Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

Hier is er nog geen gram af, maar wel de hele dag een hongergevoel… Het probleem zit denk ik vooral in het gebrek aan beweging, want ik eet helemaal niet zoveel. Vandaag wel een receptenboek met koolhydraatarme recepten gekocht. Hopelijk verzadigt dat wat meer. Tot nu toe alleen alles tussen de maaltijden geschrapt, maar de maaltijden bevatten nog wel veel koolhydraten.

stokstaart schreef op 10-01-2023 om 14:27:

Ik hang tegen de ongesteldheid aan en heb echt zo'n dag waarbij ik alles wil eten. Net een paprika met wat hummus gegeten maar het liefste wil ik die drie pannekoeken uit de vriezer

Hou vol, je kunt het!

Ik was vanmorgen ook weer een paar ons lichter. Morgenmiddag weer wegen bij de consulent hopelijk dan ook weer wat eraf...

Schemerlampje schreef op 10-01-2023 om 15:17:

[..]

Hou vol, je kunt het!

Te laat!! De poes lebbert mijn bordje schoon as I type

Morgen nieuwe dag, nieuwe kansen.

Weegt iedereen zich hier? En hoe vaak dan?
Ik wil eigenlijk vooral dat mijn buikomvang afneemt en mijn gewicht is van ondergeschikt belang. Maar misschien geeft wegen nog een extra stimulans. 

Ik probeer in de avonden minder te snaaien, en in de middagen die ik thuis eet heb ik nu al een paar keer 2 eieren gebakken en daar een 200 gram groenten overheen gegooid. Simpel en lekker.

na fijn, maar confronterend, gesprek met mijn manager (over mijn vertrek) heb ik nu heel veel zin in chocola
Ik doe het niet, maar het zou me nu wel heel goed smaken.

Mijn lijstje van vandaag. Eigenlijk hetzelfde als gisteren, maar als avondeten pasta met zalm, paprika en courgette  plus een dame blanche.

Vanwege het rotweer ben ik niet eerst naar huis gefietst door de regen om daarna door de regen nog een keer heen en weer te fietsen. Dus even in de Stad gegeten en zometeen naar cursus.

Hele week niets gesnoept, wel gegeten als ik honger had maar dan voedzaam gekozen.
Gisteren ging ik naar huis van mijn werk en dacht jeetje, voor het eerst in lange tijd dat ik op maandag geen hoofdpijn heb aan het einde van de dag.
Ik denk dat dat komt doordat de hele week zonder suiker was. Normaal was een werkdag dan ineens zonder suiker (want druk bezig dus geen tijd om te snaaien). Maar nu dus niet. Heerlijk was dat.

Heb jammer genoeg nog wel veel last van acne, ineens weer rond mijn mond. Rug is wel aan het wegtrekken. En helaas nu wel thuis met hoofdpijn, dus drink nog een kop thee en ga dan douchen en slapen.
Morgenochtend weer sporten.

Saga schreef op 10-01-2023 om 15:52:

Weegt iedereen zich hier? En hoe vaak dan?
Ik wil eigenlijk vooral dat mijn buikomvang afneemt en mijn gewicht is van ondergeschikt belang. Maar misschien geeft wegen nog een extra stimulans.

Ik probeer in de avonden minder te snaaien, en in de middagen die ik thuis eet heb ik nu al een paar keer 2 eieren gebakken en daar een 200 gram groenten overheen gegooid. Simpel en lekker.

Ik weeg me nu iedere avond om te kunnen zien om de schommelende lijn wel naar beneden gaat.

Klinkt goed, 's avonds minder snaaien en overdag een voedzame lunch!

Lollypopje schreef op 10-01-2023 om 15:56:

na fijn, maar confronterend, gesprek met mijn manager (over mijn vertrek) heb ik nu heel veel zin in chocola
Ik doe het niet, maar het zou me nu wel heel goed smaken.

Ik wil iets zeggen om je op te beuren maar ik kan de woorden niet goed vinden..

