Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
stokstaart
10-01-2023 om 21:52
alle drie plus nog maar super geweest wat ook niet bepaald gezond was.
Morgen nieuwe dag, t was blijkbaar nodig. Overigens wel 20u gevast. Dus dat is positief
Pytha123
10-01-2023 om 21:59
ik doe mee! Weegschaal zei 92 na de vakantie. Dat kan echt niet meer. Doel is 10kg eraf. Heel fijn om daar samen aan de kunnen werken.
MelMel
10-01-2023 om 22:09
Hier was vandaag de eerste hele kilo eraf. Dus eentje er af, negen te gaan.
PhilDunphy
11-01-2023 om 00:20
Mug schreef op 10-01-2023 om 20:15:
Ik ben nog steeds niet echt begonnen, maar ik heb wel griep inclusief keelontsteking dus ik eet vanzelf bijna niks
Beterschap, wat kun je je daar beroerd van voelen..
Hier goede dag 2 gehad. Lekkere koeken (gevulde koek en roze koek) afgeslagen en een meeega schaal met kaasjes, vleesjes, toast etc laten staan. In plaats daarvan worteltjes en komkommer geknaagd. Ik zag erg op tegen dit deel van de avond, maar heb het dus kunnen weerstaan
Dolfje
11-01-2023 om 08:37
Mijn weegschaal gaf 81,2 aan . 81,8 met kleren aan. Ben benieuwd wat het dan vanmiddag bij de consulent is. Tegen die tijd heb ik natuurlijk wel een hoop koppen thee en water op. Moet zo gaan werken. Voorheen was ik op de woensdagochtend vrij en at en dronk ik voor ik ging wegen niet bijster veel en ging ik flink wandelen. Deze week nog niet kunnen sporen omdat ik maandag moest invallen voor een collega , toen na werk wel even rondje gewandeld maar gisteren met dat slechte weer niet. Moest er 4 keer op de fiets door. Had wel eind van de dag 12.500 stappen gezet.
Dolfje
11-01-2023 om 14:14
Bij de consulent was het 81,4 dus dat kan wel kloppen na al die thee, koffie en water wat ik vanmorgen op kantoor gedronken heb.
Nu eerst even lunchreep pakken en dan ga ik sporten. Heb nog geen 4000 stappen gezet omdat ik dus vanmorgen op kantoor zat al ben ik wel echt expres meerdere keren koffie en thee gaan halen om niet al te lang stil te zitten. Krijg het dan ook koud. Ben dat niet gewend 
Ranjemeteenrietje
11-01-2023 om 17:48
Dat klopt dan mooi met wat je thuis had gewogen Dolfje!
Hier blijft de weegschaal nog hetzelfde aangeven (72,1 vanochtend). Maar dat heeft niet. Wil me vooral goed voelen, dat getal is maar een getal.
Vanochtend gesport/training gegeven. Vanavond hoef ik van mezelf dus niet naar mijn vaste workout. Heb wel zin in even avondje rust! Al is de kans om dan toch te snacken wel het grootst.
Dolfje
11-01-2023 om 19:18
Vanmiddag even gesport en net na het eten rondje gaan wandelen met man. Nu 13.000 stappen gezet dus ben tevreden.
alhambra
11-01-2023 om 19:39
Je kunt het, Ranjemeteenrietje!
13.000 dat zijn er een hoop, Dolfje!
Na de lunch heb ik een half uurtje gelopen. Vandaag overdag wel iets gesnoept maar als ik vanavond niets meer neem, dan is dat al winst. Eerder snoepte ik zowel overdag als 's avonds.
Pytha123
11-01-2023 om 19:55
Eerste dagen zitten er op en zijn aardig gegaan. Eet van 12-20h en dan vooral zinnig eten. Vandaag 3 boterhammen, een appel, avondeten en nu een nog bakje kwark voor 20h. Er was vanmorgen al bijna een kilo af, we zijn weer op weg.
Myrdal
12-01-2023 om 12:59
Gisteren een matige dag gehad. Wel heel veel bewogen (2× 15km fietsen), maar 's avonds met de kinderen patat gehaald. De weegschaal blijft stabiel, ik kom niet aan en val niet af. Ben nu ook ongesteld, dus even zien wat de weegschaal volgende week doet.
stokstaart
12-01-2023 om 13:12
mijn ongesteldheid zet niet door. Het zal
Weegschaal blijft gelukkig stabiel en is niet omhoog gegaan, vandaag tot nu een nette dag, mijn IF verlengd naar 15u en eet dan tot 19 dat wat ik heb gepland te eten 😁
Lollypopje
12-01-2023 om 13:16
Ik vond het vandaag niet eens heel erg dat mijn hartslag aan het begin van de wandeling al meteen naar de 115 schoot. Daardoor had ik een goed excuus om na 120 meter in het snert weer weer om te draaien naar huis 😂
Maar eten gaat goed en zag vandaag al verandering op de weegschaal. Nog een halve kilo en ik zit weer op mijn gewicht van begin november 😊
FaithfulDuck87
12-01-2023 om 17:57
ik was vanmorgen de eerste kilo kwijt! Yeah. Vanmiddag weer gesport en goed gegeten. Voor vanavond mag ik nog fruitsalade.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.