Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Frisdrank1972 schreef op 11-11-2025 om 11:15:

[..]

Leuke vriendin heb je. Wat een zuurpruim.

HaHa 😂 Vind het meestal grappig hoe verschillend we zijn in alles, maar dit was weer zoiets raars 

mut schreef op 11-11-2025 om 10:57:

[..]

In België vrije dag. Scholen, banken enz. zijn dicht. Dus ja ik ben thuis. Meestal bijna geen kinderen en als ze komen dan is het overdag. Met lantaarns lopen is geen gewoonte, verkleed als bisschop of ridder gebeurd nog wel eens.

En het is in België dan toch ook een feestdag i.v.m. Wapenstilstand? Weet niet in welke oorlog (80-jarige?). Ik kijk veel naar Vlaamse televisie en daar pik ik wel eens wat op 😉

mut

mut

11-11-2025 om 12:26

madee schreef op 11-11-2025 om 11:27:

[..]

En het is in België dan toch ook een feestdag i.v.m. Wapenstilstand? Weet niet in welke oorlog (80-jarige?). Ik kijk veel naar Vlaamse televisie en daar pik ik wel eens wat op 😉

Klopt. Einde WO1

Yumi schreef op 11-11-2025 om 11:12:

Dagje weg met 'n vriendin, we missen de overstap op het station half uur wachten op de volgende. Ze heeft het koud en wil naar binnen bij Starbucks, ik zeg oké lekker even een bakkie. Nee ze wil niks, er is geen andere mogelijkheid om te zitten en daar kan ze weer warm worden. Ik zeg, Starbucks is geen wachtkamer, zou mooi zijn als iedereen daar gaat zitten zonder iets te bestellen, dat kan toch niet? Ik zou me schamen om zoiets te doen en vind het raar dat ze zoiets niet begrijpt. Rond 1 uur vraag ik waar zullen we gaan lunchen, ze wil weer niks want heeft al ontbeten. Heb ergens een beker koffie en een broodje gekocht, gezellig zo'n dagje

O hier zou ik zo chagrijnig van worden. Hoezo niet lunchen. En mens moet toch eten?

Ik heb ooit eens zo'n kennis gehad. Gingen we naar het café dronk ze maar een biertje. De rest van de avond niets, ook geen water of fris. Vond ik zo raar toen.

Grindelwald schreef op 11-11-2025 om 14:12:

[..]

O hier zou ik zo chagrijnig van worden. Hoezo niet lunchen. En mens moet toch eten?

Ik heb ooit eens zo'n kennis gehad. Gingen we naar het café dronk ze maar een biertje. De rest van de avond niets, ook geen water of fris. Vond ik zo raar toen.

Mss heeft ze een eetstoornis of zo. Ook al heeft bier best wat calorieën

Grindelwald schreef op 11-11-2025 om 14:12:

[..]

Ik word hier ook niet vrolijk van, geloof me. 

Als we naar café gaan, wil ze meestal ook maar 1 drankje. Daar ga ik niet meer in mee, de laatste keer aangegeven dat niet bestellen, afrekenen en naar huis betekent. Dat café is altijd druk, je kan toch niet zonder drankje een tafel bezet houden? 

heeft ze misschien minder te besteden als jij?

Yumi schreef op 11-11-2025 om 14:36:

[..]

Ik word hier ook niet vrolijk van, geloof me.

Als we naar café gaan, wil ze meestal ook maar 1 drankje. Daar ga ik niet meer in mee, de laatste keer aangegeven dat niet bestellen, afrekenen en naar huis betekent. Dat café is altijd druk, je kan toch niet zonder drankje een tafel bezet houden?

Dat zij 1 drankje doet of 1 drankje voor 2 mensen? Want dat laatste is wel heel raar. Maar je bent een betere vrouw dan ik, dat je nog doorgaat met deze vriendschap.

Yumi schreef op 11-11-2025 om 11:19:

[..]

HaHa 😂 Vind het meestal grappig hoe verschillend we zijn in alles, maar dit was weer zoiets raars

Wat jammer. Ik vind ergens lunchen het leukste van een dagje weg 

duizel schreef op 11-11-2025 om 14:40:

heeft ze misschien minder te besteden als jij?

Daar heb ik aan gedacht, maar ik weet dat het niet zo is omdat ze nogal wat vragen had over haar pensioen en ik beter ben in de cijfers. Ze is altijd heel zuinig en geeft nauwelijks geld uit aan wat dan ook, ook al is het eigenlijk hard nodig. Ze eet slecht(alleen brood) elk bonnetje moet tot op de stuiver gesplitst worden. Daarnaast, is het toch raar, dat ze aan mij vraagt om samen een dagje weg te gaan, als je geen geld hebt?

Yumi schreef op 11-11-2025 om 14:57:

[..]

Ze is altijd heel zuinig en geeft nauwelijks geld uit aan wat dan ook, ook al is het eigenlijk hard nodig. Ze eet slecht(alleen brood) elk bonnetje moet tot op de stuiver gesplitst worden. 

Dat klinkt als iemand met een problematische relatie met geld. Net zoals je mensen hebt die niet kunnen matigen of sparen, zijn er ook mensen die het niet lukt om wat uit te geven. 

Als ze verder een leuke vriendin is zou ik het wel vooraf aan de orde stellen als jullie een dagje weg gaan. Dat er dan ook ergens geluncht wordt en geen tafeltjes bezet houden zonder consumptie. 

Of iets anders gaan doen met deze vriendin, en met een andere vriendin dagje weg en lunchen. 

Wat ik raar vind, dochter krijgt uitnodiging voor kinderfeestje van een teamgenootje, op het tijdstip dat ze training hebben. Nu mag ze gaan hoor, maar nu missen van de 8 teamgenootjes 5 de training. 

Brachiosaurus schreef op 11-11-2025 om 15:41:

Of iets anders gaan doen met deze vriendin, en met een andere vriendin dagje weg en lunchen.

Wat ik raar vind, dochter krijgt uitnodiging voor kinderfeestje van een teamgenootje, op het tijdstip dat ze training hebben. Nu mag ze gaan hoor, maar nu missen van de 8 teamgenootjes 5 de training.

Tegelijk ... Aangezien al die kinderen normaal op dat moment naar de training moeten is ouder én jarig kind zeker dat iedereen kan. En dat de helft niet afzegt omdat ze naar zwemles moeten, naar oma moeten, ...

Jammer alleen dat je dan niet ineens het hele team uitnodigt.

Brachiosaurus schreef op 11-11-2025 om 15:41:

Wat een raar signaal ook aan de drie die niet uitgenodigd zijn.

Marty1984 schreef op 11-11-2025 om 15:49:

[..]

Tegelijk ... Aangezien al die kinderen normaal op dat moment naar de training moeten is ouder én jarig kind zeker dat iedereen kan. 

Nee, ze kunnen dus niet. Want er is training. Heel raar tegenover de trainer en de drie anderen om dan te zeggen "wij gaan iets anders doen". 

Iets met teamgeest, en respect voor de trainer. Dat je soms overvallen wordt doordat een derde partij iets belangrijks organiseert, soit. Maar om met meer dan de helft van je team te besluiten dat je niet meedoet? Zo gek, dat clubs steeds moeilijker aan trainers komen.....

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.