Poezenmeisje schreef op 10-01-2023 om 19:12:

Mijn lijstje van vandaag. Eigenlijk hetzelfde als gisteren, maar als avondeten pasta met zalm, paprika en courgette plus een dame blanche.

Vanwege het rotweer ben ik niet eerst naar huis gefietst door de regen om daarna door de regen nog een keer heen en weer te fietsen. Dus even in de Stad gegeten en zometeen naar cursus.

Het is zeker rotweer. Kleine druppels maar heel veel en veel wind. Dus toch snel helemaal nat. Wat leuk dat je uit eten geweest bent. Ik hoop dat je cursus leuk is vanavond

Ranjemeteenrietje schreef op 10-01-2023 om 19:48:

Hele week niets gesnoept, wel gegeten als ik honger had maar dan voedzaam gekozen.
Gisteren ging ik naar huis van mijn werk en dacht jeetje, voor het eerst in lange tijd dat ik op maandag geen hoofdpijn heb aan het einde van de dag.
Ik denk dat dat komt doordat de hele week zonder suiker was. Normaal was een werkdag dan ineens zonder suiker (want druk bezig dus geen tijd om te snaaien). Maar nu dus niet. Heerlijk was dat.

Heb jammer genoeg nog wel veel last van acne, ineens weer rond mijn mond. Rug is wel aan het wegtrekken. En helaas nu wel thuis met hoofdpijn, dus drink nog een kop thee en ga dan douchen en slapen.
Morgenochtend weer sporten.

Goed zeg, de hele week niet gesnoept. Welterusten. Hopelijk voel je je morgen beter.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-01-2023 om 20:13

ik weeg 1 keer per week, dat schommelen vind ik niet fijn om elke dag te zien. 

Hier ook weer goed gegeten, vanmiddag al op het werk warm gegeten. Ik was vandaag later thuis, dus dan niet meer zo veel werk. Zit nu nog aan wat schijfjes komkommer met pikante humus. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

10-01-2023 om 20:15

Ik ben nog steeds niet echt begonnen, maar ik heb wel griep inclusief keelontsteking dus ik eet vanzelf bijna niks 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

10-01-2023 om 20:23

Mug schreef op 10-01-2023 om 20:15:

Ik ben nog steeds niet echt begonnen, maar ik heb wel griep inclusief keelontsteking dus ik eet vanzelf bijna niks

Beterschap!

Ik heb ook een (lichte) keelontsteking en zit mezelf tonnetje rond te snoepen aan drop en keelsnoepjes en ander spul dat ik gebombardeerd heb tot keelsnoepje maar dat helemaal niet is.

Maar het voelt alsof dit nog wel een 'echte' keelontsteking kan gaan worden, en dan is dat wel afgelopen, ja...

LostJellyfish83

LostJellyfish83

10-01-2023 om 20:43

Wandelvrouwtje schreef op 10-01-2023 om 20:23:

[..]

Beterschap!

Ik heb ook een (lichte) keelontsteking en zit mezelf tonnetje rond te snoepen aan drop en keelsnoepjes en ander spul dat ik gebombardeerd heb tot keelsnoepje maar dat helemaal niet is.

Maar het voelt alsof dit nog wel een 'echte' keelontsteking kan gaan worden, en dan is dat wel afgelopen, ja...

Jij ook beterschap! 

Dropjes etc heb ik inmiddels opgegeven,  maar drink wel liters thee met honing. Niet dat dat nou echt veel helpt, maar het voelt tenminste even wat zachter ipv als scheermesjes 😳

Mug schreef op 10-01-2023 om 20:15:

Beterschap!

stokstaart schreef op 10-01-2023 om 15:27:

[..]

Te laat!! De poes lebbert mijn bordje schoon as I type

Morgen nieuwe dag, nieuwe kansen.

Jammer! Heb je ze alle 3 op of heb je je kunnen beheersen tot 1?

En het jaar is nog lang, dus 1 dagje zondigen zal niet zoveel uitmaken. 🙂

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.