Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Due-scimmie schreef op 16-10-2025 om 08:28:

[..]

Bij het klikken op de link komt denk ik jouw naam in beeld als zijnde persoon die het gedeeld heeft.

Hoe krijg ik dat er uit?

Netherfield schreef op 16-10-2025 om 09:32:

[..]

Hoe krijg ik dat er uit?

Je eigen bericht even melden bij forumbeheer en vragen of ze de link weg willen halen.

Ik heb de link verwijderd.

Netherfield schreef op 16-10-2025 om 07:35:

Ik vind het raar dat er vrouwen zijn die op de SGP stemmen. Er staan geen vrouwen op de kieslijst. Ze hebben nu een belachelijke campagne tegen abortus {link verwijderd}. En als klap op de vuurpijl zegt de lijsttrekker dat als je zwanger bent geworden door verkrachting, dan sta je het kind toch af?

En was er niet ooit een voorstel dat er verplicht vrouwen op de kieslijst moesten? Of is dat geruisloos verdwenen?

Omdat ze op de SGP stemmen uit gewoonte denk ik. 

Grindelwald schreef op 16-10-2025 om 17:47:

[..]

Omdat ze op de SGP stemmen uit gewoonte denk ik.

Het mag voor buitenstaanders onvoorstelbaar zijn, maar er bestaan daadwerkelijk vrouwen die vinden dat vrouwen ook niet op de kieslijst thuishoren. En die vinden dat abortus verkeerd is. 

Wij kunnen het daar totaal mee oneens zijn, maar ik vind het nogal aanmatigend om te zeggen "welnee, dat vinden ze niet echt hoor, dat doen ze uit gewoonte". 

Als je vindt dat vrouwen serieus genomen moeten worden, dan moet je zelf beginnen met accepteren dat vrouwen ook wel eens politieke opvattingen hebben die jij heel stom vindt. 

Dichtbij heb ik zus en moeder die SGP stemmen en mij een raar dierenmeisje vinden. Groot deel familie stemt SGP. Maar ik ben niet in de stemming hun standpunten toe te lichten. Als je de bijbel in een 17e eeuwse vertaling leest en als onfeilbaar ziet is er toch geen ruimte voor gesprek. 

Ik weet niet of ik het raar moet noemen, maar het verwondert me wel: Hoe weinig mindervaliden kandidaat zijn in kwissen op de Nederlandse tv. Kijk tegenwoordig vaak BBC en daar is geregeld een rolstoeler, slechthorende  of slechtziende kandidaat.

Netherfield schreef op 16-10-2025 om 07:35:

Ik vind het raar dat er vrouwen zijn die op de SGP stemmen. Er staan geen vrouwen op de kieslijst. Ze hebben nu een belachelijke campagne tegen abortus {link verwijderd}. En als klap op de vuurpijl zegt de lijsttrekker dat als je zwanger bent geworden door verkrachting, dan sta je het kind toch af?

En was er niet ooit een voorstel dat er verplicht vrouwen op de kieslijst moesten? Of is dat geruisloos verdwenen?

Ik vind het raarder dat op de partij voor de dieren wordt gestemd. 

Citroengraag schreef op 16-10-2025 om 18:57:

Dichtbij heb ik zus en moeder die SGP stemmen en mij een raar dierenmeisje vinden. Groot deel familie stemt SGP. Maar ik ben niet in de stemming hun standpunten toe te lichten. Als je de bijbel in een 17e eeuwse vertaling leest en als onfeilbaar ziet is er toch geen ruimte voor gesprek.

Ik had het toevallig vanmiddag in het politiek topic gepost dat ik vriendinnen heb waarmee ik niet over politiek of geloof praat. Jij zal zo te lezen met familie niet over politiek EN geloof praten.  zal moeilijk voor je zijn dat je familie zo is. 

Bakblik schreef op 16-10-2025 om 20:12:

[..]

Ik had het toevallig vanmiddag in het politiek topic gepost dat ik vriendinnen heb waarmee ik niet over politiek of geloof praat. Jij zal zo te lezen met familie niet over politiek EN geloof praten. zal moeilijk voor je zijn dat je familie zo is.

Ik heb ook nog een katholieke man en een kind dat queer is. Gesprekken gaan over de tuin en leuke recepten. Ik heb ook gematigder brussen hoor. 

absor

absor

16-10-2025 om 23:22 Topicstarter

ik vind ook dat abortus verkeerd is.  Zo’n extreem raar standpunt is dat niet hoor.  Iedereen vind abortus vanaf 24 weken toch ook verkeerd?(of niet🧐. Mss ga ik daar automatisch vanuit)    Voor mij persoonlijk ligt die wekengrens tot wanneer ik het ok vind gewoon veel lager 

echter ik vind zeker niet dat abortus verboden moet worden.  Er zijn situaties waar het nu eenmaal de minst slechte keuze is. Daarnaast is de illegaliteit in nog veel erger en schadelijker voor vrouwen 

maar blijft dat ik zelf abortus niet goedkeur en ik het van harte toejuich te investeren in alternatieven om zo min mogelijk in die situatie te komen zoals goede voorlichting, anticonceptie in basispakket, laagdrempelig verkrijgen van morningafter en abortuspil enz enz

absor

absor

16-10-2025 om 23:25 Topicstarter

oh ehh ik dacht dit is een politiek topic maar het is het ‘wat vind je raar’ topic   Oeps. Offtopic 

Abortus na 24 is toch ook niet toegestaan? Dus ja, dat vind ik inderdaad verkeerd maar is sowieso niet van toepassing. Laagdrempelig verkrijgen van morning-afterpil is er toch al? Die kan je overal kopen. Drogist, supermarkt, apotheek. Hoe laagdrempelig wil je het hebben?

Dat ik op zolder een online overleg via de wifi kan doen, terwijl mijn iphone geen verbinding kan maken met de wifi. Ook niet nadat het online overleg is afgelopen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.