Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Bakblik
11-11-2025 om 16:22
Ginevra schreef op 11-11-2025 om 15:54:
[..]
Nee, ze kunnen dus niet. Want er is training. Heel raar tegenover de trainer en de drie anderen om dan te zeggen "wij gaan iets anders doen".
Iets met teamgeest, en respect voor de trainer. Dat je soms overvallen wordt doordat een derde partij iets belangrijks organiseert, soit. Maar om met meer dan de helft van je team te besluiten dat je niet meedoet? Zo gek, dat clubs steeds moeilijker aan trainers komen.....
Nou dit ja!
Wat voor signaal geef je af aan je kinderen als je dit doet/ goed vindt?
Je kind kan een keer ziek zijn, je kan een keer moeten afzeggen om andere dringende redenen maar niet dat je met het halve team een feestje gaat vieren.
Mijn kind dat teamsport doet is 20 maar 's avonds een vent, 's morgens een vent. Als er een wedstrijd is om 9.00 in de ochtend dan trek ik hem uit zijn bed ook als hij de avond daarvoor een feestje heeft gehad.
Yumi
11-11-2025 om 18:04
Ginevra schreef op 11-11-2025 om 15:16:
[..]
Dat klinkt als iemand met een problematische relatie met geld. Net zoals je mensen hebt die niet kunnen matigen of sparen, zijn er ook mensen die het niet lukt om wat uit te geven.
Als ze verder een leuke vriendin is zou ik het wel vooraf aan de orde stellen als jullie een dagje weg gaan. Dat er dan ook ergens geluncht wordt en geen tafeltjes bezet houden zonder consumptie.
Misschien is dat het inderdaad wel, soms wil ze iets graag hebben loopt daar dan mee rond en blijft twijfelen of ze het wel moet doen. Legt het terug, pakt het weer en blijft ondertussen kijken of er iets anders is. Dat kan zomaar 'n uur duren, weggaan en later weer terug en het herhaald zich. En dan gaat het vaak om iets kleins van nog geen tientje.
Met die lunch vraag ik het meestal van te voren, omdat we al vroeg weggingen nam ik het als vanzelfsprekend aan. In het café weet ze dat als ze nee zegt ik tegenwoordig tegen de bediening zeg, bedankt maar wij willen graag betalen.
Verder is ze echt een leuk mens, maar ik maak me wel zorgen. Ze krijgt steeds meer klachten en dat is niet zo vreemd als je slecht voor jezelf zorgt.
Rogue
11-11-2025 om 21:23
Frisdrank1972 schreef op 11-11-2025 om 09:52:
Mensen die speciaal thuis blijven voor Sint Maarten om snoep uit te delen...
ik was gister snel naar de jumbo gegaan om wat snoep te halen(just in case), een vrouw had serieus een hele winkelmand vol..
heb maar 2 groepjes gehad..
Yumi schreef op 11-11-2025 om 11:12:
Dagje weg met 'n vriendin, we missen de overstap op het station half uur wachten op de volgende. Ze heeft het koud en wil naar binnen bij Starbucks, ik zeg oké lekker even een bakkie. Nee ze wil niks, er is geen andere mogelijkheid om te zitten en daar kan ze weer warm worden. Ik zeg, Starbucks is geen wachtkamer, zou mooi zijn als iedereen daar gaat zitten zonder iets te bestellen, dat kan toch niet? Ik zou me schamen om zoiets te doen en vind het raar dat ze zoiets niet begrijpt. Rond 1 uur vraag ik waar zullen we gaan lunchen, ze wil weer niks want heeft al ontbeten.
Heb ergens een beker koffie en een broodje gekocht, gezellig zo'n dagje
![]()
dat was voor mij einde vriendschap
sorry hoor maar als je met mij afspreekt en we gaan niet eten, dan ken jij mij niet genoeg
ik vertrouw mensen die niet eten niet🤨
Marty1984
11-11-2025 om 21:34
Het kan me nog niet schelen dat jij niets wil gaan eten op zo'n dag. Maar vertel me dat wel vantevoren dan neem ik zelf een lunchpakket mee.
