Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Yumi
14-12-2025 om 23:30
Met 'n vriendin de stad in, ze wil "even" naar TKMaxx. Dat is hier een groot diep pand met een laag plafond, dat voelt voor mij niet prettig prettig, soort kelder idee, met te weinig zuurstof.
Het was overvol, dus na 'n rondje geef ik aan eruit te willen met al dat gehoest om me heen, een toename van corona en Norovirus terwijl er geen ventilatie (aan) is. Ze kijkt rustig verder, dus ik zeg nog maar eens, ik heb al zieken om me heen en wil ze geen extra virus bezorgen, en jij gaat morgen toch naar de baby van je zoon kijken? Daar was ze niet mee bezig.... ik vind datraar, kindje heeft ondergewicht en is vandaag geboren daar houdt je toch rekening mee? Dat ze geen rekening met mij wil houden oké maar met je kleinkind?
Jujubee
15-12-2025 om 09:54
Bakblik schreef op 14-12-2025 om 21:59:
[..]
Het wordt bedtijd en dan begint het weer. Vuurwerk knal na knal. De hond van de buren is nu al over zijn toeren. Ik hoop dat ze hem rustig krijgen voor de nacht.
Ah gossie, ik vind dat zo sneu voor de honden en alle andere dieren die zo doodsbang zijn. Heb je nog wel kunnen slapen?
Mijn leenhond is ook echt doodsbang als hij een knal hoort. Dan vliegt hij onder de tafel en zit hij daar te bibberen. En het is hier al aan de gang vanaf september. Echt gek word ik er van. Zo is het voor hem helemaal niet zo leuk meer om hier te zijn op vrijdag, met al die stress.
Vrijdag liepen we een rondje door de buurt rond half zeven, samen met een dame hier uit de straat en haar hond. Komen we zo'n stel tieners tegen met van die rotjes die op hun dooie gemakje even rotjes aan het gooien waren naar elkaar. Dus mijn hond helemaal over de zeik, totaal in paniek. Riep die dame naar ze of ze even wilden stoppen want we hadden bange honden bij ons. Drie riepen sorry en vier gingen er gewoon door met gooien. Maar het was toch bemoedigend, want die overige drie spraken die vier wel echt aan. Zo van "jezus, doe nou even niet, die hond is bang" Het hielp niets, maar ik vond het wel fijn te leren dat ze er niet allemaal ongevoelig voor zijn. Ik vond het ook vooral dapper van haar om ze aan te spreken, dat had ik nooit gedaan. In deze tijd hou ik wijselijk mijn mond dicht, zeker met zo'n grote groep.
Bakblik
15-12-2025 om 10:42
Jujubee schreef op 15-12-2025 om 09:54:
[..]
Ah gossie, ik vind dat zo sneu voor de honden en alle andere dieren die zo doodsbang zijn. Heb je nog wel kunnen slapen?
Mijn leenhond is ook echt doodsbang als hij een knal hoort. Dan vliegt hij onder de tafel en zit hij daar te bibberen. En het is hier al aan de gang vanaf september. Echt gek word ik er van. Zo is het voor hem helemaal niet zo leuk meer om hier te zijn op vrijdag, met al die stress.
![]()
Vrijdag liepen we een rondje door de buurt rond half zeven, samen met een dame hier uit de straat en haar hond. Komen we zo'n stel tieners tegen met van die rotjes die op hun dooie gemakje even rotjes aan het gooien waren naar elkaar. Dus mijn hond helemaal over de zeik, totaal in paniek. Riep die dame naar ze of ze even wilden stoppen want we hadden bange honden bij ons. Drie riepen sorry en vier gingen er gewoon door met gooien. Maar het was toch bemoedigend, want die overige drie spraken die vier wel echt aan. Zo van "jezus, doe nou even niet, die hond is bang" Het hielp niets, maar ik vond het wel fijn te leren dat ze er niet allemaal ongevoelig voor zijn. Ik vond het ook vooral dapper van haar om ze aan te spreken, dat had ik nooit gedaan. In deze tijd hou ik wijselijk mijn mond dicht, zeker met zo'n grote groep.
Ja heb nog best een redelijke nacht gehad. De hond van de buren was gekalmeerd en het knallen stopte ruim na 23.00.
Recent zijn hier in het dorp 3 aan criminaliteit gelinkte explosies geweest waarvan 1 op nog geen 100 meter van ons huis. Ik/we sta(an) gewoon continue op standje aan/alert. Bij ieder knalletje schrik ik.
Fijn dat die jongens elkaar aanspraken, misschien worden die jongens die nu nog door gingen daar ook wel wat voorzichtiger van.
Beterlaat2021!
15-12-2025 om 11:58
Zorg in ieder geval dat de honden altijd aan de lijn zijn, dezer dagen. Anders gebeuren er ongelukken met gevluchte honden.
Loulou39
15-12-2025 om 13:32
Dat een stapeltje met blikken verf in de berging net ineens omviel…
Die blikken staan daar al meer dan een jaar op dezelfde plek in een hoekje, en nu vallen ze zomaar om. Zo raar!
Tango
15-12-2025 om 19:01
Broodjebrie schreef op 14-12-2025 om 08:43:
[..]
Ik denk dat je echt eerder een boom had moeten kopen. Steeds meer mensen kopen al vroeg een boom.
Ik vind het dan weer raar om dit te zeggen. Op 13 december een kerstboom kopen vind ik niet raar.
