Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Beterlaat2021! schreef op 10-11-2025 om 15:15:

Dát vind IK een onding. ⛔️ Die is doorgeschoven naar de Kringloop....

Eens! Zo’n ding hadden wij in de caravan. Wat een onding ja 😂

Broadway schreef op 10-11-2025 om 14:36:

oh! ik heb deze:

afvalbakje-calypso-nordic-black.jpg

Wij hebben ook zo'n bakje, voor de gft. Ik wil eigenlijk een nieuwe, maar kan me niet meer herinneren waar ik hem vandaan had. Weet iemand dat nog? 

Ik had er ook zo eentje, van de blokker. 
Was altijd de deksel kwijt. 
Nu eentje bij de xenos. 

afrodite05 schreef op 10-11-2025 om 16:25:

[..]

Wij hebben ook zo'n bakje, voor de gft. Ik wil eigenlijk een nieuwe, maar kan me niet meer herinneren waar ik hem vandaan had. Weet iemand dat nog?

Wij hebben hem gekocht bij een campingwinkel. Maar ik heb ze ook wel gezien bij grote tuincentra (die een grote mepal afdeling hebben).

Netherfield schreef op 10-11-2025 om 08:42:

Ik ben lid van een facebookgroep van mijn wijk. Af en toe post een beheerder welkom nieuwe leden, met de namen van die leden erbij. In een andere groep zie ik dit ook. Het lijkt mij totaal zinloos om dit te doen, ik snap het nut er niet van.

Dat is een automatisch dingetje dat je als beheerder aan kunt zetten. Dat eens in de zoveel dagen nieuwe leden een automatisch welkom krijgen en dan staan de namen erbij. Ik ben beheerder van een patiëntengroep en doe dat ook. De achterliggende reden is dat het een soort community is waar mensen persoonlijke dingen delen en dat het zowel voor de nieuwelingen als voor de oudere leden prettiger overkomt als mensen niet onzichtbaar “binnensluipen”. 

Bailey26 schreef op 10-11-2025 om 16:43:

[..]

Wij hebben hem gekocht bij een campingwinkel. Maar ik heb ze ook wel gezien bij grote tuincentra (die een grote mepal afdeling hebben).

Hier hetzelfde, campingwinkel. Hij is volgens mij van mepal toch? 

Een badkamer zonder deur!

Ik zit momenteel met mijn vriendengroep op een vakantiepark, mooie moderne huisjes, alles net nieuw maar het feit dat alle kamers een badkamer zonder deur hebben vind ik raar

De slaapkamerdeur zit er pal naast, dus die zou je voor de badkamer kunnen gebruiken, maar ideaal is het niet. Het is toch minder privé ofzo.

BlairW schreef op 10-11-2025 om 18:20:

[..]

Hier hetzelfde, campingwinkel. Hij is volgens mij van mepal toch?

Ja klopt, hij is van Mepal

Spreekuurtje schreef op 10-11-2025 om 19:43:

Een badkamer zonder deur!

Ik zit momenteel met mijn vriendengroep op een vakantiepark, mooie moderne huisjes, alles net nieuw maar het feit dat alle kamers een badkamer zonder deur hebben vind ik raar

De slaapkamerdeur zit er pal naast, dus die zou je voor de badkamer kunnen gebruiken, maar ideaal is het niet. Het is toch minder privé ofzo.

Vreselijk een van mijn vrienden heeft zo'n badkamer en de douche + toilet in de badkamer hebben een glazendeur, wie verzint zoiets? Ik heb echt wat privacy nodig om naar het toilet te gaan. Was blij dat ik mijn eigen minder luxe maar wel afsluitbare badkamer weer kon gebruiken.

Yumi schreef op 10-11-2025 om 22:23:

[..]

Vreselijk een van mijn vrienden heeft zo'n badkamer en de douche + toilet in de badkamer hebben een glazendeur, wie verzint zoiets? Ik heb echt wat privacy nodig om naar het toilet te gaan. Was blij dat ik mijn eigen minder luxe maar wel afsluitbare badkamer weer kon gebruiken.

Dat is in deze badkamer ook inderdaad..
Ik kan gewoon niet begrijpen dat niemand na het zien van deze tekeningen heeft gezegt: he,we missen iets!

Dat je er als particuliere koper voor kiest kan, maar een heel vakantiepark..

Spreekuurtje schreef op 10-11-2025 om 22:44:

[..]

Dat is in deze badkamer ook inderdaad..
Ik kan gewoon niet begrijpen dat niemand na het zien van deze tekeningen heeft gezegt: he,we missen iets!

Dat je er als particuliere koper voor kiest kan, maar een heel vakantiepark..

Het is zowel voor een particulier als een vakantiepark onpraktisch, zonder deur douchen terwijl er iemand nog slaapt... takkeherrie, naar het toilet gaan geeft een bijzondere geurbeleving in de slaapkamer 

Ginevra schreef op 10-11-2025 om 16:48:

[..]

Dat is een automatisch dingetje dat je als beheerder aan kunt zetten. Dat eens in de zoveel dagen nieuwe leden een automatisch welkom krijgen en dan staan de namen erbij. Ik ben beheerder van een patiëntengroep en doe dat ook. De achterliggende reden is dat het een soort community is waar mensen persoonlijke dingen delen en dat het zowel voor de nieuwelingen als voor de oudere leden prettiger overkomt als mensen niet onzichtbaar “binnensluipen”.

Ik maar denken dat iemand hier tijd in stak… wordt het iets minder raar van. 

Dat er mensen zijn die altijd Douwe Egberts koffie kopen i.p.v. een veel goedkoper huismerk.

Dat er mensen zijn die langs de snelweg tanken, 'want de baas betaalt'.  

Beterlaat2021! schreef op 11-11-2025 om 08:40:

Dat er mensen zijn die langs de snelweg tanken, 'want de baas betaalt'.

Dat snap ik wel. Als je zelf niet hoeft te betalen ga je toch daar tanken wat het handigst is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.