In mijn ééntje op een terras gaan zitten eten is mijn ding niet.
Yumi
11-11-2025 om 22:37
Blij met jullie reacties, merk dat het me dwars zit maak me ook zorgen over haar. Moet erover in gesprek, dit kan zo niet doorgaan. Bovendien lijkt haar gedrag sinds ze gestopt is met werken steeds extremer te worden.
Broodjebrie
12-11-2025 om 07:50
Yumi schreef op 11-11-2025 om 22:37:
Blij met jullie reacties, merk dat het me dwars zit maak me ook zorgen over haar. Moet erover in gesprek, dit kan zo niet doorgaan. Bovendien lijkt haar gedrag sinds ze gestopt is met werken steeds extremer te worden.
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen om haar maakt. Goed om met haar in gesprek te gaan, hopelijk pakt ze het goed op.
Brachiosaurus
12-11-2025 om 12:47
Schoondochter schreef op 11-11-2025 om 15:50:
[..]
Wat een raar signaal ook aan de drie die niet uitgenodigd zijn.
Ja dat vind ik wel meevallen. Zijn kinderen tussen 10-12 en de 12 jarige spelen niet met die van 10.
vind t wel een raar signaal afgeven ja...
Brachiosaurus
12-11-2025 om 12:48
Frisdrank1972 schreef op 11-11-2025 om 15:57:
Maar mist de jarige Jet dan zelf de trainig ook niet?
ja klopt ja.
Yumi
14-11-2025 om 15:25
De bel gaat, op de camera zie ik een man staan. Stomverbaasd denk ik wat raar, 3 jaar geleden hebben we door omstandigheden even contact gehad. Hij zei toen als ik in de buurt ben dan kom ik langs. Aangezien hij dik 100 km hier vandaan woont verwacht ik dat niet, en zeker niet omdat ik hem al in geen 20 jaar heb gezien en ook nog onaangekondigd
Of ben ik nou raar?
Wieder
14-11-2025 om 15:33
Yumi schreef op 14-11-2025 om 15:25:
De bel gaat, op de camera zie ik een man staan. Stomverbaasd denk ik wat raar, 3 jaar geleden hebben we door omstandigheden even contact gehad. Hij zei toen als ik in de buurt ben dan kom ik langs. Aangezien hij dik 100 km hier vandaan woont verwacht ik dat niet, en zeker niet omdat ik hem al in geen 20 jaar heb gezien en ook nog onaangekondigd
Of ben ik nou raar?
Huh? En, heb je open gedaan? Ik zou daar niet perse behoefte aan hebben 😬
Yumi
14-11-2025 om 15:39
Wieder schreef op 14-11-2025 om 15:33:
[..]
Huh? En, heb je open gedaan? Ik zou daar niet perse behoefte aan hebben 😬
Ik heb niet opengedaan, als hij van te voren had aangegeven ik ben toevallig in de buurt ben je dan thuis, dan voelt het anders. Maar nu voelde ik me voor het blok gezet.
Dolfje
14-11-2025 om 15:40
Ik had denk ik ook niet open gedaan maar zou wel nieuwsgierig zijn naar het waarom nu ineens.
Wieder
14-11-2025 om 15:41
Yumi schreef op 14-11-2025 om 15:39:
[..]
Ik heb niet opengedaan, als hij van te voren had aangegeven ik ben toevallig in de buurt ben je dan thuis, dan voelt het anders. Maar nu voelde ik me voor het blok gezet.
Snap ik, lang leve de camera.
Yumi
14-11-2025 om 16:49
Dolfje schreef op 14-11-2025 om 15:40:
Ik had denk ik ook niet open gedaan maar zou wel nieuwsgierig zijn naar het waarom nu ineens.
Dat vraag ik me ook af...vreemd hoor.
Wieder schreef op 14-11-2025 om 15:41:
[..]
Snap ik, lang leve de camera.
Dat dacht ik ook