Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

PhilDunphy

PhilDunphy

09-01-2023 om 12:09 Topicstarter

Lollypopje schreef op 09-01-2023 om 08:22:

Ik hoef niet veel kwijt en wil vooral ook niet te hard gaan, want ik ben bang dat het er anders weer snel aan is. Dus als het een halve tot een hele kilo per maand is, vind ik het al prima. 

Dat is ook de insteek van dit topic 

Hier nu eindelijk begonnen. Ik was er aan toe, maar stom genoeg lukt het dan niet om een dag eerder te zeggen 'ik kap met die slechte boel'. 
Vandaag in elk geval een gezond ontbijtje op met magere kwark, granola en diepvriesfruit. De chiazaad ben ik vergeten, doe ik morgen. Nu willen de kinderen dat ontbijt alleen voortaan ook, dus ik ga op zoek naar ontbijtbakjes met deksel, zodat ik de avond van te voren alvast 5 bakjes met kwark en diepvriesfruit kan stapelen in de koelkast.. Mocht iemand toevallig fijne weten.. ?  

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

09-01-2023 om 12:36

PhilDunphy schreef op 09-01-2023 om 12:09:

[..]

Dat is ook de insteek van dit topic

Hier nu eindelijk begonnen. Ik was er aan toe, maar stom genoeg lukt het dan niet om een dag eerder te zeggen 'ik kap met die slechte boel'.
Vandaag in elk geval een gezond ontbijtje op met magere kwark, granola en diepvriesfruit. De chiazaad ben ik vergeten, doe ik morgen. Nu willen de kinderen dat ontbijt alleen voortaan ook, dus ik ga op zoek naar ontbijtbakjes met deksel, zodat ik de avond van te voren alvast 5 bakjes met kwark en diepvriesfruit kan stapelen in de koelkast.. Mocht iemand toevallig fijne weten.. ?

Ik heb zo'n bakje van de hema. Kun je los muesli in doen in het deksel (en fruit eventueel). Zijn alleen niet stapelbaar...

https://www.hema.nl/koken-tafelen/meenemen-bewaren/broodtrommels-lunchboxen/yoghurt-to-go-beker-500ml-groen-80630553.html

Ik doe ook mee! 82 kilo. 1,5 jaar geleden woog ik 69. Kleding stond me beter, conditie was beter en alles ging wat makkelijker. 
Zo zonde! 
Door medicatie en te veel snaaien weer aangekomen. Ik ga meer op mijn eten letten en meer bewegen. 
Succes iedereen!!

PhilDunphy

PhilDunphy

09-01-2023 om 17:24 Topicstarter

Wandelvrouwtje schreef op 09-01-2023 om 12:36:

[..]

Ik heb zo'n bakje van de hema. Kun je los muesli in doen in het deksel (en fruit eventueel). Zijn alleen niet stapelbaar...

https://www.hema.nl/koken-tafelen/meenemen-bewaren/broodtrommels-lunchboxen/yoghurt-to-go-beker-500ml-groen-80630553.html

Bedankt voor de tip, maar toch niet helemaal wat ik zoek. En ik heb een veel eenvoudigere oplossing bedacht, namelijk van die siliconen deksels die op elk bakje kunnen. Ik ga morgen even langs de hema.

Vandaag niet gewandeld, want ik was nog veel te moe na de visite van gisteren. Wel weer een kwartier ontspannen yoga gedaan, niet actief maar wel heel blij om te hebben gedaan.

En lekker en gezond gekookt, dus mijn vriezer is weer vol

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-01-2023 om 18:30

meteen uit het werk, gesport, daarna douchen en eten. Ik kan het goed volhouden, qua eten. Voel me voller, en daardoor nog niet gesnaaid. 

Ik ben heel moe van deze lange werkdag maar ga zo wel ff rondje park met man. Dan douchen en dan ga ik op tijd naar bed.

Vandaag weer prima gegeten, op een werkdag gaat dat meestal ook wel makkelijker. Al kwamen er wel 3 traktaties langs. Maar ik had er oprecht geen zin in/behoefte aan. Dus die liggen onaangeroerd op mijn bureau.

Straks stukje training geven, dus denk niet dat er veel van zelf sporten komt. Maar ben wel de oefeningen die ik moet uitleggen regelmatig aan het oefenen, dus zo doe ik tussendoor al best veel! Heb ook spierpijn in benen, core en armen. 

Jullie zijn goed bezig, lees ik weer. Top!

Ik had vandaag een slechte dag. Ik had slecht geslapen en moest vroeg op vanwege werk. Ik was al vroeg hongerig en had zin in suiker. Na een chocolademelk maar een boterham gegeten om 10 uur. Eenmaal thuis had ik zo'n trek dat ik tijdens het koken een Liga heb gegeten, een chocoladekoekje en snoepjes (en nog iets maar dat weet ik niet meer). En dat terwijl ik ruim had ontbeten, 4 boterhammen en kopje soep en een mandarijn genomen had. Genoeg zou je zeggen..

Maar ja morgen weer een dag! 

PhilDunphy

PhilDunphy

09-01-2023 om 21:42 Topicstarter

Jammer Alhambra, maar geef de moed inderdaad niet op. Je kan altijd weer verder gaan waar je gebleven was! 

Hier een goede dag gehad (eerste dag ), maar vanavond knaagt de behoefte om iets lekkers te pakken wel. Heb net een worteltje gepakt. Ga het verder wel volhouden voel ik, maar fijn is anders.

Soms kun je echt behoefte hebben aan zoet. Ik heb één petitfour gezondigd, die was zo bektrekkend zoet dat ik er direct spijt van had.

Mijn score vandaag.
*Griekse yoghurt met pittenmix, *kerstomaatjes met burrata en vleeswaar, *bord snert met een broodje vleeswaar. *Melk, *twee blokjes 95% cacao chocolade.
Verder één espresso met een half bekertje chocomel gemengd (de koffieautomaat geeft geen WienerMelange), thee en cola zero.

Vanmorgen weer gewogen, deze week -0,2kg. Het was geen perfecte week, nog wat ruimte voor verbetering maar ik ben wel tevreden.

Ik hang tegen de ongesteldheid aan en heb echt zo'n dag waarbij ik alles wil eten. Net een paprika met wat hummus gegeten maar het liefste wil ik die drie pannekoeken uit de vriezer

Zonet een nieuwe weegschaal gekocht. Morgenochtend maar eens kijken wat mijn gewicht nu is. Tot nu toe qua eten en bewegen wel een goede week. 

Het is gisterenavond gelukt om niet meer te eten dus toch nog een goede afsluiting van de dag. Vandaag een betere dag. Ik eet nu bewust wel een tussendoortje (mezelf alles ontzeggen wil ik niet) maar hierna alleen nog avondeten en dan zit mijn eetdag er op.

Ik weeg nu ongeveer 62,5 dus ongeveer 1 kilo minder dan waar ik een maand geleden begonnen ben. Ik wil naar 58 maar met 60 kan ik ook tevreden zijn. De reden dat ik begonnen ben met een nader eetpatroon is dat ik de laatste tijd steeds aankwam en dat wilde ik stoppen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.