Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Caroline80 schreef op 11-11-2025 om 08:36:

Dat er mensen zijn die altijd Douwe Egberts koffie kopen i.p.v. een veel goedkoper huismerk.

DE veel lekkerder dan Perla dat ik vies vind. Dan maar wat duurder. Dat heb ik voor een lekker bakkie over.

amarna schreef op 11-11-2025 om 08:50:

[..]

DE veel lekkerder dan Perla dat ik vies vind. Dan maar wat duurder. Dat heb ik voor een lekker bakkie over.

Ik heb altijd Goudmerk van Jumbo eigen merk. Die is echt heel goed. Ik proef geen verschil met DE. Het is zuivere Arabicakoffie. Mengsels (bijvoorbeeld de DE roodmerk, Arabica met Robusta) vind ik niet lekker. Bij DE betaal je echt voor het merk. Zoals bij heel veel A-merken trouwens. Soms zijn de huismerken nog lekkerder ook.

Dat mensen zo bezig zijn met de koffieprijs terwijl niemand ze toch verplicht om koffie te kopen. Hou dr gewoon lekker mee op. Beter voor jezelf, je portemonnee, en de wereld. 

Herfstappeltaart schreef op 11-11-2025 om 09:03:

[..]

Ik heb altijd Goudmerk van Jumbo eigen merk. Die is echt heel goed. Ik proef geen verschil met DE. Het is zuivere Arabicakoffie. Mengsels (bijvoorbeeld de DE roodmerk, Arabica met Robusta) vind ik niet lekker. Bij DE betaal je echt voor het merk. Zoals bij heel veel A-merken trouwens. Soms zijn de huismerken nog lekkerder ook.

Er is hier geen Jumbo in de buurt. 

Overigens vind ik Kanis&Gunnink ook goed te drinken. Iets goedkopen dan DE.  

Moosey schreef op 11-11-2025 om 09:16:

Dat mensen zo bezig zijn met de koffieprijs terwijl niemand ze toch verplicht om koffie te kopen. Hou dr gewoon lekker mee op. Beter voor jezelf, je portemonnee, en de wereld.

Koffie is helemaal niet ongezond hoor. Kijk het Voedingscentrum er maar op na. 

Moosey schreef op 11-11-2025 om 09:16:

Overdrijf niet zo, koffie met mate is helemaal niet slecht. En ook niet voor de wereld als je faitrade drinkt 

Herfstappeltaart schreef op 11-11-2025 om 09:23:

[..]

Koffie is helemaal niet ongezond hoor. Kijk het Voedingscentrum er maar op na.

Nou precies 

Beterlaat2021! schreef op 11-11-2025 om 08:40:

Dat er mensen zijn die langs de snelweg tanken, 'want de baas betaalt'.

Een hoop bazen hebben liever dat je een paar euro meer aan de pomp betaalt, dan dat je omrijdt om goedkoper te tanken. Bijvoorbeeld omdat je tegen een fors uurtarief gedetacheerd wordt bij klanten. Dan is een kwartiertje langer werken bij de klant lucratiever dan een paar euro besparen op de tank. 

Of je doet het in je eigen tijd, maar dat zou ik dan ook niet snel doen als de baas me betaalt om het langs de snelweg te doen. 

(en nee, ik heb zelf geen tankpas)

Mensen die speciaal thuis blijven voor Sint Maarten om snoep uit te delen...

Frisdrank1972 schreef op 11-11-2025 om 09:52:

Haha dat slaat op mij  zeker?

lientje69 schreef op 11-11-2025 om 09:57:

[..]

Haha dat slaat op mij zeker?

Ik zou er niet mijn trouwdag voor verzetten. Maar ieder zijn ding I guess

Wordt hier in Rotterdam niet gevierd.

Wel wordt met Halloween snoep opgehaald maar ik heb een hekel aan Halloween. Zwager is die dag jarig.  We blijven niet thuis voor spookjes. Al gun ik kleine kinderen hun pretje. Maar er zijn buren (volwassen zonder kinderen) die hun huis en de complete galerij "versieren" met spoken, geraamtes en heksen. Die voor mijn deur heb ik weggehaald en aan hen teruggeven.

mut

mut

11-11-2025 om 10:57

In België vrije dag. Scholen, banken enz. zijn dicht. Dus ja ik ben thuis. Meestal bijna geen kinderen en als ze komen dan is het overdag. Met lantaarns lopen is geen gewoonte, verkleed als bisschop of ridder gebeurd nog wel eens.

Dagje weg met 'n vriendin, we missen de overstap op het station half uur wachten op de volgende. Ze heeft het koud en wil naar binnen bij Starbucks, ik zeg oké lekker even een bakkie. Nee ze wil niks, er is geen andere mogelijkheid om te zitten en daar kan ze weer warm worden. Ik zeg, Starbucks is geen wachtkamer, zou mooi zijn als iedereen daar gaat zitten zonder iets te bestellen, dat kan toch niet? Ik zou me schamen om zoiets te doen en vind het raar dat ze zoiets niet begrijpt. Rond 1 uur vraag ik waar zullen we gaan lunchen, ze wil weer niks want heeft al ontbeten.  Heb ergens een beker koffie en een broodje gekocht, gezellig zo'n dagje   

Yumi schreef op 11-11-2025 om 11:12:

Dagje weg met 'n vriendin, we missen de overstap op het station half uur wachten op de volgende. Ze heeft het koud en wil naar binnen bij Starbucks, ik zeg oké lekker even een bakkie. Nee ze wil niks, er is geen andere mogelijkheid om te zitten en daar kan ze weer warm worden. Ik zeg, Starbucks is geen wachtkamer, zou mooi zijn als iedereen daar gaat zitten zonder iets te bestellen, dat kan toch niet? Ik zou me schamen om zoiets te doen en vind het raar dat ze zoiets niet begrijpt. Rond 1 uur vraag ik waar zullen we gaan lunchen, ze wil weer niks want heeft al ontbeten. Heb ergens een beker koffie en een broodje gekocht, gezellig zo'n dagje

Leuke vriendin heb je. Wat een zuurpruim.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.