Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
amarna
03-02-2026 om 08:23
Ik ben 67 en vind mezelf echt niet bejaard.
Zo fit als een hoentje en een zeer ruime belangstelling en algemene ontwikkeling. Ik denk dat veel jongeren mijn generatie onderschatten qua kennis. Wie mij raar vindt kan me geen zier schelen.
Gisteren bij AH Queen en Coldplay uit de speakers. Ik zong enthousiast mee. Met aanmoediging van klanten. Ik heb een paar jaar zangles gehad en zing dit repertoire in een koor. Was grappig inkopen doen!
Groentetuin
03-02-2026 om 08:32
amarna schreef op 03-02-2026 om 08:23:
Zo fit als een hoentje en een zeer ruime belangstelling en algemene ontwikkeling. Ik denk dat veel jongeren mijn generatie onderschatten qua kennis. Wie mij raar vindt kan me geen zier schelen.
Gisteren bij AH Queen en Coldplay uit de speakers. Ik zong enthousiast mee. Met aanmoediging van klanten. Ik heb een paar jaar zangles gehad en zing dit repertoire in een koor. Was grappig inkopen doen!
Had ik vast leuk gevonden in de AH
Netherfield
03-02-2026 om 10:03
Wat ik zelf wel gek vind, dan zie je een foto van oude mensen, gemaakt in 1930 ofzo. Die zien er dan uit als minstens 80 en dan zijn ze 60 ofzo. Wat een verschil met nu denk ik dan!
kerst
03-02-2026 om 10:04
Dat bij Vinted verkoopster een koop laat overgaan omdat ze 80 eurocent meer wil. Prijzen op Vinted zijn vaak te hoog. Dan koop ik het liever nieuw.
Groentetuin
03-02-2026 om 10:10
kerst schreef op 03-02-2026 om 10:04:
Dat bij Vinted verkoopster een koop laat overgaan omdat ze 80 eurocent meer wil. Prijzen op Vinted zijn vaak te hoog. Dan koop ik het liever nieuw.
Maar dat doe je dan zelf toch ook?
De koop af laten gaan op 80 eurocent?
Bakblik
03-02-2026 om 10:21
Groentetuin schreef op 03-02-2026 om 10:10:
[..]
Als ik in een "onderhandeling" al 3x een forse stap naar de prijs van de verkoper toe heb gedaan en zij is 2x een klein beetje naar mij toe gekomen dan laat ik het ook wel over gaan. Zeker als de prijs al aan de hoge kant was.
En tweedehands jas voor €60 die ik maar €40 waard vind (nieuwprijs rond de€90) maar graag wil hebben bijvoorbeeld. Dan ging ik naar €50, zij ging naar €57.50 ik naar €52,5 zij naar €56€, ik naar €55. Dat ze dan niet akkoord gaat vind ik dan ook heel slap dat iemand die ene euro er niet af wil doen. Ik maakte veel grotere stappen omhoog dan zij omlaag. Dan laat ik het ook gaan.
kenfan
03-02-2026 om 11:13
MMcGonagall schreef op 02-02-2026 om 15:23:
Toen ik mijn voormalige schoonmoeder leerde kennen, was ze 52. Ze zat toen op een gymclubje voor jongbejaarden. Inmiddels ben ik die leeftijd voorbij en in het bezit van een 50+ aquapas. Ik mag dus meedoen met het aquagymuurtje, maar dan zou ik tussen de grijze duiven van minstens 70+ liggen. Die vrouwen hebben een heel gezellig clubje en de meesten gaan minstens drie keer per week. Ik hoop tegen die tijd ook nog zo fit en sportief te zijn.
Zelf zie ik er wel echt uit als 50+ maar gelukkig valt het grijs nog wel mee. Ik verf niet dus ben wel grijzer dan 90% van mijn leeftijdsgenoten. Dat is dan wel weer apart
Haha, herkenbaar dat aquagymuurtje. Ik kreeg een aanbieding voor gratis lessen toen ik de 55 passeerde. Ik belandde tussen de zeventigplussers die vooral ook kwamen om de tongspieren te trainen.
Mijn haar wordt trouwens wel doffer, maar nog steeds niet grijs. En alle slag is eruit, dat is wel weer jammer.
kenfan
03-02-2026 om 11:43
Broodjebrie schreef op 03-02-2026 om 10:02:
ik voel me echt zo jong als ik jullie leeftijden leesn
ik ben 34.
Haha, wrijf het er maar in!
