Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

kerst schreef op 02-06-2026 om 17:30:

[..]

Kan je de vulling er niet zo uithalen?

Bij de meeste is de cup van een dikke zachte stof dus nee.

Rockstar schreef op 02-06-2026 om 22:21:

[..]

Oh ik blijf juist altijd weg van de rechterbaan; die is voor de vrachtwagens. Meestal hang ik rond op de 3e baan, dan kunnen de snelheidsduivels me nog gewoon inhalen op de 4e baan en kunnen de slakkies lekker slakken op de 2e baan als de 1e vol is met vrachtwagens.

Wat ik dan weer niet snap: Slakkies die 90-95 rijden op de 2e of 3e baan terwijl ze gewoon ruim naar rechts kunnen waardoor iedereen ze in moet halen.

Ik snap en deel je ergernis volledig hoor, maar misschien is het een ouder iemand of iemand die niet harder durft te rijden? Maar dan zou ik denken, ga dan helemaal rechts rijden als je niet harder durft..

Vind ik trouwens ook van de bebouwde kom, ik zit regelmatig achter iemand die 30 of 40 rijdt waar je 50 mag. Met als gevolg dat je iedereen ophoudt..

Broodjebrie schreef op 03-06-2026 om 07:34:

[..]Vind ik trouwens ook van de bebouwde kom, ik zit regelmatig achter iemand die 30 of 40 rijdt waar je 50 mag. Met als gevolg dat je iedereen ophoudt..

Je màg 50 in de bebouwde kom, maar het mòet niet hoor....  je kunt ook gewoon wat ruimte overlaten voor mensen die willen  oversteken of wiebelende fietsers. Beetje sociaal zijn.

Er zijn ook types die inhalen in de  bebouwde  kom, of toeteren als je stopt om iemand over te laten steken.....  Niet asociaal rijden.

Beterlaat2021! schreef op 03-06-2026 om 08:28:

[..]

Je màg 50 in de bebouwde kom, maar het mòet niet hoor.... je kunt ook gewoon wat ruimte overlaten voor mensen die willen oversteken of wiebelende fietsers. Beetje sociaal zijn.

Er zijn ook types die inhalen in de bebouwde kom, of toeteren als je stopt om iemand over te laten steken..... Niet asociaal rijden.

Maar irritant is het wel, achter iemand rijden die 30 rijdt waar je 50 mag. Dat is geen vrijbrief natuurlijk om dan raar te gaan doen, bumperkleven, inhalen waar het niet mag en kan etc., maar irritant blijft het.

Nieuw product in de supermarkt een plastic beker met 5 ijsblokjes voor € 0,90 🤨 
Het is een trend op tiktok en al jaren een rage in Aziatische landen.

Volstrekt belachelijk, thuis ijsblokjes in de vriezer en giet daar je drankje bij. Nog meer plastic afval, weg met die onzin.

Wieder schreef op 01-06-2026 om 19:22:

Onze kat is al een paar dagen niet thuisgekomen, da's op zich niet heel opmerkelijk, onze kat heeft een onafhankelijke persoonlijkheid. Maar mijn man appte vanmorgen dat hij langs de weg naar het bos een dode kat had zien liggen. Ik dacht, ik loop met de hond naar die plek om te kijken. Een uur heb ik gelopen want wat met de auto niet ver is, valt met de benenwagen best tegen. Geen kat gezien.

Man is met de auto terug naar huis gereden vanavond, hij zegt: ik zag toch echt een kat liggen, ik ga met de fiets even langs. Belt ie me op: had de kat ook bruin? ( hij heeft de kat nog maar 7 jaar dus ik begrijp de twijfel) Ik zei, nee, grijs met witte pootjes. Man: ik kan het niet goed zien, ik stuur een foto, wacht even.... ik wachten, stuurt ie een foto. Van een bruin dier met heule lange achterpoten en twee lange oren. Een haas! Hij stuurt een foto van een dooie bruine haas! Het lijkt nog niet in de verste verte op een grijze kat met witte poten. Oh ja, zegt hij, het is een haas...

Vertel me dat je een kantoor-nerd bent zonder te vertellen dat je een kantoor-nerd bent. Wat vind je raar? Mijn man...

Wat erg zeg!

Hopelijk is poes ondertussen thuis geweest.

Beterlaat2021! schreef op 03-06-2026 om 08:28:

[..]

Je màg 50 in de bebouwde kom, maar het mòet niet hoor.... je kunt ook gewoon wat ruimte overlaten voor mensen die willen oversteken of wiebelende fietsers. Beetje sociaal zijn.

Er zijn ook types die inhalen in de bebouwde kom, of toeteren als je stopt om iemand over te laten steken..... Niet asociaal rijden.

9 van de 10 keer zit er niks voor. Ook geen drempels/rotondes of andere obstakels. En geen mensen die oversteken.

Omg ja mensen die 30 rijden op een kale rechte weg waar je 50 mag...Echt hou op met me, RIJ GEWOON DOOR.

Broodjebrie schreef op 03-06-2026 om 12:07:

[..]

9 van de 10 keer zit er niks voor. Ook geen drempels/rotondes of andere obstakels. En geen mensen die oversteken.

Ik rij 50 en word ook altijd ingehaald door van alles, vond ik raar.

Maar ben er pas sinds kort achter dat mijn teller afwijkt, waardoor ik dus langzamer rij dan die daadwerkelijke 50

Het kan dus zo zijn dat mensen zich enorm aan mijn langzaam rijden irriteren (rij inmiddels wel wat harder door die afwijking) 

Je weet niet altijd waarom en dit kan dus een oorzaak ervan zijn

Mama-Inge schreef op 03-06-2026 om 12:19:

[..]

Ik rij 50 en word ook altijd ingehaald door van alles, vond ik raar.

Maar ben er pas sinds kort achter dat mijn teller afwijkt, waardoor ik dus langzamer rij dan die daadwerkelijke 50

Dat is bij iedereen, dat is wettelijk verplicht. De teller mag nooit minder aangeven dan dat je rijdt, dus iedere fabriek stelt hem net iets meer in dan dat je rijdt zodat ze altijd save zitten.

Om die reden rijd ik altijd 54-56 inderdaad, en 106-108 op de snelweg.

Rockstar schreef op 03-06-2026 om 12:20:

[..]

Dat is bij iedereen, dat is wettelijk verplicht. De teller mag nooit minder aangeven dan dat je rijdt, dus iedere fabriek stelt hem net iets meer in dan dat je rijdt zodat ze altijd save zitten.

Bij mij was die afwijking groter...

En wat jij zegt is niet altijd waar, ik heb ook auto's gehad die precies goed stonden

Rockstar schreef op 03-06-2026 om 12:20:

[..]Dat is bij iedereen, dat is wettelijk verplicht. De teller mag nooit minder aangeven dan dat je rijdt, dus iedere fabriek stelt hem net iets meer in dan dat je rijdt zodat ze altijd save zitten.

Nou, ik hoop dat het je gelukkig maakt! 

Beterlaat2021! schreef op 03-06-2026 om 12:34:

[..]

Nou, ik hoop dat het je gelukkig maakt!

?

Mama-Inge schreef op 03-06-2026 om 12:22:

[..]

En wat jij zegt is niet altijd waar, ik heb ook auto's gehad die precies goed stonden

Oh, ik heb dat nooit gezien. Vraag me af of het minder uit maakt met een electrische auto, maar daar heb ik nooit in gereden.

ik rij (bijna) altijd 52/53 als ik 50 mag. Al ligt het ook wel aan de omstandigheden uiteraard

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.