Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Daglichtlamp
17-06-2026 om 11:24
Yumi schreef op 17-06-2026 om 10:14:
[..]
Dit
Mijn voorbeeld was in een eetcafé, dus niet eens in een openbare gelegenheid.
Mijn gevoel van onveiligheid in genderneutrale wc's komt mede door wat er gebeurde op een avond een paar jaar geleden. Met 'n vriendin nog een broodje eten voor we naar huis gingen. Ik ging afrekenen terwijl zij nog even naar de wc ging, vond dat ze lang wegbleef en wou net gaan kijken toen ze eraan kwam en zei, naar buiten, snel weg. Buiten begon ze te huilen, helemaal overstuur vertellend, dat ze een duw kreeg en er een man mee naar binnenging. Hoef niet uit te leggen wat er gebeurde.
Sindsdien ben ik alert als ik of vriendinnen naar de wc gaan. Met deze genderneutrale wc's schiet ik meteen in de stress, als er iemand zo dicht achter me komt staan zoals gisteren.
Wat verschrikkelijk, maar dat gebeurde gewoon op een damestoilet? Wellicht zijn genderneutrale toiletten wel veiliger omdat daar ook normale mannen binnenkomen. (en niet alleen perverse mannen zoals je vriendin tegengekomen is, het lijkt me een verschrikkelijke ervaring voor haar).
krulliebollie
17-06-2026 om 12:05
afschuwelijk yumi!
Bij mijn werk ( kantoor waarom patiënten en cliënten komen) zijn alle toiletten genderneutraal. Al jaren. Sommige toiletten zijn smerig na bezoek van wie dan ook, dan stap ik naar een andere wc. Er zijn er op iedere vloer gelukkig genoeg.
Yumi
17-06-2026 om 12:25
Daglichtlamp schreef op 17-06-2026 om 11:24:
[..]
Wat verschrikkelijk, maar dat gebeurde gewoon op een damestoilet? Wellicht zijn genderneutrale toiletten wel veiliger omdat daar ook normale mannen binnenkomen. (en niet alleen perverse mannen zoals je vriendin tegengekomen is, het lijkt me een verschrikkelijke ervaring voor haar).
Gedeeld gangetje met wastafel, 2 deuren naast elkaar met heren en dames toilet. In een broodjeszaak, dus ik neem aan dat daar zowel normale als perverse mannen binnenkomen.
stokstaart
17-06-2026 om 13:26
eind maart mijn tandwielen laten vervangen van de fiets en dat was incl onderhoudsbeurt 180euro. Ik fiets nu wat meer en merkte dat de versnellingen niet lekker liepen dus terug gegaan.
Moet ik 12euro aftikken. Ik had verwacht dat het garantiewerk zou zijn.
De fiets moet ik straks nog ophalen, dan ga ik dat wel ff zeggen. Heel raar.
Dolfje
17-06-2026 om 13:27
Yumi schreef op 17-06-2026 om 10:14:
[..]
Sindsdien ben ik alert als ik of vriendinnen naar de wc gaan. Met deze genderneutrale wc's schiet ik meteen in de stress, als er iemand zo dicht achter me komt staan zoals gisteren.
Ah dat snap ik dan wel dan zou ik er waarschijnlijk ook wel anders over denken.
Broadway
17-06-2026 om 13:30
stokstaart schreef op 17-06-2026 om 13:26:
eind maart mijn tandwielen laten vervangen van de fiets en dat was incl onderhoudsbeurt 180euro. Ik fiets nu wat meer en merkte dat de versnellingen niet lekker liepen dus terug gegaan.
Moet ik 12euro aftikken. Ik had verwacht dat het garantiewerk zou zijn.
De fiets moet ik straks nog ophalen, dan ga ik dat wel ff zeggen. Heel raar.
Waarom had je garantie verwacht? het is 3 maanden verder. ik verwacht als je in dezelfde week teruggegaan was het misschien anders was geweest.
stokstaart
17-06-2026 om 13:45
Omdat ik niet had verwacht dat mijn versnellingen na 2,5mnd al bijgesteld moeten worden. Dat vind ik erg slecht werk. De man van de fietsenwinkel zei zelfs letterlijk dat dit niet zo moest zijn.
Groentetuin
17-06-2026 om 13:55
amarna schreef op 17-06-2026 om 10:41:
Ik denk dat er zoveel smerige wc's in NL zijn omdat er veel te weinig zijn.
Bijv in de USA is er in iedere supermarkt een klantentoilet. En in een shopping mall 2 of meer grote toiletblokken.
In het winkelcentrum in Rotterdam waar ik mijn weekboodschappen doe (met o.a. 3 grote supermarkten en diverse snackbars en koffiehoeken) is slechts 1 toilet !
Op ca. 75 m lopen een stadskantoor met toilet maar die is in het weekend dicht. Heel erg slecht en zeer klantonvriendelijk geregeld!
Helemaal mee eens, er zijn veel te weinig openbare toiletten, in mijn dorp is er bv geen 1
Soms ga ik naar de supermarkt en wil eigenlijk nog een andere boodschap doen,maar dan moet ik tussendoor naar huis omdat ik het niet red.
Wij waren in Amerika en daar was t inderdaad veel beter geregeld, en nergens betalen he, dat was ook fijn.
Met de hoeveelheid ouderen die eraan komen zouden ze zeker wat aan de openbare toiletten mogen doen( en dan maakt genderneutraal mij niets uit, als ik maar kan)
kenfan
17-06-2026 om 14:33
Bailey26 schreef op 17-06-2026 om 10:06:
[..]
