Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Grindelwald schreef op 02-12-2025 om 08:19:

[..]

En dat vind ik echt jammer. Kerstbomen die begin november al in de woonkamer staan. Tegen de tijd dat het kerst is, is de boom kaal of ben je die sta in de weg meer dan zat.

en de bomen zijn allemaal nep.. zo zonde én opvallend dat ze inderdaad overal zo vroeg al staan. dat haalt het bijzondere er toch helemaal van weg als die boom er 3 maanden staat? 

ik heb wel al wat lampjes in de heg hangen sinds van de week omdat het zo triest en donker is buiten, maar de boom komt er niet in vóór 6 december en hij gaat met 3 koningen weer weg. dat is heilig bij ons.

Broadway schreef op 02-12-2025 om 08:24:

[..]

en de bomen zijn allemaal nep.. zo zonde én opvallend dat ze inderdaad overal zo vroeg al staan. dat haalt het bijzondere er toch helemaal van weg als die boom er 3 maanden staat?

ik heb wel al wat lampjes in de heg hangen sinds van de week omdat het zo triest en donker is buiten, maar de boom komt er niet in vóór 6 december en hij gaat met 3 koningen weer weg. dat is heilig bij ons.

Hier mag hij blijven t/m nieuwjaarsdag en daarna gaat hij weg. Een nepperd (een hele mooie) hebben wij ook. Ik vind dat niet zonde. Het is een stuk beter voor het milieu, ik vind al die omgehakte bomen zonde. 

Herfstappeltaart schreef op 02-12-2025 om 08:26:

[..]

Hier mag hij blijven t/m nieuwjaarsdag en daarna gaat hij weg. Een nepperd (een hele mooie) hebben wij ook. Ik vind dat niet zonde. Het is een stuk beter voor het milieu, ik vind al die omgehakte bomen zonde.

ik reageerde op uitvallende bomen als ze zo lang staan. een neppe boom valt niet uit.

ik heb altijd echte bomen. is idd zonde, maar de neppers heb ik nog nooit kunnen betrappen op mooi zijn. veel te symmetrisch en nep dus tot ik een mooie heb gevonden koop ik echte.

BlairW schreef op 02-12-2025 om 08:22:

Er is al een soort thanksgiving hier. De biddag en gedankdag voor gewas en arbeid. Niet dat we die uitgebreid vieren, maar is wel zo’n beetje met dezelfde bedoeling als thanksgiving. De biddag is in maart en de gedankdag in november.

Dat vind ik toch heel wat anders.

Dat zijn christelijke dagen die  van oudsher al gevierd worden.

Ik zie dat niet als Thanksgiving 

Broadway schreef op 02-12-2025 om 08:27:

[..]

ik reageerde op uitvallende bomen als ze zo lang staan. een neppe boom valt niet uit.

ik heb altijd echte bomen. is idd zonde, maar de neppers heb ik nog nooit kunnen betrappen op mooi zijn. veel te symmetrisch en nep dus tot ik een mooie heb gevonden koop ik echte.

Die van ons heeft verschillende kleuren groen (takken) en kun je alle kanten op buigen. Verre van symmetrisch. Hij was duur, dat wel.

Herfstappeltaart schreef op 02-12-2025 om 09:18:

[..]

Die van ons heeft verschillende kleuren groen (takken) en kun je alle kanten op buigen. Verre van symmetrisch. Hij was duur, dat wel.

weet je het merk of iets waarmee ik kan zoeken nog?

Je kan ook zo'n boom met kluit kopen die dan elk jaar voor jou weer terug in de grond gezet wordt, heb je elk jaar weer je eigen boom en op den duur gaat hij met pensioen en mag hij in een bos groot en oud worden. Das wel goed voor het milieu. 
https://www.beterboompje.nl/

Broadway schreef op 02-12-2025 om 09:43:

[..]

weet je het merk of iets waarmee ik kan zoeken nog?

Nee helaas. We hebben hem een jaar of vier geleden bij Intratuin gekocht.

Herfstappeltaart schreef op 02-12-2025 om 08:22:

[..]

Dat is absoluut waar. Toen ik klein was was er nog nergens sprake van kerstmannen. Nu zie je regelmatig kerstmannen opduiken, ook op straat.

Toen ik klein was wel. Ik ben 60. Wij hadden op de dressoir een kerstman op de slee met rendieren staan van plastic. Ik speelde daar altijd mee.

watertoren schreef op 02-12-2025 om 10:08:

[..]

Toen ik klein was wel. Ik ben 60. Wij hadden op de dressoir een kerstman op de slee met rendieren staan van plastic. Ik speelde daar altijd mee.

Ik ben 68. Misschien net het verschil? Maar ik bedoel meer op straat, net als sinterklaas.

Herfstappeltaart schreef op 02-12-2025 om 10:12:

[..]

Ik ben 68. Misschien net het verschil? Maar ik bedoel meer op straat, net als sinterklaas.

Mijn broer is 67 en toen hij klein was hadden we hem al maar inderdaad op straat zag je geen Kerstman maar wel in de etalages van winkels, waar ik woon dan.

Ik had trouwens ook zo'n sneeuwding waarmee je moest schudden met de kerstman. Haha, ik kan niet op de naam komen van dat ding.

watertoren schreef op 02-12-2025 om 10:20:

Ik had trouwens ook zo'n sneeuwding waarmee je moest schudden met de kerstman. Haha, ik kan niet op de naam komen van dat ding.

sneeuwbol

Broadway schreef op 02-12-2025 om 08:27:

[..]

Ik heb, al zeg ik het zelf, echt een hele mooie neppe. Heb juist gelet op dat niet symmetrische, geen groene driehoek hier in de kamer. Bijna iedereen die hier komt is verbaasd dat het geen echte is 😁 dus ze zijn er wel! En niet eens heel duur. Was €160,- kwijt voor een boom van 1m80. Het is de Everlands Arlberg fir, maar volgens mij is die echt nergens meer te koop in Nederland. De grandis fir van hetzelfde merk is ook mooi! Die is beter verkrijgbaar 😁

Warentuin_afbeelding_9682.png

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.