Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
PhilDunphy
11-06-2023 om 13:41
alhambra schreef op 09-06-2023 om 09:28:
Ik lees 2 stokken achter de deur. Personalisatie trainer en man. Ik hoop dat het jullie helpt!
Balen van je lijf is niet fijn.
Het warme weer gaat waarschijnlijk ook helpen. Ik heb dan altijd minder trek, jullie ook?
Ik vind warm weer lastiger. Ik heb dan inderdaad minder trek, maar sla daardoor sneller de lunch over. Halverwege de middag ga ik dan sneller snaaien.
Ook ben ik sneller genegen een makkelijke, ongezonde hap te nemen. Want ik heb geen zin om te koken en kijk niet uit naar een gezonde warme hap. Ook naar de sportschool gaan voelt moeilijker. En ik heb met warm weer meer zin in een alcoholisch drankje.
Even doorbikkelen dus. Maar dit weekend gaat het goed. Ik ben wezen sporten en heb mij op mijn dieet vrije dag niet enorm laten gaan. Vandaag een high tea, dat wordt lastiger. Ik ga er met een volle maag heen, hopelijk blijf ik dan sterker tegen de zoetigheid.
Ysenda
11-06-2023 om 15:01
PhilDunphy schreef op 11-06-2023 om 13:41:
[..]
Ik vind warm weer lastiger. Ik heb dan inderdaad minder trek, maar sla daardoor sneller de lunch over. Halverwege de middag ga ik dan sneller snaaien.
Ook ben ik sneller genegen een makkelijke, ongezonde hap te nemen. Want ik heb geen zin om te koken en kijk niet uit naar een gezonde warme hap. Ook naar de sportschool gaan voelt moeilijker. En ik heb met warm weer meer zin in een alcoholisch drankje.
Even doorbikkelen dus. Maar dit weekend gaat het goed. Ik ben wezen sporten en heb mij op mijn dieet vrije dag niet enorm laten gaan. Vandaag een high tea, dat wordt lastiger. Ik ga er met een volle maag heen, hopelijk blijf ik dan sterker tegen de zoetigheid.
Een gezonde koude hap is toch ook prima, je hoeft echt niet warm te eten.
Wij eten nu vooral salades daar zit ook alles in.
En je bent wel wezen sporten, daar ben ik niet toe gekomen veel te warm.
Ik zie nu al tegen dinsdag op, sporten op het warme deel van de dag. Tussen mijn werk door. Al hoewel dan kan ik wel even afkoelen onder de douche tussendoor.
FaithfulDuck87
11-06-2023 om 17:05
35 km gefietst. Heerlijk. Onderweg bij theetuin aan een verse smoothie gezeten (en puntje appeltaart)
alhambra
11-06-2023 om 19:41
Wat goed dat jullie nog actief zijn/gaan zijn. Ik was even vergeten dat ik met warm weer niet in bewegen te krijgen ben. Qua eten is het wel redelijk gegaan de laatste dagen. Gisteren niet gewandeld dus ik wil vanavond nog gaan maar ik stel het uit, merk ik.
PhilDunphy
11-06-2023 om 20:04
Ysenda schreef op 11-06-2023 om 15:01:
[..]
Een gezonde koude hap is toch ook prima, je hoeft echt niet warm te eten.
Wij eten nu vooral salades daar zit ook alles in.
En je bent wel wezen sporten, daar ben ik niet toe gekomen veel te warm.
Ik zie nu al tegen dinsdag op, sporten op het warme deel van de dag. Tussen mijn werk door. Al hoewel dan kan ik wel even afkoelen onder de douche tussendoor.
Met alleen salade op tafel eten de kinderen niks, dus dan moet ik alsnog koken. Dan is thuisbezorgd.nl wel erg aantrekkelijk.
Kun je dinsdag ook vóór het werk gaan douchen misschien? Want midden op de dag klinkt inderdaad wel heel pittig. Zelf ga ik morgen weer sporten, maar wel gelijk 's ochtends. Dat doe ik sowieso veel liever dan bijvoorbeeld 's avonds. Dan heb je het gelijk maar gehad en voel ik me de rest van de dag wat fitter.
De high-tea is goed gegaan. Er was ook best wat fruit, dus ik heb het daarbij gelaten (en bij een paar lepels pastasalade die er ook was).
Ysenda
11-06-2023 om 20:09
PhilDunphy schreef op 11-06-2023 om 20:04:
[..]
Met alleen salade op tafel eten de kinderen niks, dus dan moet ik alsnog koken. Dan is thuisbezorgd.nl wel erg aantrekkelijk.
Kun je dinsdag ook vóór het werk gaan douchen misschien? Want midden op de dag klinkt inderdaad wel heel pittig. Zelf ga ik morgen weer sporten, maar wel gelijk 's ochtends. Dat doe ik sowieso veel liever dan bijvoorbeeld 's avonds. Dan heb je het gelijk maar gehad en voel ik me de rest van de dag wat fitter.
De high-tea is goed gegaan. Er was ook best wat fruit, dus ik heb het daarbij gelaten (en bij een paar lepels pastasalade die er ook was).
