Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Bakblik
02-02-2026 om 13:52
krulliebollie schreef op 02-02-2026 om 13:35:
[..]
Oké ik ben 50 dus niet bijna bejaard maar ik loop ook bijna altijd met een koptelefoon te luisteren naar een eigen muziekje of podcast. Ik vind de muziek in winkels nooit leuk of prettig en daarnaast ben ik ook niet geïnteresseerd in de gesprekken van anderen.
Maar loop je dan ook echt te dansen/ritmisch te bewegen en met je heupen te draaien?
Netherfield
02-02-2026 om 13:57
Ik zing wel eens mee met de Jumbo radio, vooral 's avonds als er bijna geen klanten zijn en je de radio goed kan horen. Meestal is het wat oudere muziek, de vakkenvullende pubers vinden mij dan raar denk ik. Swingen doe ik dan weer niet.
Mama-Inge
02-02-2026 om 14:31
Bakblik schreef op 02-02-2026 om 12:04:
Het zag er heel grappig uit maar diep van binnen vind ik het best raar.
Een volwassen (misschien zelfs bijna bejaarde) vrouw die met een koptelefoon op op haar eigen muziek loopt te swingen achter haar winkelwagentje. In de winkel staat altijd Jumboradio aan en die had even iets rustigs op staan.
Wat vind je bejaard? Ik ben 52 en mijn haar is al helemaal grijs/ wit. Laatst iemand tegen mijn man: doet die oude vrouw de kranten niet meer?(ze had me al een poosje niet meer gezien omdat ik heel vroeg was). Mijn man is bijna 10 jaar ouder als mij en moest daar om lachen, met de mededeling dat ik nog maar 52 was
Miepjecody
02-02-2026 om 14:33
Bakblik schreef op 02-02-2026 om 12:04:
Het zag er heel grappig uit maar diep van binnen vind ik het best raar.
Een volwassen (misschien zelfs bijna bejaarde) vrouw die met een koptelefoon op op haar eigen muziek loopt te swingen achter haar winkelwagentje. In de winkel staat altijd Jumboradio aan en die had even iets rustigs op staan.
En dat is raar omdat?
Bakblik
02-02-2026 om 14:34
Mama-Inge schreef op 02-02-2026 om 14:31:
[..]
Wat vind je bejaard? Ik ben 52 en mijn haar is al helemaal grijs/ wit. Laatst iemand tegen mijn man: doet die oude vrouw de kranten niet meer?(ze had me al een poosje niet meer gezien omdat ik heel vroeg was). Mijn man is bijna 10 jaar ouder als mij en moest daar om lachen, met de mededeling dat ik nog maar 52 was
Ze was ouder dan ik, ik wordt dit jaar 59. En ik reken dat je vanaf 65 bejaard bent. Daar is mij 25 jaar ingewreven die mijn schoonouders. Vanaf de dag dat schoonmoeder 65 werd zei ze altijd als ze iets zou moeten doen wat ze zich te oud voor voelde: Ja maar .......ik ben bejaard!
Ginevra
02-02-2026 om 14:39
Bakblik schreef op 02-02-2026 om 13:52:
[..]
Maar loop je dan ook echt te dansen/ritmisch te bewegen en met je heupen te draaien?
Dat had ik tot voor kort ook kunnen zijn. Niet dagelijks, niet wekelijks, en ook niet bij zomaar een muziekje.
Maar als ik heel erg blij ben om iets, heel erg opgetogen om een of andere reden, dan kan het best zijn dat ik in het openbaar loop te swingen met mijn oortjes in.
En dat anderen dat dan raar vinden, so be it. Ik ben middelbaar, te zwaar en per definitie dus niet jong en hip. Moet ik me dan maar netjes bedaagd gedragen?
Nou ja, mijn lichaam wil niet meer, dus het bejaarde loopje komt vanzelf. Jammer, ik had nog wel even door willen swingen.
Swing allemaal zolang het nog kan, het kan zomaar afgelopen zijn.
