Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Caroline80 schreef op 17-10-2025 om 09:45:

Dat ik op zolder een online overleg via de wifi kan doen, terwijl mijn iphone geen verbinding kan maken met de wifi. Ook niet nadat het online overleg is afgelopen.

Dit soort dingen herken ik! Voor mij is het bij tijden ook een groot mysterie hoe alle dingen wel of juist ineens weer niet werken…

madee schreef op 17-10-2025 om 10:18:

[..]

Dit soort dingen herken ik! Voor mij is het bij tijden ook een groot mysterie hoe alle dingen wel of juist ineens weer niet werken…

Bij mij op het werk ook. Iets wat de ene dag goed werkt is de volgende dag weer kaduuk. Zo frustrerend.

Caroline80 schreef op 17-10-2025 om 09:45:

Dat ik op zolder een online overleg via de wifi kan doen, terwijl mijn iphone geen verbinding kan maken met de wifi. Ook niet nadat het online overleg is afgelopen.

Dit herken ik, wat meestal helpt is iphone opnieuw opstarten. 

of dat je dan alle stekkers, er in/uit hebt gedaan 100x opnieuw opgestart.
bellen met de techneut en opeens is er niks aan de hand en werkt alles weer 

Rogue schreef op 17-10-2025 om 12:40:

of dat je dan alle stekkers, er in/uit hebt gedaan 100x opnieuw opgestart.
bellen met de techneut en opeens is er niks aan de hand en werkt alles weer

Ook dat! Er is een naam voor dat verschijnsel, die me nu even niet te binnen schiet

Ik voel me lui vandaag en niet vooruit te branden terwijl ik al gestreken heb, naar de sportschool ben geweest en een pakje op heb gehaald en er staat nu een was aan. En het is nog pas net 13 uur vandaag. Was te vroeg wakker denk ik of zo want deze dag schiet niet op.
En ik vind dat raar van mezelf dat ik niet gewoon geniet van de rust en ga lezen.

madee schreef op 17-10-2025 om 12:52:

[..]

Ook dat! Er is een naam voor dat verschijnsel, die me nu even niet te binnen schiet

Ik moest ook even in mijn geheugen graven, maar het heet Vorführeffekt: https://en.wiktionary.org/wiki/Vorf%C3%BChreffekt. Geniaal dat er een naam is voor dit verschijnsel 🙂.

Ik vind het heel raar dat ik al zeker een half jaar geen koffie meer drink, maar als ik totaal suf en ongefocussed ben het helpt als ik een kopje decaf drink. Zou dat nou puur placebo zijn? Of die drie cafeïne-moleculen die nog in decaf rondzwerven? En ik heb helemaal geen decaf in huis (de sufheid en ongefocussedheid doen zich vooral voor tijdens dagen computerwerk, en dan ben ik dus ook meestal op werk) dus ik zit me nu heel erg door mijn thuiswerkdag heen te worstelen. Echt zo stom dit. 

Azalea747 schreef op 17-10-2025 om 14:03:

[..]

Ik moest ook even in mijn geheugen graven, maar het heet Vorführeffekt: https://en.wiktionary.org/wiki/Vorf%C3%BChreffekt. Geniaal dat er een naam is voor dit verschijnsel 🙂.

Het demonstratie- effect als je iets wil demonstreren en het gaat mis, terwijl het voorheen gewoon werkte.

Voor het omgekeerde, dingen die spontaan "genezen" als de deskundige erbij komt, zou ik deze Nederlandse term niet gebruiken. 

Auwereel schreef op 17-10-2025 om 17:43:

[..]

Het demonstratie- effect als je iets wil demonstreren en het gaat mis, terwijl het voorheen gewoon werkte.

Voor het omgekeerde, dingen die spontaan "genezen" als de deskundige erbij komt, zou ik deze Nederlandse term niet gebruiken.

Het was inderdaad een andere term dan dit, maar ik vind het leuk om te weten dat het omgekeerde ook een woord heeft

Ik zag op een krantenwebsite een advertentie voor zogenaamd luxe opklapbedden. Je ziet aan de advertentie al dat het waarschijnlijk voor goedkope Chinese troep is, maar ik was nieuwsgierig naar de plaatjes en ik klikte op de advertentie. Toen kwam ik op een site van " Inquired Mind" die niks verkoopt, alleen maar weer nieuwe links naar andere zoekopdrachten geeft. Als je daarop klikt kom je weer op andere pagina's met zogenaamde links. Er zijn geen plaatjes, er is niks te koop, maar het ziet er ook weer niet uit als phishing. Wat zijn dit voor advertenties? 

Gisteren hingen ze bij de Plus hier al de Sinterklaas slingers op.....Dacht echt... huh t is toch  18 oktober ipv november.

Knutselkei schreef op 19-10-2025 om 11:32:

Gisteren hingen ze bij de Plus hier al de Sinterklaas slingers op.....Dacht echt... huh t is toch 18 oktober ipv november.

Hier in de winkelstraten hangen al kerstversieringen... ik vind het te gek voor woorden.

Broodjebrie schreef op 19-10-2025 om 12:14:

[..]

Hier in de winkelstraten hangen al kerstversieringen... ik vind het te gek voor woorden.

Volgens mij is dat opgehangen door iemand die wat hardhorend is, dat hadden natuurlijk herfstversieringen moeten zijn.

Mijn vriend woont boven een winkelcentrum. Op 1 oktober kwam de oliebollenkraam en van de week de kerstverlichting. Gezellig hoor!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.