Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Broodjebrie
15-11-2025 om 17:47
Naminokurashi schreef op 15-11-2025 om 16:22:
[..]
Ik hou niet van onaangekondigd bezoek. Wil je langskomen? Prima, maar laat dat op tijd weten
Precies dit dus.
Yumi
15-11-2025 om 17:58
Meesje schreef op 15-11-2025 om 12:23:
Ik vind het raar als mensen op klaarlichte dag de deur niet open doen, ook al zijn ze gewoon thuis. Behalve als je een of andere angststoornis hebt. Maar anders, wat is nu het ergste dat kan gebeuren?
Psychologie van de koude grond lijkt in opmars op dit forum. Zonder enige kennis over de achtergrond wordt er geoordeeld.
Ik vind het raar om iemand meteen te labelen, een stuiterbal heeft adhd en iemand die graag een keurig opgeruimde kast heeft is een autist, doe je de deur niet open dan heb je een angststoornis.
Grindelwald
15-11-2025 om 18:26
Broodjebrie schreef op 15-11-2025 om 17:47:
[..]
Precies dit dus.
Inderdaad, onaangekondigd bezoek is zo irritant. Stuur gewoon ff een appje van te voren. Hoe moeilijk kan het zijn.
Netherfield
15-11-2025 om 18:34
Ik vind het dan weer raar dat mensen, en vooral mensen met een bedrijfje, een anoniem nummer niet opnemen. Eerst belden wij voor het werk met een vast nummer wat anoniem was. Belde je een minuut later met een mobiel nummer dan namen ze wel op. En dan heb je een bedrijf, ik kan ook een klant zijn!
Daarnaast, wat kan er nou helemaal gebeuren als je opneemt. Is het raar of een bandje, dan hang je gewoon weer op. Er gebeurt dan verder toch niks?
CharlieB
15-11-2025 om 18:46
Netherfield schreef op 15-11-2025 om 18:34:
Ik vind het dan weer raar dat mensen, en vooral mensen met een bedrijfje, een anoniem nummer niet opnemen. Eerst belden wij voor het werk met een vast nummer wat anoniem was. Belde je een minuut later met een mobiel nummer dan namen ze wel op. En dan heb je een bedrijf, ik kan ook een klant zijn!
Daarnaast, wat kan er nou helemaal gebeuren als je opneemt. Is het raar of een bandje, dan hang je gewoon weer op. Er gebeurt dan verder toch niks?
Ik vind het dan weer vaak raar als mensen anoniem bellen.
Wat ik ook raar vind (van mezelf) is dat ik dus inderdaad niet opneem en vervolgens nieuwsgierig ben naar wie of wat het was en wou dat ik had opgenomen.
Dorestad
15-11-2025 om 18:51
kom bij ons rustig onverwacht langs. De achterdeur is open. Wij geven echt wel aan wanneer het niet uitkomt.
Maar het komt vaak wel uit. Kopje koffie drinken is al snel mogelijk.
Marty1984
15-11-2025 om 19:03
Ik word liever niet gephist door 1 fout antwoord aan telefoon te geven dat dan misbruikt wordt door één of andere AI-bot.
Anoniem nummer of onbekend nummer en je komt er niet in.
Je kan altijd iets inspreken en dan bel ik wel terug als je betrouwbaar blijkt te zijn.
madee
15-11-2025 om 20:01
Tegenwoordig is het zo dat marketing e.d. juist met een nummer in beeld belt, dat is namelijk wettelijk geregeld een x aantal jaar geleden. Dus anoniem is vaak een echt persoon die zijn/haar telefoonnummer heeft afgeschermd. Juist al die 06-nummers zijn tricky. Maar je kunt wel instellen op je telefoon dat onbekende nummers stil gehouden worden. Eenmaal beantwoord/opgenomen weten ze dan dat het een bestaand nummer is dat de robot heeft gebeld en kun je vaker telefoon verwachten.
Broodjebrie
15-11-2025 om 20:07
Bij mij heeft het een persoonlijke reden.
lientje69
15-11-2025 om 20:39
Dorestad schreef op 15-11-2025 om 18:51:
kom bij ons rustig onverwacht langs. De achterdeur is open. Wij geven echt wel aan wanneer het niet uitkomt.
Ja hier ook. Als ik thuis ben gooi ik alles aan de kant en zet koffie/ thee/ whatever. Maar ben dat ook gewend uit mijn jeugd. Mijn ouders hadden een bedrijf aan huis en daar was altijd volk. Zaten rustig soms met 10 man aan de koffie of onverwacht 3 eters erbij. Geen probleem. Ik vind het ook gezellig. Man daarentegen , zijn huis is zijn rustpunt. Hij houdt helemaal niet van ( onverwacht ) bezoek.
