Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Magnoliatakje schreef op 01-02-2026 om 17:56:

[..]

En alle anderen die koelkastchocolade heerlijk vinden. Herinneren jullie je Kiltrepen nog 😋.

O ja! 
Heerlijk waren die 😁

kerst schreef op 01-02-2026 om 19:03:

Wat mij opvalt dat dit forum savonds wat lijkt stil te vallen.

Ik probeer meestal rond 21.30 te stoppen net mijn telefoon.  Het is inderdaad wat stiller in de avond.  

Wat ik dan weer raar vind is dat er dan soms de volgende ochtend bij een onderwerp weer heel veel geschreven is, soms tot na 01.00 uur. Ik ga goed op rust en regelmaat dus elke avond lig ik er om 22.30 (plus of min 5 minuten) wel in.

Bakblik schreef op 01-02-2026 om 20:23:

[..]

Ik probeer meestal rond 21.30 te stoppen net mijn telefoon. Het is inderdaad wat stiller in de avond.

Wat ik dan weer raar vind is dat er dan soms de volgende ochtend bij een onderwerp weer heel veel geschreven is, soms tot na 01.00 uur. Ik ga goed op rust en regelmaat dus elke avond lig ik er om 22.30 (plus of min 5 minuten) wel in.

Ik ga ook goed op regelmaat en rust, maar krijg die niet waardoor ik slecht slaap en vaak later ook nog op het forum ben. Daarnaast slaap ik in delen, dankzij mijn buren die om 5.30u opstaan, zodra ze weg zijn tegen 8 uur, probeer ik weer te slapen als ik geen verplichtingen heb. 

kerst schreef op 01-02-2026 om 19:03:

Wat mij opvalt dat dit forum savonds wat lijkt stil te vallen.

Vanwege mijn werk, ga ik tussen 8 en half 9 richting bed. Maar ik moet er om 2 uur uit (meestal om half 2 wakker) en kijk dan nog wel even hier. Dus dan kan het zijn dat ik nog ergens op reageer.

Mama-Inge schreef op 02-02-2026 om 01:40:

[..]

Vanwege mijn werk, ga ik tussen 8 en half 9 richting bed. Maar ik moet er om 2 uur uit (meestal om half 2 wakker) en kijk dan nog wel even hier. Dus dan kan het zijn dat ik nog ergens op reageer.

Ik snap dat je t  ivm herkenbaar heid niet wil delen, maar nu denk ik: welk werk begint rond  3 uur snachts?

Geen ploegendienst(denk ik al kan dat wel), geen zorg, geen bakkerij 

Ik vond mijn nachtdiensten al ongezond. Maar dit lijkt mij nog erger

Doe je dit werk met deze tijden al lang?

En gezien je naam is het goed te combineren met je gezin?

Hoe laat begin je en hoe laat ben je vrij?

Kan je een tipje oplichten?

Groentetuin schreef op 02-02-2026 om 05:50:

[..]

Ik snap dat je t ivm herkenbaar heid niet wil delen, maar nu denk ik: welk werk begint rond 3 uur snachts?

Geen ploegendienst(denk ik al kan dat wel), geen zorg, geen bakkerij

Ik vond mijn nachtdiensten al ongezond. Maar dit lijkt mij nog erger

Doe je dit werk met deze tijden al lang?

En gezien je naam is het goed te combineren met je gezin?

Hoe laat begin je en hoe laat ben je vrij?

Kan je een tipje oplichten?

Ze verdeelt en bezorgt kranten in meerdere woonkernen in haar omgeving die vrij ver uit elkaar liggen. Samen met haar man. 

Bakblik schreef op 02-02-2026 om 07:49:

[..]

Ze verdeelt en bezorgt kranten in meerdere woonkernen in haar omgeving die vrij ver uit elkaar liggen. Samen met haar man.

Ah dat is heel duidelijk, dank je wel

Ik was erg benieuwd, voor welk beroep je er zo vroeg uit moest

Broodjebrie schreef op 30-01-2026 om 18:39:

ik vind het raar dat best wat mensen geen uitvaartverzekering blijken te hebben. Mijn vader en stiefmoeder hebben er gelukkig wel 1, maar net hoorde ik van mijn vader een verhaal over iemand die is overleden en dus geen uitvaartverzekering blijkt te hebben.

En dit soort verhalen hoor ik dus steeds vaker. Dan vraag ik me toch af, waarom? Denken mensen dat het niet zo'n vaart zal lopen?

Ik zeg altijd: het is de enige verzekering waarvan je zeker weet dat je hem gaat gebruiken..

lientje69 schreef op 02-02-2026 om 08:41:

[..]

Ik zeg altijd: het is de enige verzekering waarvan je zeker weet dat je hem gaat gebruiken..

Je ziet dat ook wel  op crowdfunding pagina s staan.Dat men een bijdrage vraagt voor een begrafenis.Meestal niet voor een oud iemand trouwens.

En vaak moet de begrafenis dan ook heel veel kosten 

Ik denk dan als je t niet kan betalen waarom zo groots op andermans kosten? De dode merkt er niets meer van

Groentetuin schreef op 02-02-2026 om 09:10:

[..]

