Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Ik heb een verpakking waarin 200 gram zit. Op de voorkant staat 4 porties.
Op de achterkant staat 1 portie is 45 gram met zoveel water.

Vind ik raar.

Bij AH loopt de actie, draai aan het rad.
Waarom geen korting/gratis artikelen die je regelmatig nodig hebt? Maar nee, blijkbaar geven ze je liever ongezonde rommel. Ze mogen het houden, vroeger gaf ik het weg nu denk ik hou die troep maar.

Dolfje schreef op 07-08-2026 om 20:26:

Ik heb een verpakking waarin 200 gram zit. Op de voorkant staat 4 porties.
Op de achterkant staat 1 portie is 45 gram met zoveel water.

Vind ik raar.

Dat kan nog maar wat dacht je van een verpakking van 180 g dat zegt: 2 porties van 100 g, je hoeft zelf niets toe te voegen, het is een kant en klare burger.

mana_sutiyuq schreef op 09-08-2026 om 10:09:

[..]

Dat kan nog maar wat dacht je van een verpakking van 180 g dat zegt: 2 porties van 100 g, je hoeft zelf niets toe te voegen, het is een kant en klare burger.

Dat is ook raar inderdaad 

Dolfje schreef op 09-08-2026 om 10:13:

[..]

Dat is ook raar inderdaad

Zo verkoopt AH kwark waarop staat met 45g proteïne.

Maar dat is de hoeveelheid per verpakking (450g) normaal worden waardes per 100 gram vermeld.... maar met de proteïne hype van nu, verkoopt dit natuurlijk beter.

Ik vind het beetje raar dat je een groot kinderbad koopt , om deze voor een dag te vullen met water. Waarom geen kleiner bad, als je het bad vanavond toch weer leeggooit?

Ik gun ieder zijn plezier, maar ik probeer toch ook een beetje aan het milieu te denken. 

kerst schreef op 09-08-2026 om 11:09:

Ik vind het beetje raar dat je een groot kinderbad koopt , om deze voor een dag te vullen met water. Waarom geen kleiner bad, als je het bad vanavond toch weer leeggooit?

Ik gun ieder zijn plezier, maar ik probeer toch ook een beetje aan het milieu te denken.

Snap je!

Zo vind ik het raar, dat 'n vriendin haar planten in de tuin geen water meer heeft gegeven, omdat het te heet is en ze wel weer nieuwe koopt. Dan vraag ik me af wat heeft meer impact 🤔

Yumi schreef op 09-08-2026 om 11:16:

[..]

Snap je!

Zo vind ik het raar, dat 'n vriendin haar planten in de tuin geen water meer heeft gegeven, omdat het te heet is en ze wel weer nieuwe koopt. Dan vraag ik me af wat heeft meer impact 🤔

De meeste vast planten overleven een lange periode van droogte wel. De wortels blijven intact. Eenjarigen zul je wel water moeten geven. Dat doe ik ook, maar sproeien absoluut niet nu i.v.m. dreigend watertekort. Ik heb wel pas de meest treurig uitziende vaste planten 1 emmertje water gegeven om ze de droogteperiode proberen door te helpen. Ik gebruik daar ook waswater van groente voor.

Yumi schreef op 09-08-2026 om 10:58:

[..]

Zo verkoopt AH kwark waarop staat met 45g proteïne.

Maar dat is de hoeveelheid per verpakking (450g) normaal worden waardes per 100 gram vermeld.... maar met de proteïne hype van nu, verkoopt dit natuurlijk beter.

Daar staat met kleine lettertjes onder per cup. Dus in de hele verpakking. Die kwark komt op 10 gram per 100 gram. Waar normale kwark 8 of 9 heeft. 

Geldklopperij voor niks. 

Herfstappeltaart schreef op 09-08-2026 om 11:26:

[..]

De meeste vast planten overleven een lange periode van droogte wel. De wortels blijven intact. Eenjarigen zul je wel water moeten geven. Dat doe ik ook, maar sproeien absoluut niet nu i.v.m. dreigend watertekort. Ik heb wel pas de meest treurig uitziende vaste plantje 1 emmertje water gegeven om ze de droogteperiode proberen door te helpen. Ik gebruik daar ook waswater van groente voor.

Ja ik ook,  waswater van groenten, restjes thee, het water dat al meer dan 24 uur in de nespresso staat.  Alles gaat in een grote emmer en in de avond gaat dat bij de tomatenplanten. Het gras is hooi dat nog vastzit. Komt wel weer goed. 

Bakblik schreef op 09-08-2026 om 11:33:

[..]

Ja ik ook, wasserette van groenten, restjes thee, het water dat al met dan 24 uur in de nespresso staat. Alles gaat in een grote emmer en in de avond gaat dat bij de tomatenplanten. Het gras is hooi dat nog vastzit. Komt wel weer goed.

Precies dat denk ik ook.

Herfstappeltaart schreef op 09-08-2026 om 11:26:

[..]

De meeste vast planten overleven een lange periode van droogte wel. De wortels blijven intact. Eenjarigen zul je wel water moeten geven. Dat doe ik ook, maar sproeien absoluut niet nu i.v.m. dreigend watertekort. Ik heb wel pas de meest treurig uitziende vaste planten 1 emmertje water gegeven om ze de droogteperiode proberen door te helpen. Ik gebruik daar ook waswater van groente voor.

Volgens haar was alles kapot. 

Bij mij staat er ook een emmer in de gootsteen en de douche, alles wat ik afspoel komt daarin en gaat bij mijn planten. 

Bakblik schreef op 09-08-2026 om 11:30:

[..]

Daar staat met kleine lettertjes onder per cup. Dus in de hele verpakking. Die kwark komt op 10 gram per 100 gram. Waar normale kwark 8 of 9 heeft.

Geldklopperij voor niks.

Dat zeg ik 

Yumi schreef op 09-08-2026 om 10:02:

Bij AH loopt de actie, draai aan het rad.
Waarom geen korting/gratis artikelen die je regelmatig nodig hebt? Maar nee, blijkbaar geven ze je liever ongezonde rommel. Ze mogen het houden, vroeger gaf ik het weg nu denk ik hou die troep maar.

Ze willen je juist laten kennismaken met nieuwe producten. Vorige jaren kon dat gratis (en  wat ik niet gebruikte gaf ik weg, bv wasverzachter). Nu moet je vrijwel altijd wel betalen. Maar voor 30 tot 50% van de oorspronkelijke prijs ben ik nog steeds niet geïnteresseerd in knorr poeders, knijpfruit voor baby's, 4 minibakjes mierzoete soja yoghurt (nog steeds 1,50...), actimel drinkyoghurt met 12%suiker etc

TineWinkel schreef op 09-08-2026 om 12:00:

[..]

Ze willen je juist laten kennismaken met nieuwe producten. Vorige jaren kon dat gratis (en wat ik niet gebruikte gaf ik weg, bv wasverzachter). Nu moet je vrijwel altijd wel betalen. Maar voor 30 tot 50% van de oorspronkelijke prijs ben ik nog steeds niet geïnteresseerd in knorr poeders, knijpfruit voor baby's, 4 minibakjes mierzoete soja yoghurt (nog steeds 1,50...), actimel drinkyoghurt met 12%suiker etc

Ik heb ook 70% korting en gratis artikelen erbij zitten. Wat een geluk

:

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.