Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Courage
09-01-2023 om 00:36
Wat een leuk idee van die gamification PhilDunphy!
Ik ga eens kijken welke punten/beloningen voor mij werken. Als ik iets heb, laat ik het je hier weten. Je wilde ook nog wat meer inspiratie toch?
stokstaart
09-01-2023 om 07:04
Ik was vanochtend weer ietsje zwaarder maar ik verwacht vandaag ongesteld te worden. Nou ja, ik wacht het wel weer af deze week. Positief is dat ik nog steeds minder weeg dan mijn eerste gewicht dat ik hier op schreef 
PerfumedAlpaca84
09-01-2023 om 07:29
84,8. Drie ons erbij dus, en compleet verdiend.
Ik geef mezelf maar even een schop onder mijn kont en trek mijn wandelschoenen aan.
FaithfulDuck87
09-01-2023 om 07:35
watertoren schreef op 08-01-2023 om 23:05:
Ik ga morgen beginnen met Koolhydraat arm dieet. Het voordeel hierbij is dat ik dan in het weekend toch wijn drink en af val. Er hoeft bij mij ook niet zo veel af. Ik doe dit al zo lang om op gewicht te blijven maar het word steeds moeilijker. Steeds als ik iets aan kom dan moet dat eraf zodat ik weer niet een kilo of 12 te zwaar ben. Ik wil de 6 op mijn weegschaal niet meer zien.
maar wat eet je dan, want ik weet dat je bijna geen groente eet. Alleen vlees?
Netherfield
09-01-2023 om 07:40
Gisteren bijna 1,5 uur gefietst op de mountainbike met man en het is me gelukt om op mijn eten te letten. Het begin is er! Vandaag eens nieuwe batterijen in de weegschaal doen.
Tuinfluiter
09-01-2023 om 08:09
Ik ben vorige week maar eerst eens begonnen met weer redelijk normaal te eten. Er lagen nog verschillende stukjes lekkere kaas en dat is mijn achilleshiel vind ik zonde om weg te gooien dus eet ik het in kleine porties en als broodbeleg op. Koek en chocolade vind ik veel makkelijker om te laten staan dat mag mijn man zonder overgewicht opeten.
Ondanks dat woog ik vanmorgen tot mijn verbazing wel 0,7 kg minder.
Vandaag begin ik echt. Ik schrijf alles op wat ik eet en voor alles wat ik eet ga ik aan de eettafel zitten en leg ik op een bordje.
Mijn streven is om per maand 2 a 3 kg af te vallen.
Dolfje
09-01-2023 om 08:15
Ik ben gewoon een dikke pond aangekomen. Toch teveel gegeten en 2 biertjes is nu wat zwaarder. Moet vandaag de hele dag werken en hopelijk ben ik het over een paar dagen weer kwijt. Ik blijf wel al sinds voor kerst op dit schommelen zo tussen de 81,3 en 82,2. En ik wil naar de 75.
Lollypopje
09-01-2023 om 08:22
Ik weeg vrijwel dagelijks, maar tegelijkertijd zegt het me weinig. Ik heb daardoor leren zien dat schommelingen natuurlijk zijn. Soms weeg ik van de ene op de andere dag een halve kilo zwaarder en een paar dagen later weer minder. Zolang mijn gewicht maar langzaam naar beneden schommelt, vind ik het wel prima.
Ik hoef niet veel kwijt en wil vooral ook niet te hard gaan, want ik ben bang dat het er anders weer snel aan is. Dus als het een halve tot een hele kilo per maand is, vind ik het al prima. Dan pas ik tegen de zomer weer in bepaalde jurkjes 
PerfumedAlpaca84
09-01-2023 om 08:27
ik woog wel dagelijks en zette het dan in een app die er een grafiek van maakt. Want inderdaad, door die schommelingen heeft het eigenlijk niet echt zin want je kunt er niks aan aflezen.
Nu hou ik het bij wekelijks. Afvallen is fijn, maar ik wil er niet 24/7 mee bezig zijn (of 7/7 dan...).
FaithfulDuck87
09-01-2023 om 10:16
Wandelvrouwtje schreef op 09-01-2023 om 08:27:
ik woog wel dagelijks en zette het dan in een app die er een grafiek van maakt. Want inderdaad, door die schommelingen heeft het eigenlijk niet echt zin want je kunt er niks aan aflezen.
Nu hou ik het bij wekelijks. Afvallen is fijn, maar ik wil er niet 24/7 mee bezig zijn (of 7/7 dan...).
Lijkt me ook gezonder
Poezenmeisje
09-01-2023 om 10:18
Nieuwjaarsreceptie en niet eens rolletjes met slagroom...
Die kleffe gebakjes liet ik zonder moeite staan.
Netherfield
09-01-2023 om 10:20
Mijn weegschaal is eigenlijk altijd al slecht geweest, doet het vaker niet dan wel. Is een elektrische die aangaat door hem op de grond te zetten, nou dat moet je wel een aantal keer doen wil hij aangaan. Soms gaat hij helemaal niet aan, dan de volgende dag wel weer. Wie heeft een aanrader qua weegschaal voor mij?
watertoren
09-01-2023 om 10:24
Friezinnetje schreef op 09-01-2023 om 07:35:
[..]
maar wat eet je dan, want ik weet dat je bijna geen groente eet. Alleen vlees?
Dan moet ik toch wat meer groenten eten inderdaad maar kaas is vaak mijn oplossing om het lekkerder te maken en dat mag met KHA. Vanavond eet ik speklappen met komkommer in het zoetzuur. Ontbijten doe ik sowieso nooit en als lunch eet ik eet ik een omelet.
MelMel
09-01-2023 om 10:27
Netherfield schreef op 09-01-2023 om 10:20:
Mijn weegschaal is eigenlijk altijd al slecht geweest, doet het vaker niet dan wel. Is een elektrische die aangaat door hem op de grond te zetten, nou dat moet je wel een aantal keer doen wil hij aangaan. Soms gaat hij helemaal niet aan, dan de volgende dag wel weer. Wie heeft een aanrader qua weegschaal voor mij?
Ik heb deze. Gebruik de app omdat ik vaak zonder lenzen weeg en op het moment geen bril beschik 🤣
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.