Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Nog even over de warmte: mijn krokussen komen op.

Dat ik een fiets voor mijn dochter had besteld, met verwachte leveringsdatum februari 2026 en bij het bestellen een datum moest aangeven waarop ik de fiets wilde ophalen. Ik had daarbij een datum in maart opgegeven. Volgens wordt ik vandaag gebeld door de fietsenwinkel dat de fiets er al is en dat ik niet tot februari kan wachten alvorens hem op te halen. 

Caroline80 schreef op 12-12-2025 om 12:18:

Dat ik een fiets voor mijn dochter had besteld, met verwachte leveringsdatum februari 2026 en bij het bestellen een datum moest aangeven waarop ik de fiets wilde ophalen. Ik had daarbij een datum in maart opgegeven. Volgens wordt ik vandaag gebeld door de fietsenwinkel dat de fiets er al is en dat ik niet tot februari kan wachten alvorens hem op te halen.

wat een vreemde manier van communiceren inderdaad. ze hadden beter kunnen bellen: gaaf he! hij is er al! wat wil je afspreken om hem op te halen? 

Caroline80 schreef op 12-12-2025 om 12:18:

Mijn vriend had een nieuwe racefiets, speciaal model, op maat gemaakt. Inmiddels is hij twee keer terug gegaan omdat er een scheur in het frame zat, wat niet veilig is als je met 80 een berg af rijdt. De tweede keer kreeg hij te horen dat de gewenste kleur drie maanden zou duren en of het ook een witte mocht zijn, want dat kon sneller. Hij is akkoord gegaan en zit inmiddels al sinds juni te wachten. Ik heb hem aangeraden nu toch maar voor de gewenste kleur te gaan, want deze winter gaat hij toch geen wedstrijden meer rijden.

De vogels die alweer fluiten of het voorjaar is ..
( qua temperatuur wel voorjaar)

kerst schreef op 13-12-2025 om 10:04:

De vogels die alweer fluiten of het voorjaar is ..
( qua temperatuur wel voorjaar)

Ja! Werd vanmorgen rond half 6 wakker en toen hoorde ik ze ook al in het donker. Heel opvallend 

Koettie schreef op 13-12-2025 om 10:46:

[..]

Ja! Werd vanmorgen rond half 6 wakker en toen hoorde ik ze ook al in het donker. Heel opvallend

Ik stapte vanmorgen om iets na 7u uit de auto en toen hoorde ik ook een vogeltje ♥️ maar de locatie waar ik moest zijn ligt ook in het bos dus dan is de kans sowieso wel groter denk ik.

Maar het was wel even een geluksmomentje!

Dat gisteren alle echte kerstbomen uitverkocht waren bij de Praxis. En volgens de medewerker waren ze een week geleden al uitverkocht. Ook bij de Gamma in ons dorp alleen nog een paar gezaagde bomen te koop.

@Caroline80 :    Wat bedoel je met 'echte bomen', bomen met kluit?   Misschien dat je dan een (kerst-)boomkweker moet opzoeken, of naar een tuincentrum moet gaan.

Caroline80 schreef op 14-12-2025 om 08:02:

Dat gisteren alle echte kerstbomen uitverkocht waren bij de Praxis. En volgens de medewerker waren ze een week geleden al uitverkocht. Ook bij de Gamma in ons dorp alleen nog een paar gezaagde bomen te koop.

Ik denk dat je echt eerder een boom had moeten kopen. Steeds meer mensen kopen al vroeg een boom. 

Caroline80 schreef op 14-12-2025 om 08:02:

Ja, dit hoorde ik ook al van iemand anders! Niet bij de Praxis maar in de winkelcentra in Amsterdam Zuid. Zij (Brits) zei ook al “serves me right for leaving it this late to get a tree”. Terwijl het mij echt totaal niet laat lijkt! Oké, voor een Brit iets meer 😉, maar voor Nederlanders is (was??) ‘het eerste weekend na Sinterklaas’ toch een heel normaal moment om eens over een kerstboom na te gaan denken… Ik heb hem nog nooit in mijn leven eerder gekocht dan dat. Wellicht is dat echt aan het veranderen… zelf vind ik dat wel jammer en wat afbreuk doen aan de eigenheid van de Nederlandse cultuur! 

Iets anders wat ik raar vind: dat (winter)pyjama’s heel vaak bestaan uit een katoenen shirt met lange mouwen en een flanellen broek. Onder dus warmer dan boven. Ik zou het juist veel liever andersom willen, of in elk geval beide dezelfde stof, maar niet warmer aan m’n benen dan m’n bovenlijf!

Dat de hulpdiensten in de nacht met licht en geluid ter plaatste gaan. Het was hier de hele nacht onrustig tot een uur of 3 met vuurwerk en daarna reed de ambulance een paar keer uit en daar moest de brandweer bij helpen met afhijsen. Wat een kabaal de hele nacht. 

Beterlaat2021! schreef op 14-12-2025 om 08:27:

@Caroline80 : Wat bedoel je met 'echte bomen', bomen met kluit? Misschien dat je dan een (kerst-)boomkweker moet opzoeken, of naar een tuincentrum moet gaan.

Met een echte bedoel ik gaan kunstkerstboom. Maar wij willen er ook nog 1 met kluit. Vorig jaar op 7 december gekocht bij de welkom en twee dagen later waren daar alle bomen voor de helft van de prijs. Nu waren ze nog gewoon de oorspronkelijke prijs bij de welkom, maar was er bijna niets meer.

Bakblik schreef op 14-12-2025 om 09:59:

Dat de hulpdiensten in de nacht met licht en geluid ter plaatste gaan. Het was hier de hele nacht onrustig tot een uur of 3 met vuurwerk en daarna reed de ambulance een paar keer uit en daar moest de brandweer bij helpen met afhijsen. Wat een kabaal de hele nacht.

Het wordt bedtijd en dan begint het weer. Vuurwerk knal na knal.  De hond van de buren is nu al over zijn toeren. Ik hoop dat ze hem rustig krijgen voor de nacht. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.