Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Schoondochter schreef op 01-12-2025 om 10:33:

[..]

Acceptgiro's bestaan al ruim twee jaar niet meer.

Wilde het net zeggen 😁 schoonmoeder gebruikte die ook nog tot 2 jaar terug. Inmiddels zijn ze wel over op online bankieren en dat vinden ze toch een stuk makkelijker.

Dat werkgevers nog steeds denken dat hun werknemers ''blij'' worden van snoep als cadeautje met Sinterklaas
Vandaag lag er voor elke werknemer een klein jute zakje klaar met daarin: chocolade geld, de goedkoopste (mini) chocoletter, tumtum, speculaasje en niet te vergeten een zakje kruidnoten

Ik vind het echt zonde van het geld! (ruim 800 werknemers)
En waarom altijd eten?

Doen ze trouwens met Kerst ook hoor, bedenk eens wat origineels..

Spreekuurtje schreef op 01-12-2025 om 18:14:

Dat werkgevers nog steeds denken dat hun werknemers ''blij'' worden van snoep als cadeautje met Sinterklaas
Vandaag lag er voor elke werknemer een klein jute zakje klaar met daarin: chocolade geld, de goedkoopste (mini) chocoletter, tumtum, speculaasje en niet te vergeten een zakje kruidnoten

En waarom altijd eten?

Ik zou daar dus inderdaad blij van worden 

Voor een kleinigheidje met Sinterklaas vind ik dat echt een prima keuze. Mijn eigen ervaring is dat 'origineel' vaak zorgt voor een veel kleinere groep met blije mensen. Kerst is bij ons een digitale bon, vind ik ook leuk.

En waarom altijd eten?

Misschien moet je eind volgend jaar voorstellen ermee te stoppen, of vooraf aangeven dat je geen cadeautje hoeft/of dat het gedoneerd mag worden aan de voedselbank. Ben benieuwd hoeveel gemopper dat weer brengt bij collega's.

Overigens, bedenk maar eens iets voor 800 man, ik geef het je te doen, ik begrijp het veilig blijven bij een standaard pakketje wel, het is toch nooit goed.

Yumi schreef op 01-12-2025 om 18:37:

[..]

Misschien moet je eind volgend jaar voorstellen ermee te stoppen, of vooraf aangeven dat je geen cadeautje hoeft/of dat het gedoneerd mag worden aan de voedselbank. Ben benieuwd hoeveel gemopper dat weer brengt bij collega's.

Overigens, bedenk maar eens iets voor 800 man, ik geef het je te doen, ik begrijp het veilig blijven bij een standaard pakketje wel, het is toch nooit goed.

Tja, ik vind zakjes snoep gewoon iets kinderachtigs hebben.

En waarom altijd eten?

Ik heb iets heel vergelijkbaars gehad vandaag en vond het erg leuk 

Spreekuurtje schreef op 01-12-2025 om 19:01:

[..]

Tja, ik vind zakjes snoep gewoon iets kinderachtigs hebben.

Sinterklaas is ook een kinderfeest dus ik vind het wel een passend cadeautje. En ik koop zelf expres nooit sinterklaassnoep en zo'n kleine traktatie vind ik dan wel leuk juist.

Yumi schreef op 01-12-2025 om 18:37:

[..]

Dat denk ik ook. Een fles wijn wordt ook niet gewaardeerd want veel mensen zijn afgestapt van alcohol. Juist Sinterklaassnoep hoort heel erg bij de gelegenheid vind ik. leuk hoor.

CharlieB schreef op 01-12-2025 om 18:22:

[..]

Ik zou daar dus inderdaad blij van worden

Voor een kleinigheidje met Sinterklaas vind ik dat echt een prima keuze. Mijn eigen ervaring is dat 'origineel' vaak zorgt voor een veel kleinere groep met blije mensen. .

ik zou daar ook blij van worden. Ik koop momenteel zo min mogelijk snoep maar vind het leuk en echt sinterklazig om iets traditioneel lekkers te krijgen. 
en alles wat aan “originele” traktaties is uitgedeeld de afgelopen jaren vond ik veel suffer. Bloemzaadjes die niet uitkomen, een lelijke amaryllisbol, een lelijke plastic meeneembeker met bedrijfslogo… 

Ik neem het glimlachend in ontvangst hoor, ik ben heus wel beleefd, maar ik heb veel liever die chocoladeletter. 

Ginevra schreef op 01-12-2025 om 19:31:

[..]

Ik neem het glimlachend in ontvangst hoor, ik ben heus wel beleefd, maar ik heb veel liever die chocoladeletter.

Hetzelfde 

Ik vind snoep ook leuk en passend bij de gelegenheid. En je kunt het altijd doorgeven als je het niet wil. Wij kregen dit jaar begin november chocolaatjes als 'herfst-tractatie'. Sinterklaas en kerst mag bij ons niet meer. 

Meesje schreef op 01-12-2025 om 20:50:

Wij kregen dit jaar begin november chocolaatjes als 'herfst-tractatie'. Sinterklaas en kerst mag bij ons niet meer.

Dat vind ik nou raar.

Dolfje schreef op 01-12-2025 om 21:16:

[..]

Dat vind ik nou raar.

Ik denk dat sinterklaas over een paar jaar nauwelijks meer aanwezig is..

En waarom altijd eten?

Ik vind dat juist leuk en attent. En ik word er blij van. Zelf eet ik het niet, maar ik maak er anderen blij mee en intussen voel ik de waardering van mijn werkgever.

Broodjebrie schreef op 01-12-2025 om 21:49:

[..]

Ik denk dat sinterklaas over een paar jaar nauwelijks meer aanwezig is..

Van mij mag het nu al verdwijnen gezien de agressie rondom dit kinderfeest, de lol en de magie is er toch al vanaf.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.