Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Ik vind het raar dat mensen van verenigingen/scholen/de stichting sinterklaasintocht en noem al die dingen maar op niet beseffen dat de jongens en meiden die zij inhuren, om hun jubileumfeest/intocht/feestje vorm te geven, dat dagelijks doen. 
Heel leuk en aardig dat die lui dan voorzien in een "maaltijd" voor de crew maar frites met snacks of een pizza is geen gezonde maaltijd! 
Zoon hier heeft de hele week gewerkt in die business en was alleen vrijdag tijdens het avondeten thuis.  Die heeft zitten bunkeren van de groente niet normaal. Daar was hij wel aan toe na 3 dagen friet, 2 dagen pizza en een doos belegde broodjes als avondmaaltijd. 

Ik vind het raar of stom eigenlijk dat ik in  'mijn favoriete lijstje' in de app van de AH niet zelf de volgorde kan veranderen. Dan heb ik een lijstje aangemaakt met als titel 'kelder' en er een hele hoop boodschappen ingezet en dan kan ik niet die volgorde aanpassen. Of ligt dat aan mij en zie ik iets over het hoofd?

Bakblik schreef op 26-10-2025 om 09:43:

Heel leuk en aardig dat die lui dan voorzien in een "maaltijd" voor de crew maar frites met snacks of een pizza is geen gezonde maaltijd!
Zoon hier heeft de hele week gewerkt in die business en was alleen vrijdag tijdens het avondeten thuis. Die heeft zitten bunkeren van de groente niet normaal. Daar was hij wel aan toe na 3 dagen friet, 2 dagen pizza en een doos belegde broodjes als avondmaaltijd.

Misschien kan hij dan tussen de middag  meer groente eten of salades?

kerst schreef op 26-10-2025 om 13:47:

[..]

Misschien kan hij dan tussen de middag meer groente eten of salades?

Ik vind het best raar om te verwachten dat je werkgever een maaltijd verstrekt. En als je dan niet kunt kiezen, dat je dan niet zelf even wat meeneemt. Komt vast doordat ik altijd mijn eigen (gezonde) eten meeneem. 

Ook raar: in films of series zie je mensen een mok vasthouden met een labeltje eruit hangend van het theezakje wat er dus kennelijk inzit. Is dat om de kijkers te laten zien dat er thee wordt gedronken? En hoezo wil de kijker dat weten? Ik blijf het raar vinden.

absor

absor

26-10-2025 om 13:59 Topicstarter

ToetieToover schreef op 26-10-2025 om 13:58:

Ook raar: in films of series zie je mensen een mok vasthouden met een labeltje eruit hangend van het theezakje wat er dus kennelijk inzit. Is dat om de kijkers te laten zien dat er thee wordt gedronken? En hoezo wil de kijker dat weten? Ik blijf het raar vinden.

Haha zo drinkt mijn man zijn thee altijd

Bakblik schreef op 26-10-2025 om 09:43:

Ik vind het raar dat mensen van verenigingen/scholen/de stichting sinterklaasintocht en noem al die dingen maar op niet beseffen dat de jongens en meiden die zij inhuren, om hun jubileumfeest/intocht/feestje vorm te geven, dat dagelijks doen.
Zoon hier heeft de hele week gewerkt in die business en was alleen vrijdag tijdens het avondeten thuis. Die heeft zitten bunkeren van de groente niet normaal. Daar was hij wel aan toe na 3 dagen friet, 2 dagen pizza en een doos belegde broodjes als avondmaaltijd.

Je kunt moeilijk verwachten dat ze een agv'tje maken,  een pizza en friet is makkelijk. Inderdaad gewoon even een salade meenemen,  of iets anders gezonds waar je zin in hebt is wel handig.  Ik werk in de horeca en ieder dag restaurant-eten heb je op een gegeven moment ook wel gezien.  Dan neem ik iets mee van thuis. 

absor schreef op 26-10-2025 om 13:59:

[..]

Haha zo drinkt mijn man zijn thee altijd

ik ook 

As we speak drink ik thee uit een beker waar het labeltje van het theezakje uithangt.

Maar wat ik raar vind, dat de leuningen bij stationstrappen rond en metaal zijn, op Sloterdijk bijvoorbeeld. Die leuningen zijn nu nat, want niet overdekt, dus die wil je niet vastpakken, maar als je verstapt en die leuning grijpt glijdt zo je hand eraf en ga je alsnog onderuit.

https://www.kidsweek.nl/kieswijzer
Een kinder kieswijzer waaruit geen PVV of JA21 kan komen. Dat is toch ‘competitievervalsing’?

Caroline80 schreef op 28-10-2025 om 07:25:

https://www.kidsweek.nl/kieswijzer
Een kinder kieswijzer waaruit geen PVV of JA21 kan komen. Dat is toch ‘competitievervalsing’?

De Partij voor de Vrijheid (PVV) en JA21 hebben helaas geen antwoorden op de stellingen ingestuurd, waardoor deze partijen niet konden worden meegenomen in de Kieswijzer.

Aldus de website. Geen keuze van die kieswijzer maar van de PVV en JA21 zelf. Geen competitie vervalsing dus.

ik vind het raar dat mensen vanuit de PVV of JA21 blik altijd een soort slachtofferrol opzoeken. Ze gunnen het ons niet, ze maken het ons onmogelijk om te reageren, ze doen aan competitievervalsing. Raar! 

Dat er hier om 07.15 u met veel geraas begonnen wordt met snoeien van een haag, voor de 2e dag al.  Daarna is het dan een tijd stil, maar iedereen is wakker hoor..... !

Ik weet niet zo goed of ik het hier moet schrijven of het ergernistopic.

Zojuist kwam ik op FB een bericht tegen van een moeder die een foto had geplaats van haar overleden zoon(tje) in bed. Een jaar of 10 schat ik.
Ik had de tekst nog niet gelezen, maar als er geen kleur meer in de lippen zit weet je genoeg.. (sorry als het teveel info is)

Het eerste/enige wat ik dacht is waarom doe je dat!?

Edit: De post is openbaar

noas_1993 schreef op 28-10-2025 om 08:17:

Ik weet niet zo goed of ik het hier moet schrijven of het ergernistopic.

Zojuist kwam ik op FB een bericht tegen van een moeder die een foto had geplaats van haar overleden zoon(tje) in bed. Een jaar of 10 schat ik.
Ik had de tekst nog niet gelezen, maar als er geen kleur meer in de lippen zit weet je genoeg.. (sorry als het teveel info is)

Het eerste/enige wat ik dacht is waarom doe je dat!?

He wat naar, was het een openbare post of ken je de moeder? Heel confronterend en schokkend als je niet vantevoren een waarschuwing krijgt. Ik kan me voorstellen dat dit van de moeder een roep om troost is en dat ze nu even niet kan bedenken hoe ze anderen hiermee schokt. Ook anderen kunnen een kind hebben verloren en zo maar getriggerd worden hierdoor.

Veel waarschijnlijker is dat die post helemaal niet van de moeder van dat kindje is maar dat iemand een willekeurige zeer schokkende foto heeft gebruikt en daar een zielige post bij plaatst om maar te zorgen dat die extreem veel gedeeld wordt. Wat daar het nut van is begrijp ik ook niet maar het gebeurt heel veel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.