Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

GroenTuintje schreef op 04-08-2026 om 14:05:

koopzegels, die vind ik raar. Eerst betalen en dan pas iets meer geld terugkrijgen, nee sorry, ik zie daar helemaal niks in.

Dit dus.

Tuinfluiter schreef op 04-08-2026 om 14:05:

Geen idee maar ik vraag mij dat tegenwoordig ook niet meer af.

Ik ben afgehaakt toen een mooie meid in een hoge gesloten bloemetjes soepjurk met roesjes op enorme sneakers een twee sterren restaurant instapte waar al een jonge man zat in een jogging broek.

Soms zijn in mijn ogen hele vreemde kledingstukken en combinaties mode. Op een gegeven moment besef je dat je te oud bent om dat blijkbaar te snappen.

Hahahaha ja Tuinfluiter, dat is hipppppppp  (oh nee...door het begrip 'hip' te gebruiken prijs ik mezelf alweer uit de markt natuurlijk)

krulliebollie schreef op 04-08-2026 om 14:30:

[..]

Nou het is natuurlijk wel zo dat de witte heteroseksuele man het een stuk makkelijker heeft in het leven dan een persoon van kleur, een homoseksuele man of een vrouw. Dat is meerdere malen gewoon aangetoond in onderzoeken op het gebied van veiligheid, salarissen of bijv uitgenodigd worden bij sollicitatiegesprekken. Het is gewoon raar om te denken dat deze groep witte mannen het niet makkelijker heeft. Dat is erg naïef en gewoon pertinent niet waar. Hebben alle witte, heteroseksuele mannen het makkelijk ? Nee, niet allemaal maar de grootste groep heeft het echt wel makkelijker als de andere groepen.

Dit even los van het feit van wat mensen van Sophie straat of haar actie vinden.

Dus, we zij heel hard bezig om discriminatie uit te bannen (voor vrouwen, getinte mensen, homoseksuelen enz) en dus dan gaan we dat aan de andere kant maar weer invoeren? Super domme manier van redeneren. 

bieb1963 schreef op 04-08-2026 om 17:09:

[..]

Dus, we zij heel hard bezig om discriminatie uit te bannen (voor vrouwen, getinte mensen, homoseksuelen enz) en dus dan gaan we dat aan de andere kant maar weer invoeren? Super domme manier van redeneren.

In al die nieuwsartikelen die al verschenen zijn over wat er nu precies gebeurd is bij het concert van Straat ben ik geen enkele witte man tegengekomen die er bij was die zich gediscrimineerd voelde. 

Tuinfluiter schreef op 04-08-2026 om 14:05:

Ik ben afgehaakt toen een mooie meid in een hoge gesloten bloemetjes soepjurk met roesjes op enorme sneakers een twee sterren restaurant instapte waar al een jonge man zat in een jogging broek.

Soms zijn in mijn ogen hele vreemde kledingstukken en combinaties mode. Op een gegeven moment besef je dat je te oud bent om dat blijkbaar te snappen.

Een joggingbroek in een tweesterrenrestaurant?? Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Vrijwel overal geldt een kledingvoorschrift: netjes casual mag tegenwoordig, maar alles wat daaronder zit: vergeet het maar. Sandalen, alle soorten slippers, korte broeken... not done.

Dewi-Sri2 schreef op 04-08-2026 om 18:06:

[..]

Een joggingbroek in een tweesterrenrestaurant?? Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Vrijwel overal geldt een kledingvoorschrift: netjes casual mag tegenwoordig, maar alles wat daaronder zit: vergeet het maar. Sandalen, alle soorten slippers, korte broeken... not done.

Was in Nederland in Frankrijk nog nooit meegemaakt. Ik vond het ook vreemd. Zelf vind ik het gewoon leuk om bij zo'n gelegenheid een mooie jurk aan te trekken.

Daglichtlamp schreef op 04-08-2026 om 17:11:

[..]

