Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..


ik hoop op aanvullingen


Loulou39 schreef op 17-06-2026 om 21:07:

[..]

Jeetje, pas je wel op? Morgen even de huisarts bellen als het nog zo is, lijkt me een goed idee 🌸.


Bloeddruk: 112/76 103/72 99/65 Da's niet heel hoog hè. Zeker niet na rondgelopen te hebben. Dus het zal natriumtekort zijn.

Zal nog wat bouillon nemen. Mocht het morgen nog zo zijn dan ga ik even naar de dokter. 

rionyriony schreef op 17-06-2026 om 20:35:

Dat ik drie uur geleden zo verlammend moe werd. Zo erg dat mijn hand naar beneden viel als ik hem voor me wou uitstrekken. Dat was kort na het eten en nadat ik een oleander had weggesnoeid omdat het wat vol werd buiten. Dat ging goed maar eenmaal binnen ging het mis.

Ik heb nog wel enigszins gestofzuigd wat ik van plan was, maar zit nu uitgeput voor me uit te staren. Alsof mijn spiercellen helemaal verstoken zijn van energie. Het zal wel overgaan voor vanavond laat en zeker voor morgen. Maar het blijft een raar verschijnsel.

Ik heb toch best wat gesnoept vandaag dus suikertekort kan dit nooit zijn. Ik heb geen diabetes overigens. Zal een speculaasje nemen bij de koffie. Pfff.

Ik heb wat zout genomen, magnesium, een bonbon, nog wat extra kaas, koffie en misschien helpt iets daarvan.

Je wist niet dat suiker eerst een korte energie boost geeft en daarna een enorme dip? 

rionyriony schreef op 17-06-2026 om 21:33:

[..]

Bloeddruk: 112/76 103/72 99/65 Da's niet heel hoog hè. Zeker niet na rondgelopen te hebben. Dus het zal natriumtekort zijn.

Zal nog wat bouillon nemen. Mocht het morgen nog zo zijn dan ga ik even naar de dokter.

Fijn dat je even naar dokter gaat als het morgen nog zo is. Ik vind het ook een goed idee van Krulliebollie dat iemand je even belt morgenochtend om te kijken hoe het gaat.
Voorzichtig zijn met jezelf.

ik hoop dat het gaat, was het aan 1 kant dat je je arm niet omhoog kon of kan houden. Wellicht geen slecht idee om sowieso de huisarts te bellen?

stokstaart schreef op 17-06-2026 om 16:09:

[..]

Het was toch garantiewerk! Ik was net begonnen met mijn vraag maar werd al reeds onderbroken. Hij was vergeten op de bon te zetten dat het garantie was en ik kon het als niet verzonden beschouwen.

nou wat goed! ik had het zoals ik al zei echt heel logisch gevonden als het geen garantie zou zijn, maar dit is top joh! vasthouden die zaak!

Raar  :  mensen die de Engelse taal níet beheersen en dan een advertentie zetten in de krant :


"   To Heaven with love. We missing you.   

Beterlaat2021! schreef op 18-06-2026 om 13:58:

Raar : mensen die de Engelse taal níet beheersen en dan een advertentie zetten in de krant :


" To Heaven with love. We missing you. "

Je zou denken dat een drukker daar wel op wijst. Maar het zou ook bewust kunnen zijn, dat het is zoals ze dat altijd (als grap) zeiden.

Schemerlampje schreef op 18-06-2026 om 14:40:

[..]

Je zou denken dat een drukker daar wel op wijst. Maar het zou ook bewust kunnen zijn, dat het is zoals ze dat altijd (als grap) zeiden.

wij hebben jarenlang bij een toernooi op het t-shirt geschreven: 21st, 22st, 23st, vooral de Engelstalige deelnemers wilden 'm altijd hebben. Wij vrijwilligers kregen het gratis, dus was goede handel. 

dat sinds een tijdje de website af en toe crasht. Ik moet dan even de pagina vernoemen en dan komt het wel weer goed. Raar.. ligt het aan mijn iPad ( al heb ik het niet bij andere sites) of aan via. 

krulliebollie schreef op 19-06-2026 om 13:31:

dat sinds een tijdje de website af en toe crasht. Ik moet dan even de pagina vernoemen en dan komt het wel weer goed. Raar.. ligt het aan mijn iPad ( al heb ik het niet bij andere sites) of aan via.

Geen last van. Ik forum op een IPhone (13 geloof ik)

madee schreef op 19-06-2026 om 14:11:

[..]

Geen last van. Ik forum op een IPhone (13 geloof ik)

Ik heb er ook geen last van.

Beterlaat2021! schreef op 18-06-2026 om 13:58:

Raar : mensen die de Engelse taal níet beheersen en dan een advertentie zetten in de krant :


" To Heaven with love. We missing you. "

Hier in de buurt hangt een spandoek met de tekst “proud to be Dutch” wat ik telkens lachwekkend vind - elke keer weer als ik er langskom. Zo ‘proud’ dat je geen ‘Dutch’ schrijft jonguhhhh. 

Beterlaat2021! schreef op 18-06-2026 om 13:58:

Raar : mensen die de Engelse taal níet beheersen en dan een advertentie zetten in de krant :


" To Heaven with love. We missing you. "

of mensen die alles via google translate vertalen

Rogue schreef op 19-06-2026 om 15:36:

[..]

of mensen die alles via google translate vertalen

Haha die pik je er zo uit ja!

ChatGPT is beter in vertalen dan Google translate, maar dat hebben ze nog niet ontdekt wrs.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.