Ik geef Nederlandse les aan groepen expats, en bij de les over familierelaties heb ik een slide met een oude familiegroepsfoto. ("Dit is de broer van mijn man, hij is mijn.....cursisten: zwager") En gisteravond duurde het toch akelig lang voordat ze mij in die foto herkenden. Terwijl ik voor mijn eigen idee in die 30 jaar geen spat veranderd ben. Een cursiste riep wel meteen: you were beautiful. Schrale troost.
kenfan
03-02-2026 om 11:48
Bakblik schreef op 03-02-2026 om 10:21:
[..]
Als ik in een "onderhandeling" al 3x een forse stap naar de prijs van de verkoper toe heb gedaan en zij is 2x een klein beetje naar mij toe gekomen dan laat ik het ook wel over gaan. Zeker als de prijs al aan de hoge kant was.
En tweedehands jas voor €60 die ik maar €40 waard vind (nieuwprijs rond de€90) maar graag wil hebben bijvoorbeeld. Dan ging ik naar €50, zij ging naar €57.50 ik naar €52,5 zij naar €56€, ik naar €55. Dat ze dan niet akkoord gaat vind ik dan ook heel slap dat iemand die ene euro er niet af wil doen. Ik maakte veel grotere stappen omhoog dan zij omlaag. Dan laat ik het ook gaan.
Vind je dat ook leuk, dat onderhandelen? Voor een paar euro heb ik daar zo helemaal geen zin in dat gepingel om een paar centen oeverloos heen en weer te gaan zitten mailen. Zelf bied ik gewoon wat ik wil betalen, en ik vraag voor spullen een realistische prijs.
Bakblik
03-02-2026 om 12:09
kenfan schreef op 03-02-2026 om 11:48:
[..]
Vind je dat ook leuk, dat onderhandelen? Voor een paar euro heb ik daar zo helemaal geen zin in dat gepingel om een paar centen oeverloos heen en weer te gaan zitten mailen. Zelf bied ik gewoon wat ik wil betalen, en ik vraag voor spullen een realistische prijs.
Op vinted/marktplaats koop ik eigenlijk nooit. Wel op lokale tweedehands markten. Dat je meteen de stof en eventuele slijtplekken kan voelen zeg maar. Daar heb ik echt wel onderhandeld en dingen laten liggen als de andere kant niet over de brug wilde komen met een lagere prijs.
Ik kan dus wel snappen hoe mensen daarin zitten en niet die 80 cent extra ook nog willen betalen.
Ginevra
03-02-2026 om 12:20
Netherfield schreef op 03-02-2026 om 10:03:
Wat ik zelf wel gek vind, dan zie je een foto van oude mensen, gemaakt in 1930 ofzo. Die zien er dan uit als minstens 80 en dan zijn ze 60 ofzo. Wat een verschil met nu denk ik dan!
Vroeger vond ik sommige moeders van vriendinnetjes er ook al zo oud uitzien. Met een bloemetjesjurk en een permanent. Terugrekenend waren die soms nog geen 40.
Met 50 zag je sommige mensen al voorsorteren op de ouderdom, qua haar en kleding. Degelijke beige rokken, of zo'n tuttige blouse met een mouwloos vest, schorten en stevige schoenen.
Maar jonge mensen in de jaren 50 en 60 waren (pre-hippietijd zeg maar) ook zo ouwelijk gekleed. Jasje dasje, hoed, of een degelijke jurk. Toen was het streven om er zo snel mogelijk als volwassene uit te zien. Nu proberen volwassenen zo lang mogelijk jong te blijven.
Dolfje
03-02-2026 om 12:23
Vroeger was er ook niet speciaal mode voor verschillende leeftijden. Je had kinderkleding en voor volwassenen. Of je nu 18 of 80 was daar zat geen verschil in.
krulliebollie
03-02-2026 om 14:01
amarna schreef op 03-02-2026 om 08:23:
Hahaha heerlijk! Ik had met je mee gezongen.
kerst
03-02-2026 om 14:14
Groentetuin schreef op 03-02-2026 om 10:10:
[..]
Dat is waar.
Ik had ook veel lager moeten bieden. Eigenlijk vond ik mijn bod nog aan de hoge kant. En wat ik ook beetje raar vind dat heen en weer gemaild om een paar euro of minder.
En gisteravond was er een koper op Vinted die wilde 25 % van de mijn (redelijke) prijs eraf en dan ook dat het snel opgestuurd zou worden 😏
ik ben 34.