Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Schemerlampje
25-03-2023 om 10:42
alhambra schreef op 25-03-2023 om 10:30:
Erg vroeg op vanwege de kinderen. Ik ga zo naar de sportschool maar ik heb zo geen zin. Ik wil even rust op een warm tropisch eiland!
Mag ik met je mee? En vooruit, dan wil ik nog wel een stukje zwemmen in de zee. Heb ik toch weer wat beweging gehad. 😁
Dolfje
25-03-2023 om 12:55
alhambra schreef op 25-03-2023 om 10:30:
Erg vroeg op vanwege de kinderen. Ik ga zo naar de sportschool maar ik heb zo geen zin. Ik wil even rust op een warm tropisch eiland!
Ik wil ook zon! En niks doen maar ik ben toch ook maar gaan sporten
alhambra
25-03-2023 om 14:44
Ik ben opgeknapt van het sporten én de weegschaal gaf 1 kilo minder aan dan vorige week
😃
Ranjemeteenrietje
25-03-2023 om 21:20
Hier even wat stil geweest. Gaat helaas niet zo lekker. Heb drukke weken gehad, migraine gehad en heel erg moe. Veel te veel gesnoept en kwam maar niet uit de cirkel. Gisteren borrel gehad en daarna uit eten geweest met collega's. Vanochtend brak wakker maar! Heb mezelf gevoed met voedzaam eten, veel kopjes thee en ben in de middag even gaan slapen.
Ik wil ook weer elke dag even 20 minuten wandelen met de app van Ommetje. Misschien zijn er hier meer die mee willen doen? Dat helpt wel qua motivatie.
Code is FALRN
LostJellyfish83
03-04-2023 om 11:20
Zijn jullie nog aan het afvallen? Het is rustig hier geloof ik.
Mijn schildklier is eindelijk stabiel (hopelijk deze keer wel echt!) en nu heb ik geen excuus meer om niet af te vallen, dus wilde die 10 kilo toch ook nog proberen te halen. Het roer moet echt om hoor, ik ben serieus veel te zwaar en baal van mezelf.
citroentje
03-04-2023 om 11:30
Blijf al weken stabiel, ondanks gezond eten en drie keer per week sporten. Ik krijg binnenkort wel afspraak om risperidon af te gaan bouwen, ik verwacht dat dat de oplossing is.
stokstaart
03-04-2023 om 13:01
ik ben ook vreselijk stabiel. Sinds gister wel heel netjes aan het eten ondanks ongesteld zijn. Hopelijk helpt t want er moet nog 8 af
LostJellyfish83
03-04-2023 om 13:04
citroentje schreef op 03-04-2023 om 11:30:
Blijf al weken stabiel, ondanks gezond eten en drie keer per week sporten. Ik krijg binnenkort wel afspraak om risperidon af te gaan bouwen, ik verwacht dat dat de oplossing is.
Dat zou inderdaad wel kunnen schelen. Hopelijk is het de oplossing 👍
LostJellyfish83
03-04-2023 om 13:06
ik weet wel mijn valkuil: te laat gaan slapen en dan gaan zitten snaaien. Overdag eet ik bijna niks. Dus ipv op eten te focussen is een normaal dagritme gaan aanhouden misschien wel beter om mee te starten.
Dolfje
03-04-2023 om 13:19
Bij mij gaat het doordeweeks meestal wel ok maar dan in het weekend kom ik een kilo af wat aan. Dat gaat er wel weer af maar er moet nog 5 af.
Amarettootje
03-04-2023 om 18:47
Ik ben nog bezig! Ik heb mij de afgelopen tijd verdiept in spieren opbouwen met krachttraining en tegelijkertijd vet kwijtraken. Het beste is dan om net wat onder je kcal behoefte te gaan zitten en heel veel eiwitten te eten, dus daar werk ik nu aan. Maandag heb ik een meting in de sportschool, ik ben benieuwd of het de afgelopen maand iets heeft opgeleverd.
Tussen alle eiwitten en het sporten door gaat er alleen nog best wat zoetigheid in, dat is wel mijn grootste valkuil. Taartjes, koekjes, chocola, ik ben er gék op. Qua hoeveelheden ben ik al best ingedamd, nu nog qua frequentie. Nu snoep ik denk ik nog wel zo'n vier-vijf dagen per week, dat wil ik terugbrengen naar 2.
Wellicht een tip voor anderen: het opschrijven van week/dag doelen. Het liefst heel klein, zoals bijvoorbeeld 1x een (half)uurtje wandelen/sporten, zwarte koffie ipv cappucino drinken, gezond ontbijten, geen toetje eten. Ik heb dat de afgelopen maanden vaak gedaan en het gaf echt een boost als ik aan het eind van de week veel kon afvinken. Bepaalde dingen zijn nu een gewoonte, en schrijf ik niet meer op. Daarvoor in de plaats heb ik dan weer andere punten. En zo kom je stap voor stap een stukje dichterbij die gezonde leefstijl.
Succes allen, elke dag kun je er weer mee verder gaan : - ) zeg ik altijd maar tegen mezelf als het even minder gaat.
Nu ga ik even wandelen, nu het weer langer licht is en het zonnetje lekker schijnt wil ik dat vaker doen.
FaithfulDuck87
03-04-2023 om 18:53
ik ben ook nog steeds bezig en was afgelopen vrijdag 7,2 kilo kwijt. Ben per januari (weer) begonnen. Ik eet nu anders, meer overdag en daarom 's avonds geen trek meer. Kan het goed volhouden en er is prima ruimte om wat lekkers te nemen of een gebakje op verjaardag. Sport 2 keer per week, nu het wat mooier weer wordt ga ik straks weer meer op de fiets naar het werk.
alhambra
03-04-2023 om 20:13
2 slechte weken gehad en dus weer aangekomen ook qua buikomvang. Echt balen.
Weer liggen Netflixen iedere avond met wijn en teveel zooi.
Sinds afgelopen zaterdag gaat het weer beter. Zo nog even wandelen. Daar is ook de klad weer in gekomen.
Zet hem op iedereen!
Netherfield
04-04-2023 om 19:59
Ik merk dat ik op het werk veel minder snaai dan tijdens thuiswerken, maar meer naar het werk zit er niet in vanwege reistijd en gezin en zo. Wel heb ik gisteren en vandaag een stuk minder gesnaaid, daar ben ik trots op! Het gehijg na twee trappen ben ik dan weer niet zo trots op. Ook moet ik weer gaan wandelen maar zit niet zo lekker in mijn vel.
alhambra
05-04-2023 om 18:37
Knap dat je minder bent gaan snaaien, Netherfield!
Het zonnige weer is voor mij een goede stimulans om te wandelen.
De avonden blijven pittig. Vanavond zal het goed gaan want we hebben de kast/la leeggegeten.
Ik werk 's avonds vaak ook nog 1-1,5 uur en als ik dan op de bank plof ga ik snacken als beloning/ontspanning. Een hardnekkige gewoonte.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.