Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Fenyw schreef op 03-11-2025 om 15:24:

[..]

Zoals ik het heb begrepen moet je twee digen

Klopt.

Stel dat er nu geen water uit mijn kranen komt, ik heb 3 flessen water (1,5 liter) dus daar kan ik even meee vooruit. 

Verder heb ik een klein radiootje, batterijen, dekens, kaarsen, aanstekers. Voorraadkast is ook redelijk gevuld. 

Ik zag op halvarine ook staan dat het vegetarisch is. Volgens mij is dat al 40 jaar zo, maar vega is hip enzo. 

Fenyw schreef op 03-11-2025 om 14:39:

Ik vind het raar dat de mensen in Utrecht e.o. massaal water hamsteren en koken. Zelfs een zorginstelling kookt het water.
Het advies van de overheid is al enige tijd dat je je drie dagen moet kunnen redden en dat je dus ook water in huis moet hebben. Kennelijk heeft niemand dat gedaan.

Nou ik eigenlijk niet. Ten minste, dat koken vind ik niet raar.

Dat gehamsterd water is voor mij eerder voor als er helemaal geen water meer uit de kraan komt. 

Broodjebrie schreef op 03-11-2025 om 15:31:

[..]

Klopt.

Stel dat er nu geen water uit mijn kranen komt, ik heb 3 flessen water (1,5 liter) dus daar kan ik even mee vooruit.

Verder heb ik een klein radiootje, batterijen, dekens, kaarsen, aanstekers. Voorraadkast is ook redelijk gevuld.

Denk je serieus dat je even vooruit kunt met 3 flessen water van 1,5 liter? Handen wassen, tandenpoetsen, eten koken en drinkwater. Dan gaat het hard met water. Nu geld het alleen voor drinkwater, omdat er nog wel water uit de kraam komt voor de andere dingen. 

Wij hebben een waterfilter in huis voor 4000 liter, maar zolang er nog op een andere manier aan goed drinkwater is te komen (3 min koken, flessen in de supermarkt of familie of vrienden buiten het getroffen gebied), gebruik ik dat niet,

Caroline80 schreef op 03-11-2025 om 17:01:

[..]

Denk je serieus dat je even vooruit kunt met 3 flessen water van 1,5 liter? Handen wassen, tandenpoetsen, eten koken en drinkwater. Dan gaat het hard met water. Nu geld het alleen voor drinkwater, omdat er nog wel water uit de kraam komt voor de andere dingen.

Wij hebben een waterfilter in huis voor 4000 liter, maar zolang er nog op een andere manier aan goed drinkwater is te komen (3 min koken, flessen in de supermarkt of familie of vrienden buiten het getroffen gebied), gebruik ik dat niet,

Ja, je hebt gelijk, ik moet er eigenlijk nog wat extra water bijkopen. 

Ik heb zelf al bepaalde dingen in huis gehaald voor het 'rampenpakket'.  
O.a. vochtige doekjes en washandjes en 6 x 1,5 liter bronwater. Waxientjes, lucifers, radio op batterijen.
Standaard heb ik liters houdbare melk in huis en müsli.  Daar kan ik wel een paar dagen op leven...

Dees! schreef op 03-11-2025 om 16:55:

[..]

Nou ik eigenlijk niet. Ten minste, dat koken vind ik niet raar.

Dat gehamsterd water is voor mij eerder voor als er helemaal geen water meer uit de kraan komt.

Het koken vind ik niet raar maar het feit dat je geen noodvoorraad water in huis hebt vind ik raar

Misschien al eerder genoemd, maar wat ik bijna dagelijks zie en 'raar' vind, is dat mensen die aan het hardlopen zijn, op het fietspad lopen - en niet op het voetpad daarnaast.

Of je nu hard loopt of langzaam, je bent toch "te voet"? 
Dan kan je volgens mij op het verder totaal lege VOET pad lopen.  
Maarrrr, ze (die hardlopers) doen dat bijna nooit; ik denk dan 8 van de 10 op het fietspad lopen....

Vaak gevaarlijk, want hier zie ik het veel op fietspaden met rijwielverkeer in twee richtingen... waar kinderen, volwassenen, bakfiets, fatbike, scooter... alles rijdt daar (met verschillende snelheden!) door elkaar.
En die 'hard'loper heeft geen achteruitkijkspiegel dus die ziet niet hoe gevaarlijk zijn/haar aanwezigheid op zo'n fietspad vaak is. 

