Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Herfstappeltaart
02-12-2025 om 07:14
Poezie schreef op 02-12-2025 om 00:05:
[..]
Van mij mag het nu al verdwijnen gezien de agressie rondom dit kinderfeest, de lol en de magie is er toch al vanaf.
Daar denken onze kleinkinderen heel anders over hoor. Het zijn de volwassenen die er een probleem van maken.
watertoren
02-12-2025 om 07:36
De vrijwilligers van de kantine van onze voetbalvereniging kregen allemaal een luxe chocoladeletter met het logo van de vereniging erop. Ik was er blij mee.
Netherfield
02-12-2025 om 07:42
Ik vindt het dan weer raar waarom nu de hele Sinterklaas afgeschaft moet worden.
Dolfje
02-12-2025 om 07:45
Herfstappeltaart schreef op 02-12-2025 om 07:14:
[..]
Daar denken onze kleinkinderen heel anders over hoor. Het zijn de volwassenen die er een probleem van maken.
Nou inderdaad. Ik heb geen kinderen maar organiseer elk jaar een sinterklaasactiviteit op mijn werk wat elk jaar weer de drukst bezochte activiteit is.
Broadway
02-12-2025 om 07:51
Spreekuurtje schreef op 01-12-2025 om 18:14:
Dat werkgevers nog steeds denken dat hun werknemers ''blij'' worden van snoep als cadeautje met Sinterklaas
Vandaag lag er voor elke werknemer een klein jute zakje klaar met daarin: chocolade geld, de goedkoopste (mini) chocoletter, tumtum, speculaasje en niet te vergeten een zakje kruidnoten
Ik vind het echt zonde van het geld! (ruim 800 werknemers)
En waarom altijd eten?
Doen ze trouwens met Kerst ook hoor, bedenk eens wat origineels..
dat jij en misschien een collega er niet blij van worden maakt het geen gemeengoed. de meeste mensen waarderen zo'n attentie enorm.
Broodjebrie
02-12-2025 om 07:55
Netherfield schreef op 02-12-2025 om 07:42:
Ik vindt het dan weer raar waarom nu de hele Sinterklaas afgeschaft moet worden.
Het hoeft niet afgeschaft te 'moeten' worden maar er is steeds meer discussie over de laatste jaren. Dus daarom zei ik ook, ik denk dat sinterklaasfeest steeds kleiner wordt gevierd omdat mensen die discussie zat zijn. Kerst wordt voor mijn gevoel ook steeds groter gemaakt.
Broadway
02-12-2025 om 07:59
Broodjebrie schreef op 02-12-2025 om 07:55:
[..]
Het hoeft niet afgeschaft te 'moeten' worden maar er is steeds meer discussie over de laatste jaren. Dus daarom zei ik ook, ik denk dat sinterklaasfeest steeds kleiner wordt gevierd omdat mensen die discussie zat zijn. Kerst wordt voor mijn gevoel ook steeds groter gemaakt.
die discussie is merendeels online. alle kinderen die ik nu zie rondrennen of van vrienden/collega's zijn allemaal 300% vól in de magische tijd zonder enig besef van de volwassenen die proberen dit kapot te maken ondanks alle aanpassingen die er zijn gedaan waardoor volgens mij niemand zonder té lange tenen weer een vorm van gekwetstheid zou kunnen ervaren.
en bij mensen die het kapot willen maken bedoel ik naast de eeuwig gekwetsten ook de idioten die ondanks het volledig ok zijn voor iedereen van roetveegpieten tóch harder gillen dan de kinderen die sint aan zien komen over dat zwarte piet moet blijven.
Frisdrank1972
02-12-2025 om 08:07
Ik denk ook dat het te maken heeft met de amerikanisering van onze cultuur. Kerst, Valentijnsdag en Halloween worden gewoon belangrijker en dan vallen Sinterklaas en Sint-Maarten buiten de boot.
Broodjebrie
02-12-2025 om 08:09
Frisdrank1972 schreef op 02-12-2025 om 08:07:
Ik denk ook dat het te maken heeft met de amerikanisering van onze cultuur. Kerst, Valentijnsdag en Halloween worden gewoon belangrijker en dan vallen Sinterklaas en Sint-Maarten buiten de boot.
Dit zou inderdaad ook kunnen ja.
Dolfje
02-12-2025 om 08:15
Kijk maar naar Black friday, straks vieren we hier ook Thanksgiving…
Grindelwald
02-12-2025 om 08:17
Netherfield schreef op 02-12-2025 om 07:42:
Precies, het is toch een leuk feest voor kinderen. Ik heb juist het idee dat de zwarte pieten discussie wat minder aan het worden is.
Grindelwald
02-12-2025 om 08:17
Dolfje schreef op 02-12-2025 om 08:15:
[..]
Kijk maar naar Black friday, straks vieren we hier ook Thanksgiving…
Alsjeblieft niet 🤣 of Independence day
Grindelwald
02-12-2025 om 08:19
Broodjebrie schreef op 02-12-2025 om 07:55:
[..]
En dat vind ik echt jammer. Kerstbomen die begin november al in de woonkamer staan. Tegen de tijd dat het kerst is, is de boom kaal of ben je die sta in de weg meer dan zat.
Herfstappeltaart
02-12-2025 om 08:22
Dat is absoluut waar. Toen ik klein was was er nog nergens sprake van kerstmannen. Nu zie je regelmatig kerstmannen opduiken, ook op straat.
BlairW
02-12-2025 om 08:22
Er is al een soort thanksgiving hier. De biddag en gedankdag voor gewas en arbeid. Niet dat we die uitgebreid vieren, maar is wel zo’n beetje met dezelfde bedoeling als thanksgiving. De biddag is in maart en de gedankdag in november.