Ja dat idee heb ik ook. Dat vrouwen de boel vaak ranziger achterlaten als mannen.
Mij maakt het verder ook niet zo veel uit. Herentoilet, damestoilet of genderneutraal. Als het maar schoon is en iedereen een beetje normaal blijft doen.
Ik was laatst ergens daar hadden ze de dames en de herenwc omgedoopt in een zit- en statoilet. Vond ik wel een elegante oplossing. Ik maak trouwens regelmatig gebruik van het herentoilet als er ergens weer een file staat voor de dames en de mannen zo kunnen doorlopen.
stokstaart
17-06-2026 om 16:09
stokstaart schreef op 17-06-2026 om 13:26:
eind maart mijn tandwielen laten vervangen van de fiets en dat was incl onderhoudsbeurt 180euro. Ik fiets nu wat meer en merkte dat de versnellingen niet lekker liepen dus terug gegaan.
Moet ik 12euro aftikken. Ik had verwacht dat het garantiewerk zou zijn.
De fiets moet ik straks nog ophalen, dan ga ik dat wel ff zeggen. Heel raar.
Het was toch garantiewerk! Ik was net begonnen met mijn vraag maar werd al reeds onderbroken. Hij was vergeten op de bon te zetten dat het garantie was en ik kon het als niet verzonden beschouwen.
lientje69
17-06-2026 om 16:20
stokstaart schreef op 17-06-2026 om 16:09:
[..]
Het was toch garantiewerk! Ik was net begonnen met mijn vraag maar werd al reeds onderbroken. Hij was vergeten op de bon te zetten dat het garantie was en ik kon het als niet verzonden beschouwen.
Fijn!
Yumi
17-06-2026 om 20:19
Dolfje schreef op 17-06-2026 om 13:27:
[..]
Ah dat snap ik dan wel dan zou ik er waarschijnlijk ook wel anders over denken.
Mijn thuishulp is ook aangerand in de genderneutrale wc van de Universiteit, vertelde ze een tijdje geleden. Echt het is geen goed idee, die wc's. Ik hoop dat ze aangifte doet, maar ik begrijp het wel, als ze het niet durft.
rionyriony
17-06-2026 om 20:35
Dat ik drie uur geleden zo verlammend moe werd. Zo erg dat mijn hand naar beneden viel als ik hem voor me wou uitstrekken. Dat was kort na het eten en nadat ik een oleander had weggesnoeid omdat het wat vol werd buiten. Dat ging goed maar eenmaal binnen ging het mis.
Ik heb nog wel enigszins gestofzuigd wat ik van plan was, maar zit nu uitgeput voor me uit te staren. Alsof mijn spiercellen helemaal verstoken zijn van energie. Het zal wel overgaan voor vanavond laat en zeker voor morgen. Maar het blijft een raar verschijnsel.
Ik heb toch best wat gesnoept vandaag dus suikertekort kan dit nooit zijn. Ik heb geen diabetes overigens. Zal een speculaasje nemen bij de koffie. Pfff.
Ik heb wat zout genomen, magnesium, een bonbon, nog wat extra kaas, koffie en misschien helpt iets daarvan. 
Loulou39
17-06-2026 om 21:07
rionyriony schreef op 17-06-2026 om 20:35:
Dat ik drie uur geleden zo verlammend moe werd. Zo erg dat mijn hand naar beneden viel als ik hem voor me wou uitstrekken. Dat was kort na het eten en nadat ik een oleander had weggesnoeid omdat het wat vol werd buiten. Dat ging goed maar eenmaal binnen ging het mis.
Ik heb nog wel enigszins gestofzuigd wat ik van plan was, maar zit nu uitgeput voor me uit te staren. Alsof mijn spiercellen helemaal verstoken zijn van energie. Het zal wel overgaan voor vanavond laat en zeker voor morgen. Maar het blijft een raar verschijnsel.
Ik heb toch best wat gesnoept vandaag dus suikertekort kan dit nooit zijn. Ik heb geen diabetes overigens. Zal een speculaasje nemen bij de koffie. Pfff.
Jeetje, pas je wel op? Morgen even de huisarts bellen als het nog zo is, lijkt me een goed idee 🌸.
krulliebollie
17-06-2026 om 21:29
rionyriony schreef op 17-06-2026 om 20:35:
Dat ik drie uur geleden zo verlammend moe werd. Zo erg dat mijn hand naar beneden viel als ik hem voor me wou uitstrekken. Dat was kort na het eten en nadat ik een oleander had weggesnoeid omdat het wat vol werd buiten. Dat ging goed maar eenmaal binnen ging het mis.
Ik heb nog wel enigszins gestofzuigd wat ik van plan was, maar zit nu uitgeput voor me uit te staren. Alsof mijn spiercellen helemaal verstoken zijn van energie. Het zal wel overgaan voor vanavond laat en zeker voor morgen. Maar het blijft een raar verschijnsel.
Ik heb toch best wat gesnoept vandaag dus suikertekort kan dit nooit zijn. Ik heb geen diabetes overigens. Zal een speculaasje nemen bij de koffie. Pfff.Ik heb wat zout genomen, magnesium, een bonbon, nog wat extra kaas, koffie en misschien helpt iets daarvan.
Je weet dat Oleander echt heel giftig is? Wellicht je handen niet goed gewassen na het snoeien en wat binnen gekregen? Hou je het in de gaten? Als je alleen woont, laat iemand je morgenochtend even bellen om te checken dat je niet ziek in bed ligt.