Herfstappeltaart
02-02-2026 om 14:56
Bakblik schreef op 02-02-2026 om 14:34:
[..]
Ze was ouder dan ik, ik wordt dit jaar 59. En ik reken dat je vanaf 65 bejaard bent. Daar is mij 25 jaar ingewreven die mijn schoonouders. Vanaf de dag dat schoonmoeder 65 werd zei ze altijd als ze iets zou moeten doen wat ze zich te oud voor voelde: Ja maar .......ik ben bejaard!
Vanaf 65 bejaard?! Bejaard ben je in mijn ogen zo rond de 80 tegenwoordig. Nog even en mensen moeten doorwerken tot 70 jaar.
Kampeerder
02-02-2026 om 15:09
Bakblik schreef op 02-02-2026 om 14:34:
[..]
En je had geen zin om zelf een eigen mening te vormen?
Kampeerder
02-02-2026 om 15:14
Herfstappeltaart schreef op 02-02-2026 om 14:56:
[..]
Vanaf 65 bejaard?! Bejaard ben je in mijn ogen zo rond de 80 tegenwoordig. Nog even en mensen moeten doorwerken tot 70 jaar.
Zoiets inderdaad. Uitzonderingen daar gelaten. Dat zijn dan meestal mensen die zelf heel bejaard doen.
Schoonouders weigerden een pinpas te nemen want de bank moest oude mensen niet dwingen tot onveilige dure oplossingen voor hun eigen geld. Ze waren toen nog geen zestig. Inmiddels 25 jaar later snappen ze echt niks meer van de wereld.
MMcGonagall
02-02-2026 om 15:23
Toen ik mijn voormalige schoonmoeder leerde kennen, was ze 52. Ze zat toen op een gymclubje voor jongbejaarden. Inmiddels ben ik die leeftijd voorbij en in het bezit van een 50+ aquapas. Ik mag dus meedoen met het aquagymuurtje, maar dan zou ik tussen de grijze duiven van minstens 70+ liggen. Die vrouwen hebben een heel gezellig clubje en de meesten gaan minstens drie keer per week. Ik hoop tegen die tijd ook nog zo fit en sportief te zijn.
Zelf zie ik er wel echt uit als 50+ maar gelukkig valt het grijs nog wel mee. Ik verf niet dus ben wel grijzer dan 90% van mijn leeftijdsgenoten. Dat is dan wel weer apart 
krulliebollie
02-02-2026 om 17:11
Bakblik schreef op 02-02-2026 om 13:52:
[..]
Nou ja, kan zomaar zijn dat ik een huppeltje maak of een ander danspasje, een armbeweging als ik er lekker in zit. En heel eerlijk, dit blijf ik doen!
Yumi
02-02-2026 om 17:30
Herfstappeltaart schreef op 02-02-2026 om 14:56:
[..]
Gelukkig, ik ben volgens jou nog lang niet bejaard...jij bent lief 😁
Ik maak overigens nog regelmatig 'n dansje 💃
CharlieB
02-02-2026 om 18:29
Ik playback altijd mee met de muziek van de winkel, dansen is niet zo mijn ding. Maar het lijkt me wel heel gezellig als andere mensen dat in de supermarkt doen.
Herfstappeltaart
02-02-2026 om 18:48
Yumi schreef op 02-02-2026 om 17:30:
[..]
Gelukkig, ik ben volgens jou nog lang niet bejaard...jij bent lief 😁
![]()
Ik maak overigens nog regelmatig 'n dansje 💃
Hahahaha ik ben ook lief voor mezelf natuurlijk (68)
Dees!
02-02-2026 om 19:19
Groentetuin schreef op 02-02-2026 om 08:28:
[..]
Ah dat is heel duidelijk, dank je wel
Ik was erg benieuwd, voor welk beroep je er zo vroeg uit moest
Vriendin van mij werkte vroeger bij DHL ofzo bij de pakket-sortering. Die begon dan ook midden in de nacht en was vroeg in de ochtend weer klaar (als de bezorgbussen op pad gingen).