Marty1984
15-12-2025 om 19:06
Broodjebrie schreef op 14-12-2025 om 08:43:
[..]
Ik denk dat je echt eerder een boom had moeten kopen. Steeds meer mensen kopen al vroeg een boom.
Het is niet omdat steeds meer mensen al vroeg een boom kopen dat de rest van de meute daar behoefte aan moet hebben.
Als straks de helft van Nederland behoefte heeft aan een kerstboom kopen in september moet de rest hen maar volgen en ook die boom 3 maanden in hun huis hebben staan?
Als ik een boom koop is dat sowieso ook pas na Sinterklaas en 6 december. En meestal zelfs pas vlak voor de Kerstvakantie, want dan raak ik pas écht in kerst-stemming. Wat de rest van België of Nederland doet moeten zij weten.
Ik ken hier dan weer wel 3 plekken in de buurt waar ik waarschijnlijk nog een boom met kluit vind op 18 december. Soms de laatste van de winkel, maar iemand moet die arme achtergelaten stumperd kopen
.
Broodjebrie
15-12-2025 om 19:41
Tango schreef op 15-12-2025 om 19:01:
[..]
Ik vind het dan weer raar om dit te zeggen. Op 13 december een kerstboom kopen vind ik niet raar.
Ik ook niet maar feit is dat steeds meer mensen steeds vroeger de boom zetten.
Rockstar
15-12-2025 om 21:30
Yumi schreef op 14-12-2025 om 23:30:
Met 'n vriendin de stad in, ze wil "even" naar TKMaxx. Dat is hier een groot diep pand met een laag plafond, dat voelt voor mij niet prettig prettig, soort kelder idee, met te weinig zuurstof.
Het was overvol, dus na 'n rondje geef ik aan eruit te willen met al dat gehoest om me heen, een toename van corona en Norovirus terwijl er geen ventilatie (aan) is. Ze kijkt rustig verder, dus ik zeg nog maar eens, ik heb al zieken om me heen en wil ze geen extra virus bezorgen, en jij gaat morgen toch naar de baby van je zoon kijken? Daar was ze niet mee bezig.... ik vind datraar, kindje heeft ondergewicht en is vandaag geboren daar houdt je toch rekening mee? Dat ze geen rekening met mij wil houden oké maar met je kleinkind?
Je kan zelf toch buiten wachten als je bang bent voor ziektes in een winkel? Ik zou het zelf ook overdreven vinden om daarvoor een winkel uit te gaan.
Moosey
15-12-2025 om 21:51
En als je vandaag een virus oppikt ben je echt morgen nog niet besmettelijk voor anderen, dus de baby-redenatie is ook niet echt solide.
Yumi
15-12-2025 om 22:10
Rockstar schreef op 15-12-2025 om 21:30:
[..]
Je kan zelf toch buiten wachten als je bang bent voor ziektes in een winkel? Ik zou het zelf ook overdreven vinden om daarvoor een winkel uit te gaan.
Ik heb meerdere mensen om me heen die ziek zijn, en heb long covid, zelf heeft ze een te vroeg geboren kleinzoon die nog in het ziekenhuis lag. Ik heb dit eerst aangegeven, toen ze daar niet op reageerde, heb ik het herhaald en ben eruit gelopen. Waarop ze me achterna kwam, dat kan je overdreven vinden, ik wil anderen die al ziek zijn niet besmetten.
Yumi
15-12-2025 om 22:21
Moosey schreef op 15-12-2025 om 21:51:
En als je vandaag een virus oppikt ben je echt morgen nog niet besmettelijk voor anderen, dus de baby-redenatie is ook niet echt solide.
Het RIVM;
U kunt ook besmet raken met het norovirus via de lucht. Bijvoorbeeld wanneer u in een ruimte bent waar iemand heeft overgegeven, maar ook wanneer een besmet persoon tegen u praat. U kunt dan het virus via kleine druppeltjes in de lucht binnenkrijgen.
Wanneer iemand besmet is, kan de ontlasting van die persoon tot wel drie weken besmettelijk blijven. De tijd tussen besmet raken en ziek worden is één tot drie dagen.
BlairW
15-12-2025 om 22:23
Yumi schreef op 15-12-2025 om 22:10:
[..]
Ik heb meerdere mensen om me heen die ziek zijn, en heb long covid, zelf heeft ze een te vroeg geboren kleinzoon die nog in het ziekenhuis lag. Ik heb dit eerst aangegeven, toen ze daar niet op reageerde, heb ik het herhaald en ben eruit gelopen. Waarop ze me achterna kwam, dat kan je overdreven vinden, ik wil anderen die al ziek zijn niet besmetten.
Dat jij dat doet is prima, maar je hebt kritiek op haar dat zij niet hetzelfde doet omdat ze een te vroeg geboren kleinkind heeft. Ik vind het raar dat je een ander hierop aan kijkt. Ik vind het namelijk ook erg overdreven en die vriendin blijkbaar dus ook. Kijk haar er dus niet op aan, maar doe waar jij je prima bij voelt zonder oordeel naar een ander 
MMcGonagall
15-12-2025 om 22:29
Ik ga vrijdag pas een kerstboom halen. Dat is toch prima op tijd, ruim voor Kerst. Ik heb echt geen zin in een maand zo’n gevaarte in mijn huiskamertje van 32 m2.