Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
alhambra
14-03-2023 om 15:20
Gisteren was ik net een vuilnisvat, ik bleef maar trek hebben en heb er ook naar gegeten.
Vandaag heb ik gelukkig weer een normale eetlust!
Loulou39
16-03-2023 om 14:15
Nu 3,5 kilo afgevallen, maar ik vind het wel zwaar dat vasten en zoveel extra sporten per week.
Ik ga de rest van deze week maar even een stapje terug doen denk ik, dan kijk ik volgende week hoe ik het weer op ga pakken
alhambra
18-03-2023 om 14:55
Ik hoop dat je een goede balans vindt, Loulou !
Hoe gaat het met jullie? Aan het genieten van de zon?
Het bewegen gaat hier lekker, het gezond eten wisselend.
PhilDunphy
19-03-2023 om 13:37
Loulou39 schreef op 16-03-2023 om 14:15:
Nu 3,5 kilo afgevallen, maar ik vind het wel zwaar dat vasten en zoveel extra sporten per week.
Ik ga de rest van deze week maar even een stapje terug doen denk ik, dan kijk ik volgende week hoe ik het weer op ga pakken
Volhouden is belangrijker dan tempo maken. Goed dat je even rustiger aan gaat doen.
Hier afgelopen twee weken goed gesport en redelijk qua voeding. Stukken beter dan de periode ervoor waarin ik het liet versloffen.
Startpunt: 76,9. Huidig gewicht: 75,8 (-1,1kg). We zijn weer van start zullen we maar zeggen.
FaithfulDuck87
19-03-2023 om 13:39
hier wat een mindere week gehad, en ook dit weekend te veel verjaardagen en etentjes. Maar ook dat moet gewoon kunnen. Vanaf morgen weer wat beter eten.
Lollypopje
19-03-2023 om 13:51
Friezinnetje schreef op 19-03-2023 om 13:39:
hier wat een mindere week gehad, en ook dit weekend te veel verjaardagen en etentjes. Maar ook dat moet gewoon kunnen. Vanaf morgen weer wat beter eten.
Zolang hetje lukt na die dagen de knop weer om te zetten is daar inderdaad helemaal niks mis mee 
goed bezig iedereen 👍😊
Dolfje
19-03-2023 om 14:29
Net thuis van het weekend weg en ik heb echt teveel maar wel heel lekker gegeten en gedronken. Met vandaag zelfs poffertjes voor de lunch. Wel heel veel gelopen, gisteren bijna 19.000 stappen en nu ook alweer bijna 10.000. Gaan straks nog wel even een blokje om.
Morgen maar weer heel erg goed mijn best doen en overmorgen en de rest van de week ook 
stokstaart
20-03-2023 om 17:56
afgelopen weekend net teveel gegeten, restaurant, afhaal, lekkere broodjes. En vandaag had ik weinig te doen en er stond heel heel veel chocolade in de koffiekamer.
Morgen nieuwe dag, nieuwe kansen 
Courage
21-03-2023 om 17:44
Helemaal in het begin van dit topic heb ik even meegeschreven. Ik vond vooral het idee van PhilDunphy over gamification inspirerend. Hopelijk lees je hier straks nog PD. 
Ik heb voor mezelf een spel bedacht waarbij ik voor elk 'ding' punten krijg en per week stel ik me een doel met te behalen punten. Liefst een beetje scherp stellen: lat niet tè hoog, maar ook niet te laag. Als ik 4 weken achter elkaar mijn punten haal, krijg ik een beloning. 
Hieronder een voorbeeld om het duidelijk te maken, is niet 100% mijn lijstje of puntendoel, heb het even gemaakt als uitleg.
Wie weet inspireert dit anderen weer.
Het gaat mij overigens niet puur om afvallen, maar om 'gezond' leven. En ik doe niet aan strafpunten. 

Oja, het weekend ligt bewust in het 'midden' van de week.
Dolfje
24-03-2023 om 08:03
Gisteren 79,2 nu weer bijna 80 kilo, moet ongesteld worden dus daar zal het wel aan liggen.
alhambra
24-03-2023 om 11:10
Rare week gehad dus niet gewogen en op mijn eten gelet. Wel redelijk bewogen.
Vandaag een herstart met straks een lunchwandeling.
alhambra
25-03-2023 om 10:30
Erg vroeg op vanwege de kinderen. Ik ga zo naar de sportschool maar ik heb zo geen zin. Ik wil even rust op een warm tropisch eiland!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.