Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Beterlaat2021! schreef op 19-11-2025 om 12:24:

Raar dat een coffeeshop coffeeshop heet. Waarom eigenlijk?
Er is misschien wel een bekertje koffie te krijgen, maar er wordt iets anders verkocht, toch?

Leuk! Heb ik nooit bij stilgestaan, en ben even gaan zoeken. Als je op Google zoekt komt het antwoord direct naar boven. 

Schoondochter schreef op 19-11-2025 om 12:36:

[..]

Leuk! Heb ik nooit bij stilgestaan, en ben even gaan zoeken. Als je op Google zoekt komt het antwoord direct naar boven.

Ik heb het ook opgezocht, ik wist het ook niet!

Er is misschien wel een bekertje koffie te krijgen, maar er wordt iets anders verkocht, toch?

Misschien vanwege de beginperiode, dat het een soort dekmantel was? Weedwinkel op je gevel zetten gaf waarschijnlijk wel problemen met de politie.

Mijn moeder en tantes zijn een keer tijdens een weekendje weg een 'koffie-winkel' ingelopen om koffie te drinken. Was een hele bijzondere winkel. Met kussens op de vloer en bijzondere posters. Het rook er heel vreemd zoetig. Ze hebben gewoon hun kopje koffie gekregen. Pas bij vertrek vertelde de vriendelijke meneer die hun geholpen had dat dit een coffeeshop was en geen koffiewinkel.

Meesje schreef op 19-11-2025 om 13:28:

Mijn moeder en tantes zijn een keer tijdens een weekendje weg een 'koffie-winkel' ingelopen om koffie te drinken. Was een hele bijzondere winkel. Met kussens op de vloer en bijzondere posters. Het rook er heel vreemd zoetig. Ze hebben gewoon hun kopje koffie gekregen. Pas bij vertrek vertelde de vriendelijke meneer die hun geholpen had dat dit een coffeeshop was en geen koffiewinkel.

Wat schattig ♥️

Wij gingen ooit met kinderen van 11 en 8 op een terrasje zitten in Bergerac. 1 koffie voor man (die heeft echt nooit iets in de gaten) besteld en voor mij en de kinderen 3 orangina. De "ober" vroeg nog of we echt alleen een drankje wilden en niets erbij. Er was geen kaart op tafel met het "menu". 

Man ging met de jongste naar het toilet en vond het binnen in de zaak en beetje vreemd ruiken. Toen ik wilde afrekenen moest ik naar binnen en daar hing "de kaart" met allerlei plaatjes van DE plantjes in verschillende stadia van drogen of gemengd met tabak. 

Ik heb heel snel afgerekend en we zijn naar een ander deel van de stad gelopen. 

Sindsdien kijken we beter op welk gezellig terras we gaan zitten. 

Gelukkig dat ze alleen koffie hebben gedronken en er geen plakje cake bij hebben genomen.

Tuinfluiter schreef op 19-11-2025 om 14:42:

[..]

Gelukkig dat ze alleen koffie hebben gedronken en er geen plakje cake bij hebben genomen.

En omgekeerd: mijn schoonouders dachten er bij een drugstore in de VS drugs werden verkocht.  

amarna schreef op 19-11-2025 om 17:01:

[..]

En omgekeerd: mijn schoonouders dachten er bij een drugstore in de VS drugs werden verkocht.

Nou ja, in het Engels betekent drugs ook medicijnen, dus strikt genomen is dat zo

Thora schreef op 18-11-2025 om 12:23:

[..]

Ik begrijp dat zo goed. Ik heb ook nog een hele tijd nadat ik op mijzelf was gaan wonen netjes opgenomen met "U spreekt met.........". Tot de eerste viezerik aan de lijn hing. Daarna zei ik alleen mijn voornaam en na 22.00 uur nam ik op met een heel lage JA?!!

Maar sinds het mobiele tijdperk zeg ik zelden meer mijn naam. En jij kan dat ook he. Zet hem op. Je kunt het!!!!!!!!!!!!!!

precies want als je  belt zie je de naam al, mijn moeder had vroeger nog wel is de neiging om te zeggen :Rougue met je moeder

mijn tante zei altijd, tot met wie spreek ik? 

Raar: dat mensen de snelheidsbeperking die op de matrixborden staat compleet negeren. Ze kachelen gewoon door, tot ze 'ineens' de file zien en vol in de remmen moeten. Het is niet alleen zinloos en zonde van de brandstof, maar ook gewoon illegaal... ik snap dat dus niet.

Peaches schreef op 26-11-2025 om 09:04:

Raar: dat mensen de snelheidsbeperking die op de matrixborden staat compleet negeren. Ze kachelen gewoon door, tot ze 'ineens' de file zien en vol in de remmen moeten. Het is niet alleen zinloos en zonde van de brandstof, maar ook gewoon illegaal... ik snap dat dus niet.

Ik heb iemand wel eens horen beweren dat dat adviessnelheden waren. Die had het niet helemaal begrepen maar daar zijn er vast wel meer van. 

Ginevra schreef op 26-11-2025 om 09:12:

[..]

Ik heb iemand wel eens horen beweren dat dat adviessnelheden waren. Die had het niet helemaal begrepen maar daar zijn er vast wel meer van.

Dat was vroeger natuurlijk ook zo. Aangezien je ook matrix borden hebt waar wel een rode cirkel op staat kan ik me de vergissing goed voorstellen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.