Je ziet dat ook wel op crowdfunding pagina s staan.Dat men een bijdrage vraagt voor een begrafenis.Meestal niet voor een oud iemand trouwens.

En vaak moet de begrafenis dan ook heel veel kosten

Ik denk dan als je t niet kan betalen waarom zo groots op andermans kosten? De dode merkt er niets meer van

Precies, dat valt mij ook op. Als nabestaande komt er al veel op je af, vooral als het onverwachts is zoals een ongeluk. Dan blijkt diegene geen verzekering te hebben en komen de nabestaanden in financiële problemen omdat ze de kosten niet kunnen betalen.

Bakblik schreef op 02-02-2026 om 07:49:

[..]

Dit inderdaad. Nu even alles alleen doen, want man is afgelopen weekend gevallen door de gladheid en nogal raar op zijn rug terecht gekomen. Mag in verband met bepaalde pijnstillers die hij heeft gekregen niet auto rijden. Werken lukt hem door de pijn sowieso niet. Combinatie met gezin gaat prima. Op de dagen dat ik werk is man er voor de kinderen en als hij werkt (nu dus even niet) dan ben ik er. Bovendien zijn de kinderen al pubers, dus die kunnen zich ook (voor het grootste gedeelte) zelf redden. Huishouden en boodschappen doen ik (normaal gesproken) op de dagen dat man werkt.

Ik krijg mijn kranten tussen 3 en  kwart over (kan eerder zijn, maar ook iets later)  in stad, dan moet de boel uitgeteld en verdeeld worden. Rij naar 1e dorp, onderweg een aantal kranten. Bij dorp 1 kranten naar andere bezorgers. Daarna 4 wijken. Dan naar 2e dorp en onderweg nog een x aantal kranten bezorgen en daarna 2 wijken in dat dorp. Ben meestal ergens tussen 6 en 7 uur weer thuis. Op zaterdag zijn er veel extra kranten en doen man en ik normaal gesproken elk 1 dorp, zodat we rond dezelfde tijd ongeveer klaar zijn, dan krijgen we de kranten thuis geleverd (vaak om half 4) en moeten we nog bijlages in verschillende kranten vouwen. Afgelopen zaterdag alles alleen gedaan vanwege man zijn valpartij, toen was ik pas om 9 uur thuis. Moest ook nog een x op en neer rijden omdat het teveel kranten waren om in 1x mee te nemen.

Het zag er heel grappig uit maar diep van binnen vind ik het best raar. 
Een volwassen (misschien zelfs bijna bejaarde) vrouw die met een koptelefoon op op haar eigen muziek loopt te swingen achter haar winkelwagentje. In de winkel staat altijd Jumboradio aan en die had even iets rustigs op staan. 

Mama-Inge schreef op 02-02-2026 om 11:55:

[..]

Dit inderdaad. Nu even alles alleen doen, want man is afgelopen weekend gevallen door de gladheid en nogal raar op zijn rug terecht gekomen. Mag in verband met bepaalde pijnstillers die hij heeft gekregen niet auto rijden. Werken lukt hem door de pijn sowieso niet. Combinatie met gezin gaat prima. Op de dagen dat ik werk is man er voor de kinderen en als hij werkt (nu dus even niet) dan ben ik er. Bovendien zijn de kinderen al pubers, dus die kunnen zich ook (voor het grootste gedeelte) zelf redden. Huishouden en boodschappen doen ik (normaal gesproken) op de dagen dat man werkt.

Ik krijg mijn kranten tussen 3 en kwart over (kan eerder zijn, maar ook iets later) in stad, dan moet de boel uitgeteld en verdeeld worden. Rij naar 1e dorp, onderweg een aantal kranten. Bij dorp 1 kranten naar andere bezorgers. Daarna 4 wijken. Dan naar 2e dorp en onderweg nog een x aantal kranten bezorgen en daarna 2 wijken in dat dorp. Ben meestal ergens tussen 6 en 7 uur weer thuis. Op zaterdag zijn er veel extra kranten en doen man en ik normaal gesproken elk 1 dorp, zodat we rond dezelfde tijd ongeveer klaar zijn, dan krijgen we de kranten thuis geleverd (vaak om half 4) en moeten we nog bijlages in verschillende kranten vouwen. Afgelopen zaterdag alles alleen gedaan vanwege man zijn valpartij, toen was ik pas om 9 uur thuis. Moest ook nog een x op en neer rijden omdat het teveel kranten waren om in 1x mee te nemen.

Druk leven, respect! En sterkte voor je man.

Bakblik schreef op 02-02-2026 om 12:04:

Een volwassen (misschien zelfs bijna bejaarde) vrouw die met een koptelefoon op op haar eigen muziek loopt te swingen achter haar winkelwagentje. In de winkel staat altijd Jumboradio aan en die had even iets rustigs op staan.

Oké ik ben 50 dus niet bijna bejaard maar ik loop ook bijna altijd met een koptelefoon te luisteren naar een eigen muziekje of podcast. Ik vind de muziek in winkels nooit leuk of prettig en daarnaast ben ik ook niet geïnteresseerd in de gesprekken van anderen.

Bakblik schreef op 02-02-2026 om 12:04:

Wat leuk! Ik hou ervan als mensen dat soort dingen doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.