Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

lientje69 schreef op 03-11-2025 om 22:07:

Ik vind het raar dat ik een oproep ( interne oproep naar telefoon beneden ) binnen krijg van de huistelefoon boven . Terwijl er niemand boven is. Het spookt hier ....

Telefoons verwisseld? (boven ligt beneden en andersom?)

MildredRatched schreef op 03-11-2025 om 21:27:

[..]

Inderdaad. Scheve stoeptegels, boomwortels, kuilen in de weg. Het voetpad is vaak erg slecht onderhouden en dan nu het zo vroeg donker is ook erg slecht verlicht vaak. Dan loop ik liever op het goed onderhouden, gladde fietspad

Het voetpad is hier afgelopen zomer opnieuw geasfalteerd. 

Courage schreef op 03-11-2025 om 22:09:

[..]

Telefoons verwisseld? (boven ligt beneden en andersom?)

Dat maakt niets uit

Je kunt van de ene naar de andere en omgekeerd bellen. Daarvoor moet je op een apart knopje drukken , dan belt hij de andere telefoon. Soort interne lijn zeg maar.  Dus dit is best apart weer.

lientje69 schreef op 03-11-2025 om 22:13:

[..]

Dat maakt niets uit

Je kunt van de ene naar de andere en omgekeerd bellen. Daarvoor moet je op een apart knopje drukken , dan belt hij de andere telefoon. Soort interne lijn zeg maar. Dus dit is best apart weer.

Ja, dat weet ik. Mijn ouder had zoiets. Maar die telefoons hadden wel een eigen 'naam' gekregen. En zo kon je die van boven, beneden op het basisstation zetten en andersom. De 'naam' verscheen op het display bij bellen.
Misschien bij jou ook zoiets?

Courage schreef op 03-11-2025 om 22:18:

[..]

Ja, dat weet ik. Mijn ouder had zoiets. Maar die telefoons hadden wel een eigen 'naam' gekregen. En zo kon je die van boven, beneden op het basisstation zetten en andersom. De 'naam' verscheen op het display bij bellen.
Misschien bij jou ook zoiets?

Ja idd. Maar ik kan niet gebeld worden door boven als daar niemand is. Dus dat is raar.

De inbreker die boven rondkroop wou gewoon even weten of je thuisgekomen was  .

Fenyw schreef op 03-11-2025 om 14:39:

Ik vind het raar dat de mensen in Utrecht e.o. massaal water hamsteren en koken. Zelfs een zorginstelling kookt het water.
Het advies van de overheid is al enige tijd dat je je drie dagen moet kunnen redden en dat je dus ook water in huis moet hebben. Kennelijk heeft niemand dat gedaan.

Ik heb geen flessen water in huis. Als je zelf flessen hebt gevuld met kraanwater, is dat maar een dag of 3 houdbaar buiten de koelkast en hooguit een week in de koelkast. Ik vind het heel zonde om elke paar dagen al die flessen leeg te gooien en opnieuw te vullen. Ongeopend is het ook niet eeuwig houdbaar, maar wij drinken nooit flessenwater dus ook dat zou bederven uiteindelijk. Ik heb wel genoeg andere dranken die gewoon op gaan in huis, dus uitdrogen doen we niet als er wat gebeurt. 

kerst schreef op 03-11-2025 om 22:11:

[..]

Het voetpad is hier afgelopen zomer opnieuw geasfalteerd.

Ben benieuwd of al die mensen, inclusief hardLOPERS, die zich te voet voortbewegen daardoor (vaker) het voetpad zijn gaan gebruiken. het lijktnamelijk een hardnekkig fenomeen. Oók als het voetpad niet vol hobbels en kuilen zit. Het lijkt gewoon niet in die hardlopers op te komen dat zij op het (pal ernaast gelegen!) voetpad horen te lopen. 

En heel vaak koptelefoon op.... dus bellen helpt ook niet heel erg veel. 

Nou zal ik het niet kunnen veranderen, maar ik denk dus wél elke keer "waarom toch"? 

Marty1984 schreef op 03-11-2025 om 23:00:

De inbreker die boven rondkroop wou gewoon even weten of je thuisgekomen was .

Als mijn dochter dat hoort schiet ze helemaal in de stress . Die woont nu naast ons sinds kort .

Luchtpost schreef op 04-11-2025 om 02:48:

[..]

Ben benieuwd of al die mensen, inclusief hardLOPERS, die zich te voet voortbewegen daardoor (vaker) het voetpad zijn gaan gebruiken. het lijktnamelijk een hardnekkig fenomeen. Oók als het voetpad niet vol hobbels en kuilen zit. Het lijkt gewoon niet in die hardlopers op te komen dat zij op het (pal ernaast gelegen!) voetpad horen te lopen.

En heel vaak koptelefoon op.... dus bellen helpt ook niet heel erg veel.

Nou zal ik het niet kunnen veranderen, maar ik denk dus wél elke keer "waarom toch"?

Hier net zo. Prima voetpaden maar men loopt liever op het fietspad har. Ik vind het vooral ook erg irritant ipv raar. 

Anna76 schreef op 03-11-2025 om 12:41:

[..]

Ik niet, maar fabrikanten wel: https://www.ah.nl/producten/product/wi163803/unox-stevige-erwtensoep check de ingrediënten van deze maar eens

mwah... 1,3 % suiker, daar ga ik niet moeilijk over doen hoor. 

Ik vind het raar dat ik boots zie op vanharen.nl waarop 30% korting wordt gegeven. 

Als ik ze dan wil kopen bij de plaatselijke Van Haren winkel blijkt de korting daar niet te gelden. Filiaalhoudster heeft nog gebeld met het hoofdkantoor en was not amused. Zij heeft geen omzet en ik moet wachten op mijn laarzen.

Ik was net lopend onderweg naar het station toen de zon begon door te breken. Diverse mensen die gelijk gordijnen dicht doen of het zonnescherm uitrollen.
Nou snap ik dat als je in huis tv zit te kijken of te werken op je computer en de zon precies op je scherm schijnt maar dan hoeft toch niet al het zonlicht tegen gehouden worden? Ik vind het in deze tijd van het jaar gratis warmte. Ben zelfs even gaan checken of op zolder de gordijnen open gedaan waren door de gehaaste jongvolwassen dochter. 

Bakblik schreef op 04-11-2025 om 11:59:

Ik was net lopend onderweg naar het station toen de zon begon door te breken. Diverse mensen die gelijk gordijnen dicht doen of het zonnescherm uitrollen.
Nou snap ik dat als je in huis tv zit te kijken of te werken op je computer en de zon precies op je scherm schijnt maar dan hoeft toch niet al het zonlicht tegen gehouden worden? Ik vind het in deze tijd van het jaar gratis warmte. Ben zelfs even gaan checken of op zolder de gordijnen open gedaan waren door de gehaaste jongvolwassen dochter.

Tja ik heb dus veel last van zonlicht op mijn scherm. En niet iedereen heeft inbetweens of jaloezieën waarmee je het allemaal precies kunt regelen. Gordijn is open of dicht, veel meer smaken heb ik niet. En de boel anders neerzetten lukt qua indeling ook niet. 
Ik wil op termijn nog wel eens van die mooie papieren schuifdingen maar dat is zo’n klus die ik maar steeds uitstel. 

Tjonge jonge jonge, wat een aanstellerij: Waterbedrijf Vitens krijgt zo'n twintig claims om besmet water - https://nos.nl/r/691078

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.