Nee dat wordt 'm niet want het is sporten met mijn trainer en in de gym op mijn werk. En daarna heb ik een half uur pauze en mag ik verder werken tot 7 uur of zo.
En dat is met de warmte geen straf.
PhilDunphy
12-06-2023 om 13:25
Ysenda schreef op 11-06-2023 om 20:09:
[..]
Nee dat wordt 'm niet want het is sporten met mijn trainer en in de gym op mijn werk. En daarna heb ik een half uur pauze en mag ik verder werken tot 7 uur of zo.
En dat is met de warmte geen straf.
Oh ja, snap ik. Wel lekker met een trainer werken! Brengt me op het idee om dat toe te voegen aan mn beloningen lijstje.. een keer met een trainer aan de slag.
Voorlopig ben ik nog niet toe aan beloningen want ik ben pas weer 5 dagen weer opnieuw bezig en die voelen als een maand 🙈
Wel weer wezen sporten vandaag 💪
Ysenda
12-06-2023 om 14:34
PhilDunphy schreef op 12-06-2023 om 13:25:
[..]
Oh ja, snap ik. Wel lekker met een trainer werken! Brengt me op het idee om dat toe te voegen aan mn beloningen lijstje.. een keer met een trainer aan de slag.
Voorlopig ben ik nog niet toe aan beloningen want ik ben pas weer 5 dagen weer opnieuw bezig en die voelen als een maand 🙈
Wel weer wezen sporten vandaag 💪
Die trainer is ook geen beloning, niet meer naar de trainer hoeven is mijn beloning.
Ik ben daar net begonnen en wil nu juist met mijn schouderbeperking de oefeningen goed aanleren.
FaithfulDuck87
12-06-2023 om 17:17
vandaag weer op de fiets naar het werk geweest totaal 18 km. Morgen weer.
Ranjemeteenrietje
12-06-2023 om 19:14
Hoi!
Ik was ook even een tijdje stil. Zat enorm met mezelf in de knoop. Het wilde maar niet lukken en voelde me zo'n slappeling.
Maar, heb ergens een knop weten om te zetten qua mindset. Ik voel nu eerst waarom ik iets wil eten, of dat dan oke is of dat ik eigenlijk behoefte heb aan iets anders.
Zo heb ik vandaag wel genoten van een wafel met slagroom en aardbei, maar had ik geen behoefte aan de chocolade die later nog werd aangeboden.
Bij de lunch een broodje, pastasalade en een klein bakje isey skyr als toetje. Daarna tot thuiskomen geen honger gehad, toen eerst even wat wortels geknabbeld terwijl ik eten kookte en net nog een mars ijsje als toetje genomen.
Vanavond sporten (met trainer, maar wel in een groepje 😉). En morgen zien we wel weer. Voel me nu beter, ben minder met eten bezig (wat kan ik straks eten, dit mag wel/niet) en meer met wat ik nodig heb. Daardoor ook geen echte eetbuien meer gehad en geen schuldgevoel.
Kilo's weet ik niet, al even niet gewogen. Dat komt over een tijdje misschien wel weer.
Ysenda
14-06-2023 om 11:43
met de trainer train ik nu fijn om de frozen shoulder heen.
En daardoor is het ook makkelijker om op mijn eten te letten. Niet dat er al wat van af gaat, er gaat vooral minder ongezond in. En dat is al winst.
Ik heb geprobeerd hard te lopen maar dan lock je je schouder en dat doet dus pijn. Dan maar wandelen. Ik ga nu naar de supermarkt verder weg, die is al om 7 uur 's morgens open en dan sla ik 2 vliegen in 1 klap. 1 uur wandelen in de koelte van de ochtend en ik heb gelijk een doel en mijn boodschappen.
Het zomerse weer helpt wel om de mindset beter te hebben. Hopelijk houd ik dat vol tot het eind van de winter want dan zit ik gewoon lekker in mijn vel.
alhambra
18-06-2023 om 10:13
Na 2 weken niet geweest te zijn, ben ik nu weer in de sportschool. Tot mijn verbazing gaf de weegschaal ruim een kilo minder aan dan 3 weken geleden.
Ik heb een paar slechte weken gehad o.a. door stress. Voel me ook wat opgeblazen maar dat komt denk ik ook door het warme weer.
De stresspiek is voorbij dus ik hoop vanaf vandaag mijn gezondere levensstijl weer op te pakken!
pausi
18-06-2023 om 21:51
Ik voel me een tientonner en zie het ook op foto's. Heb al even niet op de weegschaal gestaan en m'n scorelijst is in de vergetelheid geraakt.
Snap niet waarom ik goede gewoontes me slecht eigen kan maken.
alhambra
18-06-2023 om 22:00
Het is ook gewoon moeilijk Pausi. Het makkelijker en leuker om je oude gewoontes te volgen.
Ik hoop dat er een moment komt dat het je lukt om weer een herstart te maken.
Ik ga nu ook van herstart naar herstart maar doordat ik dus periodes wel gezonder leef is de trend positiever dan ervoor.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.