Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Beterlaat2021!
18-11-2025 om 08:04
Als je een telefoontje van een dokter verwàcht en je ziet 'nummer onbekend of anoniem' dan neem je toch op?
Broodjebrie
18-11-2025 om 08:07
Beterlaat2021! schreef op 18-11-2025 om 08:04:
Als je een telefoontje van een dokter verwàcht en je ziet 'nummer onbekend of anoniem' dan neem je toch op?
Dat ligt eraan of het rond dat tijdstip is. Vaak loopt het uit of word je eerder gebeld..
Maar toch ben ik altijd een beetje huiverig als ik word gebeld door een anoniem nummer. Als ik opneem zeg ik alleen hallo?
Anna76
18-11-2025 om 08:14
Met 2 bejaarde ouders vind ik niet opnemen toch wel spannend, je weet nooit of er iets gebeurd is. Tot dusver is het de andere ouder die belt en dat nummer herken ik wel natuurlijk.
Ik ben ook wel eens gebeld door een familielid dat met spoed was opgenomen in het ziekenhuis, met de telefoon van het ziekenhuis. Onbekend nummer, ik nam niet op, daar heb ik me toch wel lullig over gevoeld.
Ook ben ik wel eens gebeld door zowel een ambulancebroeder (onbekend nummer) als de politie (anoniem nummer), mijn man had een ongeluk gehad en werd naar het ziekenhuis gebracht.
Ik neem dus eigenlijk altijd wel op, tenzij m'n telefoon (via de provider neem ik aan) al aangeeft dat het vermoedelijk een spambeller betreft. Ik zeg dan ook altijd alleen "hallo".
Courage
18-11-2025 om 12:08
Ik vind het knap dat mensen alleen 'hallo' kunnen zeggen. Netjes opnemen met je naam is er zo ingedrild door mijn ouders, dat ik dat nog steeds niet kan eigenlijk. 
Thora
18-11-2025 om 12:23
Courage schreef op 18-11-2025 om 12:08:
Ik vind het knap dat mensen alleen 'hallo' kunnen zeggen. Netjes opnemen met je naam is er zo ingedrild door mijn ouders, dat ik dat nog steeds niet kan eigenlijk.
Ik begrijp dat zo goed. Ik heb ook nog een hele tijd nadat ik op mijzelf was gaan wonen netjes opgenomen met "U spreekt met.........". Tot de eerste viezerik aan de lijn hing. Daarna zei ik alleen mijn voornaam en na 22.00 uur nam ik op met een heel lage JA?!!
Maar sinds het mobiele tijdperk zeg ik zelden meer mijn naam. En jij kan dat ook he. Zet hem op. Je kunt het!!!!!!!!!!!!!!
Beterlaat2021!
18-11-2025 om 13:37
Ik noem alleen mijn voornaam.
En ik heb op mijn vaste telefoonlijn ook een antwoordapparaat.
Mijn mobiele telefoon gebruik ik nauwelijks, staat uit en het nummer is maar bij een enkeling bekend.
duizel
18-11-2025 om 20:03
ik neem soms privé nog op met de riedel die ik op mijn werktelefoon gebruik dus met de bedrijfsnaam erachter...
Yumi
18-11-2025 om 22:27
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het zo donker de hele dag niet normaal meer. Kan me niet herinneren dat dit ieder jaar zo is, mijn gevoel voor tijd raakt erdoor van slag. Vanmiddag zei ik iemand goedendag en wenste haar nog een fijne avond. Toen ik een half uur later thuiskwam zag ik dat het pas half 2 was, terwijl ik dacht laat te zijn met koken
Dat is toch raar? 🤪
Netherfield
19-11-2025 om 06:55
Ik vind het raar dat er alleen mannen bij de formatiebespreking zitten.
Broadway
19-11-2025 om 10:07
Yumi schreef op 18-11-2025 om 22:27:
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het zo donker de hele dag niet normaal meer. Kan me niet herinneren dat dit ieder jaar zo is, mijn gevoel voor tijd raakt erdoor van slag. Vanmiddag zei ik iemand goedendag en wenste haar nog een fijne avond. Toen ik een half uur later thuiskwam zag ik dat het pas half 2 was, terwijl ik dacht laat te zijn met koken
Dat is toch raar? 🤪
ligt niet aan jou, ik heb het ook. ik kan ook de hele tijd slapen en heb in de ochtend geen zin om op te staan...
Anna76
19-11-2025 om 10:58
Yumi schreef op 18-11-2025 om 22:27:
Dat is toch raar? 🤪
De donkere dagen voor kerst
Thora
19-11-2025 om 11:13
Hoor ik gisteren op TV, ik weet niet meer welk programma, dat Boris Boef van Disney een kater is. Altijd gedacht dat het een lelijke hond was.
Lollypopje
19-11-2025 om 11:18
Thora schreef op 19-11-2025 om 11:13:
Hoor ik gisteren op TV, ik weet niet meer welk programma, dat Boris Boef van Disney een kater is. Altijd gedacht dat het een lelijke hond was.
Eigenlijk nooit over nagedacht wat hij is, maar een kater is eigenlijk best wel logisch Aangezien hij altijd problemen heeft met een muis 
Koettie
19-11-2025 om 12:11
Dat je lichamelijk zo raar kan reageren op hormonen. Hallo, dat hoort toch bij je lichaam. Gedraag je eens joh.
Beterlaat2021!
19-11-2025 om 12:24
Raar dat een coffeeshop coffeeshop heet. Waarom eigenlijk?
Er is misschien wel een bekertje koffie te krijgen, maar er wordt iets anders verkocht, toch?