In al die nieuwsartikelen die al verschenen zijn over wat er nu precies gebeurd is bij het concert van Straat ben ik geen enkele witte man tegengekomen die er bij was die zich gediscrimineerd voelde.

Het zijn vooral de mensen die er niet bij zijn geweest die er iets van vinden omdat het door bepaalde media gequote en selectief uitgezonden wordt. 

[..]

Ben jij ook van de ‘ all lives matter’ beweging? want dan ga ik geen moeite doen om de andere kant te belichten omdat wij elkaar dan niet gaan vinden.

Tuinfluiter schreef op 04-08-2026 om 18:50:

[..]

Was in Nederland in Frankrijk nog nooit meegemaakt. Ik vond het ook vreemd. Zelf vind ik het gewoon leuk om bij zo'n gelegenheid een mooie jurk aan te trekken.

Oei, ik ben ook eens beland in een heel chic restaurant in Frankrijk in mijn strandjurk  . Welgestelde vrienden van ons hadden een ritje door de bergen gepland (côte d’Azur) en hun enorme, Amerikaanse auto paste nergens in als we een afslag naar een restaurantje wilden nemen. De eerste beste weg die breed genoeg was, draaiden ze in. Dat bleek een vrij exclusief restaurant waar toevallig een afzegging was geweest. Ik schaamde me wel een beetje maar het personeel vertrok geen spier, schoof mijn stoel aan en schonk voortdurend mijn waterglas vol. Ik weet nog dat ik een menukaart kreeg zonder prijzen  en dat degenen die ons hadden uitgenodigd, ongezien de creditcard tussen de het mapje met de rekening stopten.  Ik had mezelf graag beter uitgedost maar ja. Het eten was geweldig; glutenvrij en andere allergenen geen probleem. Ze hadden alles zelf gemaakt dus wisten precies waar wat inzat. Nou maar hopen dat er niemand aanstoot heeft genomen aan onze nonchalante kledij. 

Miepjecody schreef op 04-08-2026 om 08:35:

[..]

Daarvoor is het bordje aan je deur

En je kan het gewoon vragen ook nog

Ja  snap ik ook wel maar als er twee kleuren handdoeken zijn is dat niet nodig. Ik hoef tenminste niet elke dag schone handdoeken. Doe ik thuis ook niet. 

Daglichtlamp schreef op 04-08-2026 om 17:11:

[..]

Het gaat mij om het principe.

krulliebollie schreef op 04-08-2026 om 18:56:

[..]

Ben jij ook van de ‘ all lives matter’ beweging? want dan ga ik geen moeite doen om de andere kant te belichten omdat wij elkaar dan niet gaan vinden.

1. Ik ben van geen enkele ‘beweging’. Dat is ook helemaal niet wat ik bedoel. Ik zeg alleen dat we niet de goede kant op gaan door, in dit geval witte mannen, dan die kant op duwen. Ik denk niet dat dat werkt. 

[..]

Dit

De manier waarop er afgegeven wordt op witte mannen is pure discriminatie.

Witte mannen zijn bevoorrecht en de rest is slachtoffer, agos 

Bellebelle schreef op 03-08-2026 om 18:57:

[..]

Want dames poepen nooit?

Dames poepen volgens mij minder op een openbaar toilet. Heren plassen over het algemeen (volgens mij) in het urinoir. En gebruiken het normale openbare toilet alleen om te poepen. Dus dan is de kans dat er iemand vlak voor je heeft gepoept op een herentoilet veel groter dan op een damestoilet.

Ik vind het raar dat mensen niet snappen dat er voor een gelijkwaardige samenleving eerst de groepen gelijk getrokken moeten worden die niet gelijkwaardig behandeld worden en dat dit betekend dat de bevoorrechte groepen iets zullen moeten inleveren om enigszins bij die gelijkwaardigheid te komen. Maar ik laat het los..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.