog weinig af.
Ik denk door het weer, vocht vasthouden en ook spieren die moeten herstellen houden vocht vast.
Maar ik kom ook niet aan.
stokstaart
22-06-2023 om 15:48
ik ben moe, chagrijnig en heb 24u gewerkt. Van 22-7.30 bereikbaarheid gehad maar in het ziekenhuis slaap ik slecht. Een lekker recept tot vreten. Ik heb de 8 supermarkten weerstaan onderweg naar huis en heb wat semi gezonde maiswafels gegeten.
Ysenda
24-06-2023 om 07:06
stokstaart schreef op 22-06-2023 om 15:48:
ik ben moe, chagrijnig en heb 24u gewerkt. Van 22-7.30 bereikbaarheid gehad maar in het ziekenhuis slaap ik slecht. Een lekker recept tot vreten. Ik heb de 8 supermarkten weerstaan onderweg naar huis en heb wat semi gezonde maiswafels gegeten.
Wat goed Stokstaart!
Als je weet wat je triggers zijn kun je er wat mee. Zal niet gelijk helemaal lukken maar deze keer wel.
Kun je na die bereikbaarheid nog ontbijten op je werk? Dat je dan een goed ontbijt neemt en minder moeite hebt om die supermarkten te weer staan?
Of is het hetzelfde als bij mij, niet trek is de trigger maar de vermoeidheid en of je vlak ervoor nu goed gegeten hebt of niet je wil zoet, zout, vet en veel en liefst tegelijk.
Ysenda
24-06-2023 om 07:07
SPIERPIJN!!!!!
Toch iets te veel gedaan met de trainer, men ik kan amper de trap op en af en gaan zitten op de bank was ook heel pijnlijk.
Eten gaat nu ook beter en ik probeer 3x per dag minimaal een half uur te wandelen.
In de zomer is gezonder snacken wel een heel stuk makkelijker met al dat heerlijke fruit.
Maar het heeft resultaat ik ben weer 1,5 kg kwijt. Diezelfde 1,5 heb ik al meerdere malen er bij en ook er weer af gehad dit jaar maar met de trainer als stok achter de deur verwacht ik nu ook dat ik aan de volgende 1,5 toe kom. Op naar een gezond gewicht, nog 10 kg te gaan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.