Marty1984
15-11-2025 om 20:52
lientje69 schreef op 15-11-2025 om 20:39:
[..]
Ja hier ook. Als ik thuis ben gooi ik alles aan de kant en zet koffie/ thee/ whatever. Maar ben dat ook gewend uit mijn jeugd. Mijn ouders hadden een bedrijf aan huis en daar was altijd volk. Zaten rustig soms met 10 man aan de koffie of onverwacht 3 eters erbij. Geen probleem. Ik vind het ook gezellig. Man daarentegen , zijn huis is zijn rustpunt. Hij houdt helemaal niet van ( onverwacht ) bezoek.
Ik koop mijn eten dagelijks afgepast en heb niets in huis. Je belt dus maar van tevoren. Bij voorkeur 3 dagen vooraf zodat ik het huis kan poetsen én een 3-gangen-maaltijd kan klaarzetten. En ook gewoon kan zorgen dat ik thuis ben.
Goddank moet mijn omgeving een eind rijden. Die komen dus niet zomaar aanwaaien. Ik dus ook niet bij hen.
Mijn ouders hadden ook een zaak aan huis. Beneden winkel, boven leefruimte. Niemand die het in zijn hoofd haalde om zonder afspraak / toestemming naar boven te komen. Of te denken dat we zomaar eten over hadden. Bovendien was de winkel gewoon open van 9 tot 7. Mijn ouders hadden dus helemaal geen tijd om koffie te gaan zitten drinken met een aanwaaier.
Dorestad
15-11-2025 om 20:55
lientje69 schreef op 15-11-2025 om 20:39:
[..]
Heel herkenbaar. Ik bedoel vanuit mijn jeugd. Mijn moeder, 85 jaar jong, heeft de achterdeur ook open. Elke dag komt wel iemand aan. Mijn man komt ook uit zo'n gezin. Wij vinden het zelf gezellig maar we kunnen ook grenzen aangeven. De rustmomenten moeten er ook zeker zijn en die zijn er ook. De meeste vrienden en familieleden van onze leeftijd werken nog volop. Wij niet, dus bijvoorbeeld de woensdag is vaak een volledige dag voor ons samen.
BlairW
15-11-2025 om 21:10
CharlieB schreef op 15-11-2025 om 18:46:
[..]
Ik vind het dan weer vaak raar als mensen anoniem bellen.
Wat ik ook raar vind (van mezelf) is dat ik dus inderdaad niet opneem en vervolgens nieuwsgierig ben naar wie of wat het was en wou dat ik had opgenomen.
Wij bellen vanuit het bedrijf anoniem, omdat mensen anders de rechtstreekse lijn weten en ons gaan bellen ipv via het gewone nummer waarbij ze bij het callcenter uitkomen. Ons nummer is gewoon geheim en alleen bedoeld voor collegiaal of intern overleg. Het is een spoedlijn die niet bedoeld is voor de dagelijkse vragen van klanten.
BlairW
15-11-2025 om 21:13
Dorestad schreef op 15-11-2025 om 18:51:
Hier hetzelfde. Ben het van huis uit ook zo gewend. Je kan ook rustig onverwachts mee eten enz. Allemaal geen probleem. Ik moest heel erg wennen hier dat ik vooraf eigenlijk een afspraak moest maken als ik even bij schoonouders langs ging. Doe dat nog steeds niet, ik fiets regelmatig gewoon langs om een kopje thee te gaan doen. En als ze er niet zijn of het komt niet uit, volgende keer beter!
Dorestad
15-11-2025 om 21:22
BlairW schreef op 15-11-2025 om 21:13:
[..]
Hier hetzelfde. Ben het van huis uit ook zo gewend. Je kan ook rustig onverwachts mee eten enz. Allemaal geen probleem. Ik moest heel erg wennen hier dat ik vooraf eigenlijk een afspraak moest maken als ik even bij schoonouders langs ging. Doe dat nog steeds niet, ik fiets regelmatig gewoon langs om een kopje thee te gaan doen. En als ze er niet zijn of het komt niet uit, volgende keer beter!
Precies. En eigenlijk is het bij de mensen met wie wij omgaan eigenlijk ongeveer net zo. Dat gaat gemoedelijk. Iedereen pakt ook aan. Mensen weten omgeveer waarr hier alles in de keuken ook staat.