Nu is dit geen discussie topic, maar ik vind dit dus minimaal 2 tot 3 keer per week héél erg 'raar'. Heb wel eens overwogen elke keer te stoppen en een foto te maken van zo'n hardloper tussen alle rijwielverkeer en dan vooral het totaal lege voetpad daarnáást in beeld brengen. 
Denkt zo'n hardloper dat hij zó hard loopt dat hij meer bij fietssnelheid (16 km/uur) past en zich dus te goed voelt om als voetganger (5 km/uur) op het speciaal daarvoor bestemde -totaal lege- voetpad te gaan lopen? 

Ik zou gaan koken, het water in flessen is voor noodgevallen. Zolang er water uit de kraan komt en ik dat kan koken, is het geen noodgeval.

Luchtpost schreef op 03-11-2025 om 18:09:

Misschien al eerder genoemd, maar wat ik bijna dagelijks zie en 'raar' vind, is dat mensen die aan het hardlopen zijn, op het fietspad lopen - en niet op het voetpad daarnaast.

Maarrrr, ze (die hardlopers) doen dat bijna nooit; ik denk dan 8 van de 10 op het fietspad lopen....

Vaak gevaarlijk, want hier zie ik het veel op fietspaden met rijwielverkeer in twee richtingen... waar kinderen, volwassenen, bakfiets, fatbike, scooter... alles rijdt daar (met verschillende snelheden!) door elkaar.
En die 'hard'loper heeft geen achteruitkijkspiegel dus die ziet niet hoe gevaarlijk zijn/haar aanwezigheid op zo'n fietspad vaak is.

Nu is dit geen discussie topic, maar ik vind dit dus minimaal 2 tot 3 keer per week héél erg 'raar'. Heb wel eens overwogen elke keer te stoppen en een foto te maken van zo'n hardloper tussen alle rijwielverkeer en dan vooral het totaal lege voetpad daarnáást in beeld brengen.
Denkt zo'n hardloper dat hij zó hard loopt dat hij meer bij fietssnelheid (16 km/uur) past en zich dus te goed voelt om als voetganger (5 km/uur) op het speciaal daarvoor bestemde -totaal lege- voetpad te gaan lopen?

Vaak is de stoep van tegels en het fietspad asfalt. Die tegels liggen soms schots en scheef, en dan kun je er over struikelen.

Dat is de reden dat ik op sommige plekken op het fietspad (hard)loop. Dat heeft dus niks met me te goed voelen te maken.

Schoondochter schreef op 03-11-2025 om 18:12:

[..]

Vaak is de stoep van tegels en het fietspad asfalt. Die tegels liggen soms schots en scheef, en dan kun je er over struikelen.

Dat is de reden dat ik op sommige plekken op het fietspad (hard)loop. Dat heeft dus niks met me te goed voelen te maken.

Dit is precies wat ik wilde schrijven. Hier liggen vaak van die keien of scheve tegels waar je je nek over breekt…

Ik loop wel altijd op rustige momenten.

Ik vind het raar dat in elk pannenkoekenrecept staat dat je eerst de bloem in de kom moet doen en dan scheutje voor scheutje de melk. Ik doe dat andersom. Dat gaat veel makkelijker en geen klontje te bekennen.

Luchtpost schreef op 03-11-2025 om 18:09:

Dat vind ik bij mij in de buurt ook merkwaardig.

Verder lopen veel wandelaars op het drukke fietspad, terwijl het lege wandelpad er evenwijdig aan loopt...

Schoondochter schreef op 03-11-2025 om 18:12:

[..]

Inderdaad. Scheve stoeptegels, boomwortels, kuilen in de weg. Het voetpad is vaak erg slecht onderhouden en dan nu het zo vroeg donker is ook erg slecht verlicht vaak. Dan loop ik liever op het goed onderhouden, gladde fietspad

Ik vind het raar dat ik een oproep ( interne oproep naar telefoon  beneden ) binnen krijg van de huistelefoon  boven . Terwijl er niemand boven is. Het spookt hier ....

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.